کد خبر: 536904
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ۱۲:۰۷:۵۱
| |

معاون امور زراعت مطرح کرد:

اختصاص ۹۱ میلیون تن از تولید محصولات کشاورزی به بخش زراعت

معاون امور زراعت گفت: ۷۵ درصد تولید محصولات کشاورزی به بخش زراعت اختصاص دارد.

اختصاص ۹۱ میلیون تن از تولید محصولات کشاورزی به بخش زراعت
کد خبر: 536904
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ۱۲:۰۷:۵۱

علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: از مجموع ۱۲۰ میلیون تن تولید کشاورزی، ۹۱ میلیون تن در بخش زراعت اتفاق می‌افتد. در معاونت امور زراعت به دنبال آن هستیم که در محصولات صنعتی همچون شکر در  چند سال آینده در داخل به خودکفایی برسیم و لازمه این امر احداث کارخانه در گلستان و خوزستان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، طبق آمار‌های اعلامی انجمن و تشکل‌های تولیدی در سال ۹۶ با تولید حدود ۲ میلیون و ۵۰ هزار تن شکر به خوداتکایی نسبی رسیدیم که قیمت گذاری نامناسب موجب شد تا مجدد این دستاورد مهم از بین رود.

مهاجر گفت: خودکفایی در کشت پنبه از دیگر برنامه‌های معاونت زراعت است که یکی از پرحلقه ترین محصولات کشاورزی دنیاست که اگر به هریک از این حلقه‌ها توجه نشود، تولید تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی می‌گوید: با توجه به هزینه بر بودن عملیات برداشت به دنبال واردات تعدادی کمباین هستیم تا هزینه‌ها کاهش یابد.

بنابر اعلام معاونت زراعت سالانه ۲۳ میلیون تن گندم، جو، برنج، ذرت دانه‌ای و شلتوک، ۸۰۰ هزار تن حبوبات، ۱۴ میلیون تن محصولات صنعتی همچون کلزا، پنبه، نیشکر و چغندر، ۲۱ میلیون تن سبزیجات، ۷.۵ میلیون تن جالیزی و ۲۵ میلیون تن نباتات علوفه‌ای تولید می‌شود.

طبق گفته تولیدکنندگان پنبه و کارشناسان بخش کشاورزی پتانسیل خودکفایی پنبه در داخل شدنی است، کمااینکه در سال‌های نه چندان دور تنها ۱۰۰ هزار تن پنبه از استان گلستان صادر می‌شد و در شرایط فعلی به سبب افزایش هزینه‌های تولید در فصل برداشت، توسعه مکانیزاسیون از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها