کد خبر: 536742
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ۱۶:۰۸:۵۰
| |

مصوبه تلفیق بودجه برای ارائه تسهیلات به بیماران معسر

عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: با مصوبه اعضای کمیسیون تلفیق مبلغ 5 هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات بیماران معسر و تحت پوشش نهادهای حمایتی ارائه خواهد شد.

مصوبه تلفیق بودجه برای ارائه تسهیلات به بیماران معسر
کد خبر: 536742
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ۱۶:۰۸:۵۰

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز عصر کمیسیون تلفیق بودجه گفت: با مصوبه اعضای کمیسیون تلفیق مبلغ 5 هزار میلیارد ریال جهت کمک به بیماران فقیر و معسر تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته  امداد ا مام خمینی (ره)، سازمان‌ بهزیستی کشور و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از محل تسهیلات ارائه شده توسط بانک‌ها تأمین می‌شود.

به گزارش فارس، وی افزود: مبلغ سی هزار میلیارد ریال از منابع این بند برای تأمین جهیزیه کالای ایرانی به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اختصاص می‌یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اظهار داشت: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک‌های دولتی، خصوصی و مؤسسات اعتباری غیر بانکی مکلف به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از محل صد درصد مانده سپرده‌های قرض‌الحسنه و 50درصد سپرده‌های جاری شبکه بانکی پس از کسر سپرده قانونی به موارد مندرج در قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی از جمله قانون برنامه ششم توسعه است.

وی گفت: موضوعات و ذی‌نفعان، میزان تسهیلات پرداختی، دوره بازپرداخت، از جمله موضوعاتی است که در آیین‌نامه اجرایی این بند که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران و معاونت امور مناطق محروم حداکثر تا یک ماه پس از ابلاغ این قانون تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، تعیین می‌گردد.

میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: موارد فوق‌الذکر در مورد بیماران معسر و وام جهیزیه در زیر مجموعه تسهیلات مصوب که باید توسط بانک‌ها ارائه شود که در بالا به آن اشاره شد، قرار دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها