کد خبر: 533931
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۳ ۱۵:۴۴:۳۶
| |

در چهل و دومین جلسه شورای شهر:

گزارش تفریغ بودجه ۹۹ شهرداری تهران تصویب شد

لایحه تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران در چهل و دومین جلسه شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضا رسید.

گزارش تفریغ بودجه ۹۹ شهرداری تهران تصویب شد
کد خبر: 533931
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۳ ۱۵:۴۴:۳۶

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا پس از استماع گزارش حسابرس شورا، در قرائت گزارش کمیسیون بودجه شورای شهر گفت: بودجه مصوب سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد بود که مجموعه عملکرد درآمدهای نقدی و غیرنقدی آن ۳۱ هزار و هشتصد میلیارد بود که حدود ۴ هزار و هفتصد میلیارد تومان از آن مبالغ واریز و پرداخت بود و نهایتا" عملکرد بودجه هم ۲۷ هزار و صد میلیارد تومان بوده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بر اساس گزارش حسابرس، شورا تکالیفی را برای شهرداری در نظر گرفته است از جمله اینکه؛ شهرداری تهران موظف است، نسبت به اصلاح فرایندها، ارائه گزارش‌ها، مستندات و دلایل انحراف از بودجه مصوب، ظرف یک ماه اقدام نموده و گزارش خود را به شورا ارائه کند.

آخوندی ادامه داد: همچنین شهرداری تهران در بخش درآمدی نیز باید دلایل عدم تحقق کامل ردیف‌های درآمدی عوارض عمومی و درآمد حاصل از اموال شهرداری را اعلام کند و درخصوص اینکه چرا سقف کاهش و افزایش ده درصدی رعایت نشده و صورت ریز تسهیلات دریافتی را ارائه نکرده هم توضیح دهد و  همچنین باید در این خصوص گزارشی ارائه کند.

مهدی عباسی نیز طی تذکری گفت: خواهشمندم برای رسیدگی به لوایح و طرح‌ها، وقت بیشتری درنظر گرفته شود.

وی افزود: درخصوص فوریت‌ها هم دلایل و ضرورت‌های فوریت تشریح شده و یک روز قبل از جلسه، ارائه شوند.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا در ادامه نیز پیشنهاد کرد: بهتر است،  فردی که از سوی شهرداری تهران در صحن شورا گزارش را ارائه می‌کند، از قبل برای اعضای شورا معرفی شود.

اقراریان هم در مخالفت اظهار داشت: وضعیت فعلی یکی از مصادیق شورای پنجم است، لذا اینجانب مخالف تصویب تفریغ بودجه ۱۳۹۹ هستم که این سطح از انحراف را دارا می‌باشد.

در نهایت گزارش تفریغ بودجه به رای گذاشته شد و با ۱۶ رای موافق اعضا به تصویب رسید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها