کد خبر: 536532
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۷ ۱۷:۳۷:۵۴
| |

کمک 15 میلیارد تومانی بنگاه‌های اقتصادی در سیل کرمان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان با اشاره به همدلی دستگاه‌ها در سیل اخیر گفت: بیش از ۱۵ بنگاه اقتصادی و شرکت‌ با بیش از ۱۵ میلیارد تومان به صورت پول نقدی و کمک‌های معیشتی به جمعیت هلال‌احمر کمک کردند.

کمک 15 میلیارد تومانی بنگاه‌های اقتصادی در سیل کرمان
کد خبر: 536532
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۷ ۱۷:۳۷:۵۴

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان امروز در نشست خبری با بیان اینکه در بحرانی‌ترین شرایط کرونا جوانان و امداد گران هلال‌احمر حضور داشتند، اظهار داشت: محور اصلی  همه وظایف ما امداد و نجات است و با همه  محدودیت‌های مالی و امکانات که این سال‌ها دست و پنجه نرم کرده‌ایم، اما اجازه ندادیم هیچ حادثه‌ای بدون پاسخ باشد.

به گزارش فارس، وی با اشاره به اینکه همچنان امدادرسانی در مناطق حادثه‌دیده به دلیل گستره زیاد سیل اخیر در استان توسط جمعیت هلال‌احمر ادامه دارد، تصریح کرد: در سیل اخیر ۱۵ نفر از همکاران اداره برق و راهداری از طریق امداد هوایی نجات یافتند.

فلاح با بیان اینکه سه درصد از ماموریت‌های جمعیت هلال‌احمر کشور در یک سال اخیر در زمینه امداد و نجات با ۱۳۰۰ ماموریت مربوط به استان کرمان است، افزود: در یک‌سال اخیر در سطح استان کرمان به ۳۷ هزار نفر افراد آسیب دیده کمک شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان عنوان کرد: کرمان رتبه اول امدادرسانی در زمینه سیل در سطح کشور را کسب کرده و در زمینه اسکان اضطراری استان کرمان در یک سال گذشته به بیش از 3 هزار نفر آسیب دیده کمک کرده و رتبه اول را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به همدلی دستگاه‌ها در سیل اخیر تصریح کرد: بیش از ۱۵ بنگاه اقتصادی و شرکت‌ با بیش از ۱۵ میلیارد تومان به صورت پول نقدی و کمک‌های معیشتی به  جمعیت هلال‌احمر کمک کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان با اشاره به اینکه 400 نیروی انسانی و بیش از 30 هزار عضو داوطلب در جمعیت هلال احمر استان کرمان  در حال فعالیت هستند، بیان کرد: جمعیت هلال‌احمر استان مجهز به سیستم‌‌های زنده یاب و سگ‌های زنده یاب است که در زمان حوادث از آنها استفاده می‌شوند.

فلاح با اشاره به اینکه استان کرمان جزء معدود استان‌های کشور است که سه داروخانه دارد، عنوان کرد: جمعیت هلال‌احمر در شهرستان‌های رفسنجان، سیرجان و کرمان داروخانه دارد و تمام توان خود را برای تأمین داروی مردم گذاشته است.

وی بیان داشت: توزیع حدود 6 هزار بسته معیشتی مواد غذایی با ارزش ریالی ۳ میلیارد تومان با اولویت مناطق سیل‌زده استان به‌ویژه در جنوب، دیدار با ۱۰۰ خانواده شهید، جانباز و ایثارگران، اعزام کاروان‌های سلامت به مناطق سیل‌زده و ... از جمله برنامه‌های هلال‌احمر استان در ایام‌الله دهه فجر است.

فلاح افزود: در حال حاضر یک فروند بالگرد با چهار خلبان در مرکز استان مستقر است و بر اساس قانون تعریف شده جمعیت هلال احمر در کشور بر اساس سطح حادثه، استان‌های معین باید به کمک استان حادثه دیده بیایند و در همین سیل  دی ماه سه دستگاه بالگرد از استان‌های اصفهان، تهران و خود کرمان در مناطق حادثه دیده حضور داشتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها