ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

کدام زوجین می‌توانند وام ازدواج ۵۰۰ میلیون دریافت کنند؟

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، جزئیات دریافت و افزایش وام ازدواج به ۵۰۰ میلیون تومان را توضیح داد.

کدام زوجین می‌توانند وام ازدواج ۵۰۰ میلیون دریافت کنند؟
کد خبر: 531070
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۱۳:۵۲:۳۲

"ولی اسماعیلی" رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره مبلغ وام ازدواج در لایحه بودجه 1401 دولت اظهار کرد:  دولت در بودجه سال آینده این مسئله را کلی در نظر گرفته بود یعنی پولی در اختیار بانک مرکزی قرار داده بود که بر اساس نیاز، وزارتخانه‌های مربوطه (رفاه و ورزش) وام ازدواج را تقسیم کنند که کمیسیون این مسئله را قبول نکرد و عنوان شد که نظارت مجلس در این طرح زیر سؤال می‌رود.

به گزارش تسنیم، وی تصریح کرد: امسال همین بند را در الحاقیه بودجه آورده‌ایم و پیشنهاد کمیسیون اجتماعی این بند بوده است؛ ان‌شالله در کمیسیون تلفیق دفاع کنیم و این مسئله رای بیاورد و با تصویب آن برای هر یک از زوجین 150 میلیون تومان و جمعاً 300 میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است؛ علاوه بر این وام، برای تشویق جوانان به ازدواج نیز، 100 میلیون برای دختران زیر 23 سال  و 100 میلیون تومان برای پسران زیر 25 سال با بازپرداخت 10 ساله در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی گفت: با احتساب مبلغ وام ازدواج و همچنین وام تشویقی، 500 میلیون تومان وام به زوجین با باز پرداخت 10 ساله پرداخت می‌شود که البته بازه زمانی پرداخت اقساط در لایحه بودجه 1401 دولت، 7 ساله بود که کمیسیون اجتماعی زمان اقساط را به 10 سال افزایش داد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حذف کارمند ضامن در فرایند دریافت وام افزود: به بانک مرکزی اعلام شده که با سفته، ضامن معتبر و همچنین کارت یارانه زوجین وام را پرداخت کند.

اسماعیلی همچنین به حذف بند افزایش 2 سال سن بازنشستگی را از لایحه بودجه 1401 دولت گفت: در لایحه این مسئله آمده بود اما ما به عنوان کمیسیون تخصصی در این بخش مطالعات و بررسی‌های لازم را انجام داده‌ایم و چون این مسئله مبنای علمی و مستندات کافی نداشت، از لایحه حذف شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها