کد خبر: 535417
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۷:۵۶:۵۰
| |

موافقت مجلس با خرید خدمت سربازی ظلم بزرگی در حق جامعه کارگری است

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه گفت: موافقت اعضای کمیسیون تلفیق لایجه بودجه ۱۴۰۱ با خرید خدمت سربازی، ظلم و اجحاف بزرگی در حق جامعه کارگری است.

موافقت مجلس با خرید خدمت سربازی ظلم بزرگی در حق جامعه کارگری است
کد خبر: 535417
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۷:۵۶:۵۰

داود میرزایی با اشاره به مصوبه خرید سربازی اظهار کرد: موافقت اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ با خرید خدمت سربازی، ظلم و اجحاف بزرگی در حق جامعه کارگری است.

به گزارش فارس، وی با اشاره به این‌که از مجلس انتظار می‌رود طبق فرمایش مقام معظم رهبری قوانینی را وضع کنند که منافع ضعفا و فقرا در آن لحاظ شده باشد، افزود: متأسفانه این اقدام هیچ منفعتی برای جامعه کارگری نداشته بلکه برای سرمایه‌داران و آقازاده‌ها سازنده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه بیان کرد: جای بسی تأسف است که فرزندان پولداران با پرداخت هزینه به خدمت سربازی نروند و فرزندان کارگران و کارمندان و ضعفا به سربازی رفته و از کشور دفاع کنند.

میرزایی اضافه کرد: این مصوبه به نوعی تضاد طبقاتی را به همراه دارد زیرا فرزندان کارگران و بازنشستگان که از دهک‌های درآمدی پایین هستند باید به سربازی بروند چون توان پرداخت هزینه خرید خدمت را ندارند.

وی گفت: فرزندان پولداران باید به سفرهای خارجی بروند و به دنبال خوش‌گذرانی باشند و یا بازار اقتصاد را به دست گیرند و فرزندان کارگر پس از بازگشت از خدمت سربازی مجبورند به دنبال کارگری ساختمان و... باشند.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه افزود: ما انتظار داریم که این مصوبه تصویب نشود یا در صورت تصویب به گونه‌ای بود تا جامعه کارگری که تأخیر یا غیبت خدمت دارند نیز می‌توانستند از این مزایا با شرایطی مطلوب برخوردار شوند.

میرزایی بیان داشت: از سوئی دیگر هزینه مشخص شده برای خرید دو سال خدمت سربازی بسیار بالاست و با حداقل مزد یک کارگر نمی‌تواند آن را پرداخت کند زیرا مبلغ آن از دیه یک انسان بالاتر است.

وی خاطرنشان کرد: دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کمتر از آن با پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر از آن در تمامی رشته‌ها با پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به حساب خزانه کل کشور قادر به خرید سربازی خود خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها