کد خبر: 532235
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۴ ۱۹:۱۰:۴۴
| |

قول مساعد وزیر صمت برای رفع مشکلات پایانه صادراتی جنوب کرمان

وزیر صنعت، معدن و تجارت در آخرین برنامه سفر یک‌روزه خود به جنوب کرمان از پایانه صادراتی این منطقه در شهرستان جیرفت بازدید کرد و برای رفع مشکلات و تمدید تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی این مجموعه بزرگ قول مساعدت و همکاری لازم داد.

قول مساعد وزیر صمت برای رفع مشکلات پایانه صادراتی جنوب کرمان
کد خبر: 532235
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۴ ۱۹:۱۰:۴۴

سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت بعد از ظهر امروز از مجموعه بزرگ پایانه صادراتی جنوب کرمان با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی بازدید کرد و برای رفع مشکلات آنها قول مساعد داد.

به گزارش فارس،احمد سنجری مدیر پایانه صادراتی جنوب استان کرمان در حاشیه این بازدید اظهار داشت: منطقه جنوب کرمان بیش از چهار و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی و باغی تولید می‌کند که بیش از یک میلیون تن آنها صادراتی هستند.

وی بیان داشت: تا سال جاری به صورت میانگین سالانه تقریباً ۷۵۰ هزار تن از محصولات گلخانه‌ای و انواع مرکبات به کشور روسیه صادر می‌شده است.

سنجری مجری طرح پایانه صادراتی جنوب استان کرمان را شرکت گلشن آرای آرم دانست و تصریح کرد: این مجموعه قابلیت بیش از ۷۰ هزار تن بسته بندی و صادرات محصولات کشاورزی را دارد که این میزان ۷۰ درصد صادرات منطقه و شامل انواع فلفل دلمه‌ای، خیار سبز، بادمجان و انواع مرکبات را شامل می‌شود.

وی افزود: حدود ۲۰۰ نفر از افراد این منطقه به صورت مستقیم و بیش از یک هزار نفر به صورت غیر مستقیم از احداث این پایانه صادراتی بهره‌مند می‌شوند.

مدیر پایانه صادراتی جنوب کرمان عنوان کرد: تاکنون بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان که به نرخ روز بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان می‌شود برای این مجموعه بزرگ هزینه شده است که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد این مبلغ با کمک‌های بانک‌های ملت و خاورمیانه و تسهیلات ارزی بوده و مابقی آن توسط سهامداران و سرمایه‌گذاران تأمین شده است.

وی با بیان اینکه ۲۵ میلیارد تومان نقدینگی نیاز این مجموعه است، خاطرنشان کرد: سرمایه در گردش مورد نیاز برای وارد شدن به چرخه فعالیت ۱۰۰ میلیارد تومان است که این سرمایه در گردش باید با تسهیلات ارزان قیمت تامین شود به  این مجموعه توان بازپرداخت هزینه‌های جانبی را ندارد.

سنجری گفت: مجموعه پایانه صادراتی جنوب استان کرمان با کشاورزان عمده قرارداد می‌بندد و فرایند تولید را از مرحله  کاشت، داشت و برداشت با نظارت کارشناسان و مهندسان کشاورزی که به استخدام این مجموعه در می‌آیند، کنترل و نظارت می‌کند.

وی اظهار داشت: با برنامه ریزی‌های انجام شده آزمایشگاه مرکزی در پایانه صادراتی راه اندازی می‌شود تا مشکلات احتمالی سموم باقیمانده محصولات کشاورزی را بررسی کند.

سنجری ابزار داشت: امیدواریم با حمایت‌های مسئولان مربوطه شاهد ایجاد چندین پایانه صادراتی باشیم زیرا ظرفیت کشاورزی منطقه بسیار بالا و پاسخگوی فعالیت حدود ۱۰ پایانه صادراتی است.

وی حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت را منطقه جنوب استان کرمان بسیار مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: این حضور و بازدید های وزیر سمت موجب خوشحالی و امیدواری مردم، کشاورزان و متولیان امر در منطقه شده و ان‌شاءالله خیرات و برکاتی را برای منطقه به دنبال داشته باشد.

سنجری ادامه داد: تنها خواسته ما از وزیر صمت تمدید تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی به مدت یک سال بود که ایشان نیز قول مساعد دادند موضوع را پیگیری کنند.

مدیر پایانه صادراتی جنوب استان کرمان بیان داشت: مقرر شد نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی به همراه مسئولان پایانه صادراتی جنوب استان کرمان جلسه‌ای را مدیر صندوق توسعه ملی داشته باشند و مشکل را رفع کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با این اقدام در سال رفع موانع تولید، گره‌ای از مشکلات مردم باز شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها