در «تیتر امروز» اعتمادآنلاین ببینید:

مزایای اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده طلا چیست؟/ رئیس اتحادیه طلا و جواهر: مالیات بر ارزش افزوده از این پس ضرری برای مصرف‌کننده ندارد

بحث مالیات بر ارزش افزوده از این پس دیگر ضرری برای مصرف‌کننده ندارد چراکه دیگر مردم روی اصل قیمت طلا مالیاتی نمی‌دهند و فقط مالیات اجرت، حق‌العمل کاری یا سود را پرداخت می‌کنند.

کد خبر: 530276
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ۲۰:۳۰:۰۰
| |

قانون مالیات بر ارزش افزوده طلا از امروز (دوشنبه ۱۳ دی‌ماه) اجرایی شد و اتحادیه طلا و جواهر تهران نحوه اجرای آن را به واحدهای صنفی فعال ابلاغ کرد. بر اساس این قانون، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده طلا، جواهر و پلاتین از اصل طلا حذف شده و به سایر موارد (اجرت ساخت، حق‌العمل و سود فروشندگان) اختصاص می‌یابد.

بر همین اساس در برنامه «تیتر امروز» اعتمادآنلاین به سراغ ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر، رفتیم و نظر او را درباره اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده طلا جویا شدیم که متن و فیلم آن را در ادامه می‌بینید و می‌خوانید:

اصل طلا و جواهر و پلاتین اگر قیمت آنها فرضاً هر گرم یک میلیون و 200 هزار تومان یا هر قیمتی باشد از مالیات بر ارزش افزوده از امروز به بعد معاف است. اما همکاران ما باید چند نکته را رعایت کنند. از اصل طلا و جواهر و پلاتین دیگر از مردم طلب مالیات بر ارزش افزوده نکنند و فقط بحث اجرت، حق‌العمل کاری و سودی را که در چارچوب قانون وجود دارد از مردم طلب کنند و در فاکتور قید کنند تا به سازمان امور مالیاتی پرداخت کنند. آن هم همان 9 درصد گذشته است.

بحث مالیات بر ارزش افزوده از این پس دیگر ضرری برای مصرف‌کننده ندارد چراکه دیگر مردم روی اصل قیمت طلا مالیاتی نمی‌دهند و فقط مالیات اجرت، حق‌العمل کاری یا سود را پرداخت می‌کنند. در این صورت دیگر برای همکاران ما هم ضرر یا سودی در بحث قیمت طلا نخواهد بود و فقط هر آنچه دادوستد شود مورد توجه قرار خواهد گرفت. این امر به نفع همه است. این ارزش افزوده، قیمت طلا را بیشتر یا کمتر نکرده و فقط دادوستد را بیشتر می‌کند. [آن هم] به دلیل اینکه دیگر کسی بابت یک میلیون و 200 هزار تومان- یا هر قیمتی که طلا در هر گرم دارد- مالیات بر ارزش افزوده یا عوارضی پرداخت نمی‌کند و باید در فاکتور قیمت طلا، وزن طلا و اجرت و حق‌العمل کاری مشخص باشد. اصل قیمت طلا از این مبلغ کل کسر می‌شود و ارزش افزوده 9 درصد را از باقی‌مانده این مبلغ محاسبه و به سازمان امور مالیاتی پرداخت می‌کنند. این بحث کلی ارزش افزوده است که از امروز باید در صنعت طلا و جواهر در کل کشور اعمال شود.

این فرایند حدوداً 120، 130 هزار تومان به نفع مصرف‌کننده است. اگر این کار باعث ایجاد دادوستد شود به نفع صنعت طلا هم خواهد بود. قیمت طلا اگر گران و ارزان شود چندان برای کسانی که در صنعت طلا کار می‌کنند خوشایند نیست. ما به عنوان دست‌اندرکاران صنعت طلا دوست داریم که قیمت طلا ثابت بماند و هر قیمتی که می‌خواهد باشد. گرمی یک میلیون تومان، 100 هزار تومان، 500 هزار تومان یا هر قیمت دیگری [که باشد] ما می‌خواهیم این قیمت ثابت باشد که مصرف‌کننده به راحتی بتواند تصمیم بگیرد و خرید طلا کند و این دادوستد و گردش کاری به نفع صنعت طلاست.

دیدگاه تان را بنویسید