کد خبر: 528622
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۰۸:۴۲:۲۰
| |

آیا بیمه بدنه شامل سرقت می‌شود؟

به گفته معاون عملیات پلیس راهور پایتخت، تهران روزانه حدود 1600 مورد تصادف داشته و در هر 51 ثانیه یک تصادف در این شهر رخ می‌دهد.

آیا بیمه بدنه شامل سرقت می‌شود؟
کد خبر: 528622
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۵ ۰۸:۴۲:۲۰

به گفته معاون عملیات پلیس راهور پایتخت، تهران روزانه حدود 1600 مورد تصادف داشته و در هر 51 ثانیه یک تصادف در این شهر رخ می‌دهد. افزایش آمار تصادفات، بالا رفتن قیمت خودرو و قطعات یدکی باعث شده مالکان خودرو با رانندگی ایمن و خرید بیمه وسایل نقلیه، خسارات مالی و جانی را کاهش دهند. یکی از بیمه‌های اجباری خودرو که هر راننده‌ای موظف به تهیه آن بوده، بیمه شخص ثالث است. اغلب رانندگان گمان می‌کنند که با خرید بیمه اجباری شخص ثالث، خودرو را از هر‌گونه حادثه‌ای، بیمه و ایمن کرده‌اند. شاید به همین دلیل است که بیمه بدنه، به نسبت بیمه اجباری ثالث متقاضیان کمتری دارد.

اما نباید فراموش کرد که بعد از تصادف، بیمه شخص ثالث هیچ تعهدی در قبال پرداخت خسارت‌های وارد شده به خودروی مقصر حادثه نداشته و تنها زیان‌های مالی و جانی اشخاص زیان‌دیده به غیر از راننده مقصر را جبران می‌کند. در اینجا است که اهمیت داشتن بیمه بدنه خودرو مشخص می‌شود. اما این بیمه چه خطرات و حوادثی را پوشش داده و آیا بیمه بدنه شامل سرقت می‌شود؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید، تا در مورد بیمه بدنه و حوادثی که پوشش می‌دهد بهتر و بیشتر بدانید.

بیمه بدنه خودرو چیست و شامل چه مواردی می‌شود؟

بیمه بدنه خودرو در اصل مکملی برای بیمه اجباری شخص ثالث بوده و از گروه بیمه‌های اختیاری است، که تهیه یا عدم تهیه آن کاملا به تصمیم مالک خودرو برمی‌گردد. این بیمه‌نامه فرد بیمه‌گذار در قبال پرداخت مبلغی به عنوان حق بیمه، وسیله نقلیه خود را در برابر حوادثی که حتی ممکن است در آن مقصر شناخته شود بیمه می‌کند. خطرات یا حوادثی که تحت پوشش بیمه بدنه خودرو قرار می‌گیرند عبارتند از:

پوشش‌های اصلی

بعد از استعلام قیمت بیمه شخص ثالث و خرید آن، می‌دانید که بیمه خسارت مالی و جانی وارد شده به اشخاص ثالث را جبران خواهد کرد. اما این موضوع در مورد بیمه بدنه چطور خواهد بود؟ نرخ پوشش‌های اصلی بیمه بدنه، در تمامی شرکت‌های بیمه یکسان بوده و بیمه‌گذار با پرداخت مبلغی به عنوان حق بیمه از جبران خسارات تحت پوشش اصلی بیمه بدنه برخوردار خواهد شد. پوشش‌های اصلی بیمه بدنه عبارتند از:

  • وارد شدن خسارت به خودرو در طی جریان نقل و انتقال
  • آتش سوزی، صاعقه و انفجار
  • تصادف خودرو با ماشین دیگر، جسم ثابت یا متحرک
  • خسارت‌های وارد شده به لاستیک و چرخ

در پاسخ به پرسش آیا بیمه بدنه شامل سرقت می‌شود، می‌توان گفت که سرقت کلی خودرو در دسته پوشش‌های اصلی بیمه بدنه قرار می‌گیرد. به عبارتی اگر اتومبیل به صورت کامل از محلی که در آن پارک و متوقف شده جابه‌جا شده و توسط سارق به مکان نامشخصی برده شود، سرقت کلی رخ داده است.2

پوشش‌های اضافی

علاوه‌بر مواردی که در پوشش‌های اصلی گفته شد، شرکت بیمه امکانات دیگری هم به انتخاب شخص بیمه‌گذار در اختیار وی قرار می‌دهد. فرد بیمه‌گذار می‌تواند با خرید هر یک از این امکانات به صورت جداگانه، ارزش و مبلغی را به بیمه بدنه خودرو اضافه کند. پوشش‌های اضافی عبارتند از:

  • بلایای طبیعی
  • پوشش نوسان قیمت
  • پاشیدن رنگ شیمیایی و اسید
  • شکستن شیشه
  • پرداخت هزینه ایاب و ذهاب

برای اینکه به کامل‌ترین پاسخ پرسش آیا بیمه بدنه شامل سرقت می‌شود برسیم، باید بگوییم سرقت لوازم و قطعات خودرو هم در پوشش‌های اضافی بیمه بدنه اتومبیل قرار می‌گیرند. به این معنا که اگر قطعات و لوازم خودرو مثل رادیو، لاستیک و سیستم صوتی بدون جا‌به‌جا کردن خودرو از محل توقف آن دزدیده شود، سرقت درجا رخ داده است.

بیمه بدنه خودرو چه خساراتی را پوشش نمی‌دهد؟

در بیمه بدنه خودرو نیز مانند بیمه شخص ثالث خطرات و حوادثی وجود دارند که تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند. این موارد عبارتند از:

  • خسارت‌های ناشی از توقیف یا مصادره اموال
  • خسارت‌های ناشی از نداشتن گواهینامه رانندگی یا تمام شدن تاریخ گواهینامه
  • خسارت‌های ناشی از مصرف مشروبات الکلی یا مواد مخدر و نداشتن حالت عادی راننده
  • خسارت‌های ناشی از شرط‌بندی و آموزش رانندگی

3

استعلام، تمدید و خرید آنلاین بیمه بدنه از آیتول

در این مقاله به پرسش آیا بیمه بدنه شامل سرقت می‌شود پاسخ داده و پوشش اصلی و اضافی بیمه را به طور کامل توضیح دادیم. پس اگر با توجه به آمار رو به بالای سرقت خودرو در کشور، نگران سرمایه خود هستید، همین حالا برای خرید بیمه بدنه اقدام کنید.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت آیتول یا نصب این برنامه روی گوشی، در کمترین زمان ممکن بیمه بدنه را خریداری کنید. سامانه خودروی من آیتول، اطلاعات تمامی شرکت‌های بیمه را جمع‌آوری کرده و به شما امکان مقایسه و بررسی خدمات را می‌دهد.

آیتول در کنار خرید بیمه‌های خودرو خدماتی چون استعلام ریز خلافی و پرداخت آن، رزرو معاینه فنی در تهران به صورت اینترنتی و خرید و فروش خودرو را نیز انجام می‌دهد. بسیاری از خدمات انجام شده در آیتول، رایگان بوده و نیازی به پرداخت هزینه ندارند. برای استفاده از خدمات آیتول می‌توانید به سایت رسمی این سامانه مراجعه کرده یا اپلیکیشن آن را روی گوشی نصب کنید. برای دانلود نسخه اندروید اپلیکیشن آیتول به سایت رسمی، مایکت، گوگل پلی یا بازار مراجعه و برای دریافت نسخه iOS اپلیکیشن هم به آی اپس iApps)) ، سیب اپ و سیبچه بروید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها