کد خبر: 537039
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ۲۱:۴۷:۴۴
| |

جاده جدید فراشبند به فیروزآباد پس از 14 سال به بهره‌برداری می‌رسد

احداث جاده جدید فراشبند به فیروزآباد به دلیل مشکلات موجود، 14 سال به طول انجامید و دهه فجر امسال با برطرف شدن مشکلات آن، توسط استاندار فارس افتتاح می‌شود.

جاده جدید فراشبند به فیروزآباد پس از 14 سال به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: 537039
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ۲۱:۴۷:۴۴

کلنگ جاده جدید فراشبند به فیروزآباد از سال ۸۶ به زمین زده شد و در اوایل سال ۸۷ با تعیین پیمانکار عملیات اجرایی آن شروع شد، در پنج سال اول ،۳۲درصد پیشرفت فیزیکی داشت و به دلیل مشکلاتی در این زمینه، پروژه متوقف شد و در سال ۹۲ عملیات این پروژه مجدد شروع شد.

به گزارش فارس، از سال ۹۲ تاکنون موانع و مشکلاتی وجود داشته که باعث شده این پروژه به اتمام نرسد و به تعویق بیافتد، یکی از این مشکلات اصلی، وجود گنبدهای نمکی بود که با بارش باران سبب فرونشست در جاده می شد.

مدیر اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان فارس گفت: جاده جدید فراشبند به فیروزآباد به دلیل کوتاه شدن مسیر، کاهش تصادفات و صرفه جویی در هزینه سوخت، جاده بسیار حساسی است و تمام کارهایی که وزارت راه و شهرسازی در رابطه با ایمنی جاده باید انجام دهد، انجام شده و این پروژه به اتمام رسیده است و این جاده حدود ۳۴کیلومتر است و هزینه ای بالغ بر ۱۷۰میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است.

 امین غلام پور افزود: در این پروژه مشکلات زیادی وجود داشت که همه آن ها برطرف شد و تنها یک مشکل باقی مانده بود و آن هم وجود گنب های نمکی بود که با بارش باران، باعث نفوذ آب در جاده و در نتیجه نشست در جاده می شد؛ در این زمینه مشاور گرفتیم تا راهکار را به ما ارائه دهد.

وی اظهار کرد: بهترین راهکار این بود که این ۵۰۰ متر از گنبدهای نمکی که جاده در آن قرار داشت را از طریق بتن محکم کاری کنیم تا از نفوذ لایه های زیرین جاده جلوگیری به عمل آید و این کار ۲سال به طول انجامید، و بعد از اتمام کار، مشاور ما این روش را تایید کرد.

 رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان فارس اظهار کرد: تمام مشکلات این پروژه برطرف شده و کارهای انجام شده برای ایمنی جاده مورد تایید مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی در تهران قرار گرفته است و با گذشت ۱۴ سال از اجرای این پروژه، فردا با حضور استاندار فارس افتتاح می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها