کد خبر: 531809
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۱۵:۵۸:۰۱
| |

طرح ملی آبفای تربت‌حیدریه ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه گفت: تکمیل ۲۷ درصد باقی مانده طرح ملی آبفای تربت حیدریه ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

طرح ملی آبفای تربت‌حیدریه ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
کد خبر: 531809
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ۱۵:۵۸:۰۱

علیرضا عباسی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه اظهار کرد: برای اجرای طرح ملی آبرسانی این شرکت تاکنون، ۴۳۰ میلیارد هزینه شده و ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. تکمیل ۲۷ درصد باقی مانده شامل تکمیل عملیات حفر چهار حلقه چاه در منطقه جعفرآباد، ساخت اتاقک، تاسیسات برق‌رسانی و نیز اجرای خطوط انتقال به میزان ۱۵ کیلومتر نیز ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش فارس، وی افزود: هدف اجرای طرح ملی تامین آب تربت‌حیدریه، تامین آب پایدار این شهرستان  است. اگر اعتبار ملی طرح آبرسانی شهر تربت‌حیدریه امسال بسته شود، عملا ضربه بزرگی در تامین اعتبار طرح‌های آبرسانی این خطه وارد خواهد آمد. پیگیری‌های لازم در حال انجام است و امیدواریم اعتبارات طرح ملی آبرسانی به این خطه حداقل ۲ سال دیگر تمدید شوند.

عباسی خاطرنشان کرد: خشکسالی، کاهش نزولات آسمانی و افزایش دمای هوا در سال جاری بی‌سابقه بوده است. قطعی برق تابستان امسال را تاکنون در استان تجربه نکرده‌بودیم و با توجه به این که در این شهرستان و ۱۲۰ روستای تحت پوشش این شرکت، ایستگاه‌های پمپاژ متعددی وجود دارد، شرایط بسیار خاص را در تامین آب شهروندان حاکم کرده‌است.

وی افزود: شیوع بیماری کرونا و نیاز مبرم شهروندان به آب نیز باعث افزایش مصرف ۹۵ هزار مشترک در شهرستان شده و شرایط به گونه‌ای است که با هر پیک شیوع بیماری کرونا، مصرف مشترکان حداقل ۳۰ درصد افزایش می‌باید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه در ادامه گفت: با وجودی ‌که با تلاش همکاران شرکت در سطح شهر و روستا، شرایط مدیریت شده‌، ولی با بررسی و تحلیل‌های صورت گرفته، بیانگر مشکلات جدی در تامین آب شهر تربت‌حیدریه است که می‌بایست رفع شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها