کد خبر: 532873
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۷ ۱۴:۲۰:۵۶
| |

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

قیمت کالا‌های اساسی در سال آینده باید ثابت بماند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید قیمت کالا‌های اساسی مردم در سال ۱۴۰۱ با یک عددی که با نرخ ارز ترجیحی تناسب دارد، تا پایان سال ثابت نگه داشته شود.

قیمت کالا‌های اساسی در سال آینده باید ثابت بماند
کد خبر: 532873
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۷ ۱۴:۲۰:۵۶

محمدرضا پورابراهیمی ،رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تامین زیرساخت‌های اجرای اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور گفت: بانک مرکزی در این زمینه مکلف بوده تا زیرساخت‌های این موضوع را پیرو ایجاد کارت‌های اعتباری و تعیین جامعه مشمول که از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعریف می‌شود، مدنظر قرار داده و زیر ساخت‌های لازم را متصل کند.

به گزارش میزان، وی تاکید کرد: تامین زیرساخت‌های اجرای اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی یک اقدام بین دستگاهی است و تنها بانک مرکزی در این بخش تکلیف ندارد و به عنوان مثال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت اقتصاد و اموردارایی هم باید پای کار باشند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: ایده ما این است که قیمت کالا‌های اساسی مردم در سال ۱۴۰۱ با یک عددی که با نرخ ارز ترجیحی تناسب دارد، تا پایان سال ثابت نگه داشته شود.

وی تاکید کرد: در این راستا اگر قیمت‌ها هم افزایش پیدا کرد، دولت باید مابه التفاوت آن از طریق کارت‌های اعتباری شارژ کرده و اضافه قمیت‌ها را جبران کند تا مردم آرامش خاطری در این بخش داسته باشند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت نان، برنج، روغن و داروی مردم باید تا پایان سال ۱۴۰۱ قیمت ثابتی داشته باشد، گفت: در این فرآیند به عنوان مثال مردم باید بدانند مرغ را براساس متوسط  مصرف، به چه میزان باید تهیه کنند درست همانند اقدامی که در ارائه کارت سوخت به مردم انجام شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها