کد خبر: 535436
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۹:۱۷:۱۶
| |

فاطمی امین، وزیر صمت:

هیچکس انتظار ندارد تورم، شش ماهه به صفر برسد

وزیر صمت تصریح کرد: تورم بیماری مزمن اقتصاد ایران است و هیچکس انتظار ندارد که در مدت یک، دو یا شش‌ماه تورم به صفر برسد.

هیچکس انتظار ندارد تورم، شش ماهه به صفر برسد
کد خبر: 535436
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۹:۱۷:۱۶

سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر امروز در حاشیه نشست مشترک استانداران با با وزرای کشور و صمت که در محل وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اصلاح ساختار بازار با عنوان «درج قیمت تولید کننده» پروژه ای را آغاز کرده ایم و تاکنون 3 مرحله از آن اجرا شده و در 300 قلم کالا مشمول شده اند و گام بعدی 24بهمن ماه هست و برروی مالا قیمت تولیدکننده درج می شود و قیمت مصرف کننده حداکثر 30درصد بیش از آن است. 

به گزارش فارس، وی افزود: همین کار باعث کاهش قیمت 150 قلم کالا شده و قیمت های مازاد را کاهش داده و در مرحله بعد نظام توزیع بهره ور تر خواهد شد و این کار هم برای مصرف کننده مفید است و هم نظارت دولت را ساده می‌کند. 

فاطمی امین درباره تلاش برای کنترل بازار برای شب عید گفت: تقسیم کاری بین وزارتخانه ها در ستاد تنطیم بازار که هرهفته با حضور معاون اول برگزار می‌شود شکل گرفته و هرهفته این قیمت ها کنترل می‌شود. 

وی با بیان اینکه تورم بیماری مزمن اقتصاد ایران است و هیچکس انتظار ندارد که در مدت یک، دو یا شش‌ماه تورم به صفر برسد، اظهار داشت: خبر خوب اینکه از شهریور تا کنون کاهش تورم داشتیم که البته نرخ آن کاهش یافته و هنوز وجود دارد. 

وزیر صمت تاکید کرد: اصلاح ساختار بازار و سازوکار هایی مثل توزیع اینترنتی کمک کرد و یک تثبیت قیمتی در حوزه تخم مرغ رخ داد و اینها گام‌هایی است که شکل می‌گیرد و ان شالله بتوانیم کنترل بیشتری بر بازار داشته باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها