کد خبر: 536450
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۷ ۱۲:۳۹:۴۵
| |

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

افت سرعت اینترنت از ٩ شب به بعد به دلیل ضعف زیرساخت هاست

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین افتتاح سیستم هوشمند سورتینگ مرکز تجزیه و مبادلات پست کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شاهد افتتاح بزرگترین مرکز تفکیک هوشمند مرسولات پستی در کشور هستم.

افت سرعت اینترنت از ٩ شب به بعد به دلیل ضعف زیرساخت هاست
کد خبر: 536450
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۷ ۱۲:۳۹:۴۵

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از ساعت ٩ شب به بعد سرعت اینترنت افت می کند که مشکل در زیر ساخت است چرا که از این ساعت به بعد مردم باید از اینترنت ثابت استفاده کنند و از طرفی چون این شبکه توسعه پیدا نکرده است نیاز مردم به سمت شبکه تلفن همراه می رود.

به گزارش برنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین افتتاح سیستم هوشمند سورتینگ مرکز تجزیه و مبادلات پست کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شاهد افتتاح بزرگترین مرکز تفکیک هوشمند مرسولات پستی در کشور هستم.

وی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که با استفاده حداکثری امکانات روز دنیا در مراحل مختلف کاری شاهد ارتقای کیفیتی خدمات پستی باشیم ، افزود: در آینده نزدیک شاهد تحقق پستی هوشمند در نام جمهوری اسلامی هستیم.

زارع پور ادامه داد: قطعا سیستمی که امروز راه اندازی شده است در سال می تواند ٧٠ میلیون بسته پستی را بدون دخالت انسان و هوشمند تجزیه و تفکیک کند که باعث افزایش سرعت خدمات می شود.

وزیر ارتباطات ادامه داد: بنا داریم این مراکز را در تمامی استان ها کشور راه اندازی کنیم که کیفیت و دقت خدمات بالا رود و رضایت مردم از خدمات پستی بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه سیستم های استفاده شده جز بهترین سیستم های روز دنیا است چرا که ترکیبی از اینترنت اشیا، فناوری هوش مصنوعی است، تصریح کرد: از یک ساعتی به بعد (٩ شب) سرعت اینترنت افت می کند که مشکل در زیر ساخت است چرا که از این ساعت به بعد مردم باید از اینترنت ثابت استفاده کنند و از طرفی چون این شبکه توسعه پیدا نکرده است نیاز مردم به سمت شبکه تلفن همراه می رود.

زارع پور ادامه داد: تقاضا مردم برای ترافیک داخلی و بین المللی بیشتر از گذشته شده است و به نقطه بحرانی رسیدیم که در تلاش برای رفع آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه در کوتاه مدت با واگذاری باند فرکانسی ٢٣٠٠ که در اختیار اپراتور ها قرار میگیرد، پیگیری می کنیم تجهیزات آن وارد شبکه شود، گفت: طی یکی دو ماه آینده یکی از اپراتور ها تجهیزات آن را وارد شبکه می کند.

زارع پور ادامه داد: به دنبال حل مشکلات اپراتور ها در شهر هستیم چرا که بی تی اس های جدید باید با مجوز شهرداری ها نصب شود.

وی با بیان اینکه راهکار اساسی توسعه شبکه ثابت کشور است، ادامه داد: هفته آینده به بعد نیم میلیون پورت نوری را در گام اول در شهر راه اندازی می کنیم که پروژه فیبر نوری نقاط منازل و کسب و کار ها را در دولت سیزدهم ایجاد کنیم.

وزیر ارتباطات افزود: هیچ مشکلی برای تامین پهنای باند نداریم و به سرعت تدبیر می کنیم که کیفیت شبکه را تقویت کنیم. کاهش هزینه های پهنای باند در سبد خانواده در دستور کار است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها