کد خبر: 535059
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ۱۸:۱۵:۲۴
| |

استاندار خراسان جنوبی:

فاصله خراسان جنوبی با استان‌های برخوردار کمتر شود

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید کاری کنیم که فاصله خراسان جنوبی با استان های برخوردار کمتر شود، گفت: در حال حاضر در این شرایط خوبی که سه قوه بایکدیگر همراه و همسو هستند، بهترین زمان است که به استان‌های محروم از جمله خراسان جنوبی توجه ویژه شود.

فاصله خراسان جنوبی با استان‌های برخوردار کمتر شود
کد خبر: 535059
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ۱۸:۱۵:۲۴

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید کاری کنیم که فاصله خراسان جنوبی با استان های برخوردار کمتر شود، گفت: در حال حاضر در این شرایط خوبی که سه قوه بایکدیگر همراه و همسو هستند، بهترین زمان است که به استان‌های محروم از جمله خراسان جنوبی توجه ویژه شود.

به گزارش ایسنا، جواد قناعت، امروز شنبه ۹ بهمن در دیدار با قائم مقام رییس کمیته امداد امام خمینی(ره)­ که در دفتر استاندار انجام شد، اظهار کرد: اکنون فرصت مناسبی است تا فاصله خراسان جنوبی نسبت به استان‌های برخوردار کمتر شود و در مجموعه کمیته امداد در سال‌های اخیر نسبت به گذشته کارهای بسیار خوبی در استان صورت گرفته که درخواست ما این است همچنان خراسان جنوبی به دلیل ضریب بالای محرومیت به‌صورت ویژه و خاص دیده شود.

به گزارش ایسنا، وی گفت: استان‌های محروم از جمله خراسان جنوبی باید ویژه دیده شوند تا بتوانیم در چهار سال اول دولت، زمینه توسعه همه‌جانبه استان را تا حدی فراهم کرده و مقداری از مشکلات مردم در حوزه اجتماعی، اقتصادی، اشتغال و رفاهیات را کم کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت دو ماهه خود در این استان و تلاش‌ها از مرکز برای پیگیری مشکلات و جذب اعتبارات همچنین بازدید از ظرفیت‌های مختلف استان افزود: در همین مدت کوتاه هفته گذشته در راستای ارتقای مبادلات تجاری، با والی استان فراه افغانستان دیداری داشتیم که قرار است در این زمینه اتفاقات خوبی در استان رقم بخورد.

وی گفت: به دنبال فعال کردن واحدهای صنعتی و بازگشایی واحدهای تعطیل شده در استان هستیم که برای بررسی این مشکلات بازدید از شهرک صنعتی بیرجند را در برنامه داریم.

قناعت با اشاره به ظرفیت‌های غنی خراسان جنوبی برای توسعه گفت: موضوعات کم‌آبی تا راه‌آهن را به جد پیگیر هستیم و در این زمینه انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس را در دست پیگیری داریم که با این اقدامات و پیگیری‌ها اتفاقات خوبی برای خراسان جنوبی در راه است.

وی ادامه داد: استانداری خراسان جنوبی و سایر دستگاه‌ها بهتر از گذشته همکاری لازم را با کمیته امداد خواهند داشت تا خدمات این نهاد نسبت به گذشته راحت‌تر، سریعتر و بهتر شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به حضور گسترده مردم شهر بیرجند برای اقامه نماز جمعه گفت: مردم خراسان جنوبی هنوز شور و نشاط انقلابی سال‌های ۵۷ و ۵۸ را دارند که بسیار با اهمیت است و حضور انقلابی مردم در صحنه‌های مختلف هر روز پررنگ‌تر است.

وی اظهار کرد: خرداد امسال نیز مردم خراسان جنوبی حضور پرشور و انقلابی در پای صندوق‌های رای داشتند و این استان رتبه نخست مشارکت در انتخابات را در کشور کسب کرد و این حماسه از طرف مردم در شرایطی رقم خورده که در کنار هجمه‌های دشمنان از خارج، برخی افراد نفوذی در داخل تلاش داشتند که مشارکت مردم کاهش یابد.

قناعت افزود: مشارکت بالای مردم خراسان جنوبی در انتخابات گذشته با وجود همه مشکلات و شیوع کرونا، از آن مشارکت‌های ریشه‌دار و اصیل است که باید همیشه قدردان این مردم انقلابی و همراه باشیم.

وی گفت: متاسفانه در چهار دهه گذشته به مردم خراسان جنوبی کم‌توجهی شده است و وقتی خراسان جنوبی جزو استان خراسان بزرگ بود این کم‌توجهی خود را چندان نشان نمی‌داد اما زمانی که استان مستقل شده بیشتر حس شد و ظهور و بروز پیدا کرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: باید کاری کنیم که فاصله خراسان جنوبی با استان های برخوردار کمتر شود چراکه خراسان جنوبی، مردمانی همسو، نجیب و همواره همراه نظام دارد. 

وی با اشاره به حضور پررنگ مردم در مناسبت‌های ملی و مذهبی از جمله نمازجمعه، تصریح کرد: شور و نشاط انقلابی سال های 57-58 بر این استان حاکم است.

به گفته وی؛ با گذشت زمان، معمولاً حس انقلابی گری در عده‌ای کمرنگ می‌شود؟ اما این قاعده در خراسان جنوبی، موضوعیت ندارد.

مصطفی خاکسار قهرودی، قائم مقام رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) هم در این نشست گفت: مهمترین کار در تحقق عدالت اجتماعی، خدمت به مردم و رسیدگی به مشکلات آنان است از این رو خدمت به محرومان در اولویت فعالیت‌های اصلی کمیته امداد قرار دارد.

وی با بیان اینکه همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی نقش مهمی در ارتقای خدمات کمیته امداد دارد افزود: هرچه مشارکت دستگاه‌های اجرایی را بیشتر داشته باشیم، توفیق و دستاورد آن نصیب مردم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مردم خراسان جنوبی به خدمات ویژه‌تر، زیادتر و بهتری نیاز دارند گفت: خراسان جنوبی علیرغم کمبودها و مشکلات نقاط مثبت و ظرفیت‌های خوبی دارد که همراهی و پشتیبانی از نظام به‌رغم همه مشکلات یکی از ظرفیت‌های غنی مردم این خطه از کشور است.

قائم مقام رییس کمیته امداد کشور افزود: قاعدتا در هر جا مشکل و کمبود است شاید به نظر برسد که همراهی مردم کمتر است اما در خراسان جنوبی مردم همه کمبودها را در همراهی با نظام طور دیگری جواب می‌دهند و تاکنون در صحنه‌های مختلف سنگ تمام گذاشته‌اند.

وی گفت: این موضوع مهم وظیفه ما را دوچندان می‌کند که بهترین خدمت را به این مردم وفادار به نظام داشته باشیم لذا احساس وظیفه ما نسبت به مردم خراسان جنوبی باید بیشتر باشد.

خاکسار قهرودی در این دیدار هدف از سفر به خراسان جنوبی را معرفی مدیرکل جدید کمیته امداد این استان برشمرد و گفت: مدیرکل سابق کمیته امداد خراسان جنوبی مدیریت کمیته امداد خراسان رضوی را برعهده گرفته است و محمد عرب از نیروهای فعال و بومی استان رسما مدیریت کمیته امداد خراسان جنوبی را برعهده دارد.

وی افزود: مهاجرت و انتصاب مدیرکل سابق کمیته امداد خراسان جنوبی به سمت مدیرکل این نهاد در خراسان رضوی به دلیل رشد و ارتقای بسیار خوب مجموعه کمیته امداد خراسان جنوبی بوده است.

قائم مقام رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در خراسان جنوبی نیروهای زیادی توانایی مدیریت کمیته امداد استان را داشتند که به دلیل جوان و فعال بودن آقای عرب به این سمت منصوب شد و تعداد بالای افراد توانمند برای مدیریت کمیته امداد استان نشان از ظرفیت بالای نیروی انسانی این استان دارد.

وی با اشاره به اینکه فضای خوبی در کشور با همراهی سه قوه برای خدمت به مردم فراهم شده است افزود: امیدواریم از این پس شاهد خدمات خوبی از سوی کمیته امداد در خراسان جنوبی باشیم و این نیازمند همراهی مسوولان استانی است.

خاکسار قهرودی گفت: حساس کردن مسوولان مرکز نسبت به خراسان جنوبی خیلی مهم است چرا که آن قدر مسائل و مشکلات در مرکز زیاد است که غافل شدن از مردم محروم این خطه شاید طبیعی باشد و باید چکش تذکر و حساس‌سازی به‌صورت مداوم نواخته شود تا توسعه استان شتاب بگیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها