کد خبر: 531405
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ۲۱:۵۱:۵۶
| |

اصل طلا، جواهر و پلاتین از مالیات بر ارزش افزوده معاف است

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: از ۱۳ دی‌ماه سال جاری اصل طلا، جواهر و پلاتین بکار رفته در مصنوعات از فلزات مزبور، معاف از مالیات و عوارض شده است.

اصل طلا، جواهر و پلاتین از مالیات بر ارزش افزوده معاف است
کد خبر: 531405
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ۲۱:۵۱:۵۶

جواد انوری، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با بیان اینکه قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده مصوب دوم خردادماه امسال از ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۰ لازم‌الاجرا شده است و مشمولان این قانون مکلف به اجرای تکالیف قانونی جدید و رعایت مقررات موضوع این قانون هستند.

به گزارش فارس، به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان سمنان، وی اضافه کرد: این قانون نسبت به گذشته، تغییرات و اصلاحات مختلفی دارد، به‌عنوان مثال بر اساس جزءهای (۱) و (۲) بند (ب) ماده (۲۶) قانون دائمی شدن مالیات بر ارزش افزوده، اصل طلا، جواهر و پلاتین بکار رفته در مصنوعات ساخته شده از فلزات مذکور معاف از مالیات و عوارض ارزش افزوده موضوع این قانون است و صرفاً اجرت ساخت، حق‌العمل و سود فروشنده کالاهای موضوع این بند مشمول مالیات و عوارض با نرخ ۹ درصد است.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان خاطرنشان کرد: مؤدیان، عرضه‌کنندگان کالا و خدمات مربوط به این بند مکلف هستند کلیه عملیات خرید و فروش خود را در سامانه مؤدیان ثبت کرده و ارزش اصل طلا، جواهر و پلاتین، اجرت ساخت، حق‌العمل و سود فروشنده به تفکیک در صورتحساب الکترونیکی ثبت کنند.

انوری ادامه داد: در صورت کتمان و یا عدم ثبت تمام یا برخی از معاملات در سامانه مذکور مشمول جریمه‌ای معادل ۹ درصد ارزش طلا، جواهر و پلاتین است که غیرقابل بخشودگی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها