کد خبر: 536744
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ۱۶:۱۷:۲۱
| |

گام بلند وزارت راه برای اتمام مسکن مهر/شمارش معکوس برای صاحب‌خانه شدن بیش از 200 هزار خانوار

واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر بر اساس اصلاحیه دستورالعمل بانک مرکزی می‌توانند از تسهیلات موضوع قانون جهش تولید و تامین مسکن بهره‌مند شوند.

گام بلند وزارت راه برای اتمام مسکن مهر/شمارش معکوس برای صاحب‌خانه شدن بیش از 200 هزار خانوار
کد خبر: 536744
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ۱۶:۱۷:۲۱

با پیگیری وزیر راه و شهرسازی و تاکید رئیس جمهور بر اتمام پروژه‌های مسکن مهر، مسئله افزایش رقم تسهیلات بیش از  200 هزار واحدهای مسکونی باقی‌مانده پروژه مسکن مهر در قالب قرارداد متمم که در دومین جلسه شورای عالی مسکن تصویب شده بود، توسط شورای پول و اعتبار بانک مرکزی تایید و تحت عنوان اصلاحیه دستورالعمل پرداخت تسهیلات قانون جهش تولید و تامین مسکن به بانک‌های عامل ابلاغ شد.

به گزارش فارس، بر مبنای جزئیات این اصلاحیه، اعطای تسهیلات به موجب قراردادهای متمم به طرح‌های نیمه تمام احداث مسکن که در ساماه ثبت و به تایید وزارت رسیده است، متناسب با پیشرفت فیزیکی طرح و منابع مورد نیاز بابت اتمام پروژه‌های مزبور، تا سقف دستورالعمل مقرر با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار از سوی بانک عامل بلامانع است.

*شمارش معکوس برای تکمیل 200 هزار مسکن مهر باقی‌مانده

هم اکنون فقط 218 هزار 666 واحد مسکن مهر شهری در کشور باقی‌مانده و تکمیل نشده است که این آمار با اختساب مسکن‌ مهرهای روستایی تحویل نشده به نزدیک 300 هزار واحد مسکونی می‌رسد.

بر این اساس، بخش زیادی از خانوارهای صاحب پروژه‌های مسکن مهر که از سال 1392 انتظار صاحب‌خانه شدن را می‌کشیدند و تحت تاثیر عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم با سختی به منظور تحویل واحد مواجه شدند، می‌توانند با استفاده از تسهیلات موضوع قانون جهش تولید و تامین مسکن در سریع‌تر زمان صاحب‌خانه شوند.

مسکن مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها