کد خبر: 535384
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۴:۴۱:۲۱
| |

رئیس سازمان حمایت:

در برخی کالاها هزینه توزیع تا ۱۲۰ درصد افزایش دارد

رئیس سازمان حمایت با اعلام اینکه برای ۸۴ هزار قلم کالا اطلاعات فروش درب کارخانه را داشته ایم، گفت: در برخی از این کالاها حتی تا ۱۲۰ درصد هزینه توزیع افزایش داشته است که نوعی اجحاف به حقوق مصرف کننده می باشد.

در برخی کالاها هزینه توزیع تا ۱۲۰ درصد افزایش دارد
کد خبر: 535384
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۴:۴۱:۲۱

عباس تابش در نشست مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت کشور با بیان این مطلب، افزود: یکی از سیاست های دولت کاهش هزینه های تامین و توزیع کالاست و با اجرای این سیاست مطمئناً بخش گردشگری نیز رونق می یابد چراکه هزینه‌های توزیع کالا (سفر) کم خواهد شد.

شفاف سازی تامین و توزیع کالا تکلیف وزارت صمت است

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای شفاف سازی تامین و توزیع کالا تکلیف وزارت صمت می باشد، تصریح کرد: اجرای پروژه درج قیمت تولید کننده به عنوان یکی از پروژه‌های تحولی وزارت صنعت، معدن و تجارت در همین راستا می باشد.

درج قیمت تولیدکننده روی کالاها به جای قیمت مصرف کننده در سیاست جدید شفاف سازی قیمتها

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه تا پیش از این سه قیمت مصرف کننده (روی کالا، روی شلف و روی بارکد صندوق الکترونیکی فروشگاهها) وجود داشته است، بیان کرد: در راستای سیاست و پروژه جدید شفاف سازی قیمتی، به جای قیمت مصرف کننده روی کالاها قیمت تولیدکننده درج می شود و فاصله میان قیمت تولید کننده و قیمت مصرف کننده به عنوان هزینه توزیع محاسبه و در نظر گرفته می شود و قیمت مصرف کننده روی شلف به اطلاع مردم می‌رسد.

اطلاعات فروش درب کارخانه 84 هزار قلم کالا را داریم

تابش با اعلام اینکه برای 84 هزار قلم کالا اطلاعات فروش درب کارخانه را داشته ایم، گفت: در برخی از این کالاها حتی تا 120 درصد هزینه توزیع افزایش داشته است که نوعی اجحاف به حقوق مصرف کننده می باشد.

برای اجرای دقیق سیاست درج قیمت تولید کننده باید فرهنگ سازی شود

وی همچنین با بیان اینکه باید فرهنگ‌سازی لازم برای اجرای دقیق سیاست درج قیمت تولید کننده به وجود آید، تاکید کرد: همه ارکان حاکمیت، مردم، بخش خصوصی و ذینفعان باید دست در دست هم بگذارند تا ضمن رسیدن به فهم مشترک، فرهنگ سازی صحیح نیز به وجود آید.

کاهش متوسط مازاد قیمت هزینه توزیع کالاها با اجرای پروژه درج قیمت تولیدکننده

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت در ادامه با اشاره به اینکه متوسط مازاد قیمت هزینه توزیع کالاها 40 درصد است، گفت: این 40 درصد مازاد تحویل عدد بزرگی است که با اجرای پروژه درج قیمت تولیدکننده کم می شود و طبیعی است که در مسیر اجرا این پروژه مقاومتهایی نیز از طرف برخی سودجویان به وجود آید.

حضور در استانها و برگزاری نشستهای هم اندیشی برای رسیدن به فهم مشترک در اجرای پروژه شفاف سازی قیمتها

تابش با بیان اینکه در استان های کشور حضور خواهیم یافت و جلسات تنظیم بازار را برای همگامی بیشتر روی کلیات این سیاست برگزار خواهیم کرد،ادامه داد: ضمن بازدید از واحد های تولیدی، نشستهای هم اندیشی مختلف نیز با ذینفعان پروژه برای رسیدن به فهم مشترک برگزار می نماییم.

اجرای سیاست درج قیمت تولیدکننده با تایید بخش خصوصی بوده است

وی با تاکید بر اینکه بیشترین جلسات را با بخش خصوصی و ذینفعان برای اجرای پروژه داشته ایم، اعلام کرد: هر سیاستی که ابلاغ کردیم مهر تایید بخش خصوصی را نیز داشته است که این سیاست نیز در همین مسیر بوده است و در اجرای آن هم بخش خصوصی و هم دولت هم افزایی دارند.

کاهش نسبی قیمتی در اقلام مشمول درج قیمت تولیدکننده

رئیس سازمان حمایت با اعلام اینکه 3 هزار و 300 قلم کالا در این مرحله مشمول درج قیمت تولیدکننده هستند، گفت: در اقلامی که به درج قیمت تولیدکننده مبادرت ورزیدند، به نسبت شاهد کاهش قیمتی بوده ایم.

گفتنی است نشست مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت کشور با حضور وزیر صمت، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

با توجه به اینکه وزارت صمت پروژه تحولی درج قیمت تولیدکننده را برای شفاف سازی هر چه بیشتر آغاز کرده است، مسئولین وزارتخانه برای تنویر افکار عمومی و همراهی هر چه بیشتر مردم به تناوب در نشستهای مختلف حضور می یابند تا با اطلاع رسانی مناسب، زمینه هم افزایی هر چه بیشتر مردم و مسئولین را با این پروژه مهم فراهم کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها