کد خبر: 531043
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۱۲:۱۹:۳۹
| |

برگزاری سلسله نشست‌های کارگروه صیانت از عفاف و حجاب

ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک از ادغام دو کارگروه «مد و لباس» و «حجاب و عفاف» خبر داد و گفت: اول بهمن ماه نمایشگاه دائمی با عنوان عفاف و حجاب در مصلی تهران توسط استانداری و اتاق اصناف ایجاد و با حضور انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

برگزاری سلسله نشست‌های کارگروه صیانت از عفاف و حجاب
کد خبر: 531043
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۱۲:۱۹:۳۹

حجاب از ارزنده‌ترین نمودهای فرهنگی، اجتماعی در تمدن ایرانی اسلامی است که پیشینه آن به قبل از ورود اسلام برمی‌گردد. گسترش فرهنگ حجاب و عفاف آثار و نتایج مهمی چون ایجاد سلامت و آرامش روانی در آحاد افراد جامعه را در بر دارد. در این باب مصادف با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در اتحادیه پوشاک نشستی به ریاست اتحادیه پوشاک ابوالقاسم شیرازی و با حضور علی شیرازیان "معاونت اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران"، حاج محمد توکلی عضو هیأت امناء بازار تهران و اعضای اتحادیه پوشاک با شعار حجاب راه بندگی و تقرب به پروردگار تشکیل شد.

در این نشست ابتدا ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک از ادغام دو کارگروه «مد و لباس» و «حجاب و عفاف» خبر داد و گفت: اول بهمن ماه نمایشگاه دائمی با عنوان عفاف و حجاب در مصلی تهران توسط استانداری و اتاق اصناف ایجاد و با حضور انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور افتتاح خواهد شد در این نمایشگاه چادر و مانتو با قیمت ارزان در اختیار تولیدکنندگان محصولات فرهنگی قرار خواهد گرفت و البته نمایشگاه لوازم آشپزخانه در کنار کارگروه عفاف و حجاب تدارک دیده شده است.

علی شیرازیان معاون اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر این وعده را داد که با حمایت از اتحادیه پوشاک و مجموعه تولیدی بزرگ شهرکرد شرایط را برای تولید چادر مشکی در چند ماه باقی‌مانده به پایان سال، تولید را بالا برده و چادر با قیمت مناسب در اختیار خانواده‌ها قرار بگیرد.

وی افزود: ما همیشه به دنبال برخورد با معلول هستیم مانند تحمیل گشت ارشاد که این نوع برخورد کاملا اشتباه است ما باید ریشه را ترمیم کنیم. امروز ستاد امر به معروف برنامه دارد و شما باید از ستاد مطالبه‌گری کنید.

وی خطاب به اعضای جلسه گفت: ما در فرهنگ عفاف و حجاب چه کردیم؟ باید طرح‌های جدیدی ارائه کنیم به طور مثال، در مدارس به دانش‌آموزان چادر هدیه بدهیم. باید زمینه فرهنگ‌سازی را از مدارس و خانواده مهیا و شروع کرد.

مدیر کارخانه تولید چادر شهرکرد از آمادگی تامین چادر مشکی کل کشور خبر داد که با حمایت ستاد امر به معروف و رییس اتحادیه پوشاک روبرو شد وی ابراز گلگی کرد و گفت: ما طرح‌های بسیار و چند کارخانه‌ نیمه فعال در کشور داریم اگر حمایت صورت بگیرد دیگر احتیاج به واردات چادر و یا ماشین آلات نساجی نداریم که علی شیرازیان در پاسخ گفت: به اتحادیه بنک داران پارچه اعلام می‌کنیم که دیگر چادر خارجی وارد و عرضه نشود در حالی‌که ما می‌توانیم در داخل جنسی بهتر تولید کنیم، ما نیازی به واردات نداریم.

در ادامه یکی از اعضای اتحادیه پوشاگ گفت: ریشه فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب در مهد کودک است. آیا ما آموزش داده‌ایم؟ ما در قبال این فرهنگ سازی حتی یک سی دی هم هزینه نکرده‌ایم، در واقع تا امروز هیچ قدم مثبتی و نویی برنداشته‌ایم.

و در پایان جلسه یکی از تولید کنندگان مانتو گفت: ما راه‌کار بسیاری به صدا و سیما ارائه کردیم اما آن‌ها استقبال و همکاری نکردند. امروز برای فرهنگ مد و لباس باید هزینه کرد با برخورد همچون ماشین‌های ارشاد نمی‌توان فرهنگ سازی کرد ما با سیاه نمایی رشد نخواهیم کرد.

میتوان با طرح و ایده‌هایی نو در زمینه عفاف و حجاب بانوان در عین حال با خوش پوشی مردم را تشویق به خرید تولید داخل کنیم  که این نیاز به حمایت فعالان در این حوزه دارد و در این نشست کارگروه اعلام و زمینه مهیا شد تا بتوان قدمی مثبت در زمینه فرهنگ و حجاب برداشت.

نشست اتحادیه پوشاک

نشست اتحادیه پوشاک

نشست اتحادیه پوشاک

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها