کد خبر: 535172
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۰ ۱۶:۱۴:۱۵
| |

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان مطرح کرد:

«پارسیلون» و «یخچالسازی» بزرگ‌ترین بدهکاران به تأمین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: «پارسیلون» و «یخچالسازی» بزرگ‌ترین بدهکاران به تأمین اجتماعی در استان هستند.

«پارسیلون» و «یخچالسازی» بزرگ‌ترین بدهکاران به تأمین اجتماعی
کد خبر: 535172
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۰ ۱۶:۱۴:۱۵

منوچهر گودرزی امروز یکشنبه در نشست با خبرنگاران در سخنانی با بیان اینکه حدود ۱۳۴ هزار نفر بیمه شده اجباری در لرستان داریم اظهار داشت: اینها در کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و… کار می‌کنند و رابطه کارگری و کارفرمایی دارند.

ارائه خدمات تأمین اجتماعی به ۵۰ درصد از جمعیت لرستان

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه حدود ۲۳ هزار و ۲۷۲ نفر بیمه شده کارگر ساختمانی در استان داریم تصریح کرد: همچنین هزار و ۹۳۰ نفر مقرری بیمه بیکاری از ما دریافت می‌کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان بیان داشت: تعداد مستمری بگیران، بازنشستگان، از کار افتاده و بازمانده از کار در استان نیز، ۸۷ هزار نفر هستند.

گودرزی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه از جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری لرستان، حدود ۷۸۵ هزار نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی در استان هستند گفت: اینها یا بازنشسته و مستمری بگیر اصلی هستند، یا مقرری بگیر بیمه بیکاری، یا بیمه شده و یا افراد تحت تکلف آنها هستند.

وی عنوان کرد: در مجموع نزدیک به ۵۰ درصد از جمعیت استان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند.

پرداخت ماهانه ۲۴۵ میلیارد مستمری

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ماهانه ۲۴۵ میلیارد تومان مستمری در استان پرداخت می‌کنیم گفت: همچنین ماهانه حدود ۱۰ میلیارد تومان بابت تعهدات کوتاه مدت سازمان تأمین اجتماعی، پرداختی داریم.

گودرزی گفت: از امسال بحث بخشودگی جرایم کارفرمایان را داشتیم، بخشنامه این امر در تاریخ ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ ابلاغ شد، موعد اجرای آن نیز برای کسانی بود که تا ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ درخواست داده‌اند، بود، تأمین اجتماعی استان تا جایی که توانست تلاش کرد که نهایت مساعدت را با کارفرمایان داشته باشند تا بتوانند از این بخشودگی جرایم استفاده کنند.

وی بیان داشت: در این راستا کارفرمایان بدهکار توانستند از ۱۴۰ میلیارد تومان از این بخشودگی جرایم بهره مند شدند، عمده کسانی که بدهی درشت به تأمین اجتماعی داشتند مانند شهرداری‌ها و… در قالب این طرح تعیین تکلیف شدند.

ارتقای رتبه تأمین اجتماعی لرستان

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارزیابی عملکرد ادارات کل تأمین اجتماعی در استان‌های مختلف گفت: در سه ماهه اول امسال در این ارزیابی، رتبه ۲۴ را داشتیم.

گودرزی گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته از سوی همکاران، این رتبه در سه ماهه دوم، ۱۸ در کشور و در سه ماهه سوم رتبه پنجم و در بین پنج استان برتر کشور قرار گرفتیم.

وی افزود: لرستان از نظر وصولی‌ها، ارائه سرویس‌ها، خدمات مختلف، ملاقات‌های عمومی، پاسخگویی به درخواست‌ها، برگزاری نشست‌های هم اندیشی و… دارای رتبه و رضایتمندی خوبی بوده است.

«پارسیلون» و «یخچالسازی» بزرگ‌ترین بدهکاران به تأمین اجتماعی

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حذف دفترچه کاغذی از سوی تأمین اجتماعی از سال گذشته گفت: سازمان به سمت ارائه خدمات غیر حضوری رفته و در حال حاضر بیش از ۳۰ سرویس و خدمت این نهاد غیر حضوری شده است.

گودرزی همچنین میزان طلب تأمین اجتماعی از دستگاه‌ها، سازمان‌ها، کارخانه‌ها و… در لرستان را ۶۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین بدهکار به تأمین اجتماعی در لرستان، «پارسیلون» است افزود: میزان این بدهی بالای ۵۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان همچنین یخچال سازی را یکی دیگر از بدهکاران بزرگ به تأمین اجتماعی در استان برشمرد گفت: میزان بدهی این واحد به تأمین اجتماعی حدود ۱۴ میلیارد تومان است.

گودرزی با بیان اینکه در قالب همین طرح بخشودگی جرایم، این ۱۴ میلیارد تومان به حدود سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرد که یک قسط را پرداخت و دوباره بقیه آن را پرداخت نکردند.

وی گفت: شهرداری خرم آباد نیز رقمی بابت پروژه برج‌های دوقلو، به تأمین اجتماعی بدهکار است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها