معرفی برنامه‌ها، پلتفرم‌ها و سرویس‌های دیجیتال همراه اول در نمایشگاه ایران‌تلکام 2021

بزرگترین رویداد ارتباطاتی کشور از فردا به مدت چهار روز با حضور گسترده همراه اول در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

معرفی برنامه‌ها، پلتفرم‌ها و سرویس‌های دیجیتال همراه اول در نمایشگاه ایران‌تلکام 2021
کد خبر: 528134
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۱ ۲۱:۱۶:۲۳

بزرگترین رویداد ارتباطاتی کشور از فردا به مدت چهار روز با حضور گسترده همراه اول در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و راه حل های نوآورانه (2021 Iran Telecom) به عنوان بزرگترین رویداد سالیانه حوزه فناوری ارتباطات کشور، از 2 تا 5 دی ماه 1400، با حضور پررنگ گروه همراه اول در سالن 8-9 محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

گروه ارتباطات سیار ایران امسال با شعار «همراه اول، نبض جهان دیجیتال» در این رویداد نمایشگاهی به شکل گسترده حضور داشته و آخرین محصولات و خدمات خود را در قالب تجربه هایی نوین از دنیای دیجیتال به نمایش خواهد گذاشت.

بخش های سازمانی «تحقیق و توسعه»، «فنی و توسعه شبکه»، «فناوری اطلاعات»، «فروش سازمانی»، «فروش»، «محصولات و خدمات»، «خدمات مشتریان» و «آکادمی همراه» همراه اول به صورت مستقل در این رویداد حضور خواهند داشت تا پلن های اجرایی در مسیر «تحقق رویای دیجیتال»، نقش آفرینی فعال در دنیای تکنولوژی های نوین نظیر 5G و تجارب کسب شده توسط نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه ایران را با سایر برندهای ارتباطی و بازدیدکنندگان متخصص این رویداد به اشتراک بگذارند.

شرکت «حرکت اول» به عنوان توانمندساز اکوسیستم دیجیتال در نقش سرمایه گذار جسورانه شرکتی (CVC)، شرکت «جیرینگ» به عنوان ارائه دهنده طیف وسیعی از خدمات مالی و کیف پول همراه و همچنین شرکت «همراه کسب و کارهای هوشمند» به عنوان توسعه دهنده فناوری های دیجیتال و خلق کننده خدمات مبتنی بر تکنولوژی نیز به همراه تیم های زیرمجموعه خود اعم از استارتاپ ها تا بخش های توسعه دهنده سرویس ها در این رویداد بین المللی حضور خواهند داشت.

پلتفرم های دیجیتال «شاد» به عنوان بزرگترین شبکه آموزشی کشور که توانسته رکورد ترافیکی واتساپ را نیز بشکند، «اوانو» به عنوان مجموعه ای کامل و هدفمند از ارائه سرویس های کارآمد و پرتقاضای روز مانند خدمات اپراتوری مالی و خرید و «ذره بین» که وبگردی فارسی با استفاده از فناوری پیشرفته متاسرچ، جستجو و گشت و گذار در دنیای بی انتهای اینترنت است در کنار شرکت «مبین نت» که در این نمایشگاه به ارائه مقوله «اتصال» می پردازد و همچنین «افرانت» که «خدمات ابری» را راهبری می کند، در ایران تلکام 2021 زیر پرچم گروه ارتباطات سیار ایران حضور خواهند داشت.

همراه اول طی سالیان اخیر با توجه به ترسیم مأموریت تحقق رویای دیجیتال با چشم انداز تبدیل شدن به یکی از رهبران بازار ICT منطقه با ارائه خدمات و راهکارهای هوشمند، اقدام به سرمایه گذاری های هوشمندانه مطابق با این رسالت خطیر در سه لایه کسب و کاری خود اعم از Core (کسب و کار اصلی)، Near core (نزدیک به کسب و کار اصلی) و Beyond core (فراتر از لایه اصلی) کرده است.

نمایش سامانه جراحی رباتیک (از راه دور) بر بستر 5G 

همراه اول به عنوان نخستین اپراتور تلفن همراه ایرانی که مطالعات 5G را از اواسط دهه 90 آغاز و سرانجام سال گذشته این تکنولوژی را روی شبکه واقعی پیاده سازی کرد و توانست رکورد سرعت اینترنت در ایران را جابجا کند، در این نمایشگاه یکی از یوزکیس های مهم تکنولوژی 5G را در معرض دید عموم بازدیدکنندگان قرار می دهد.

اپراتور اول تلفن همراه کشور اوایل سال گذشته که پروژه جراحی از راه دور سامانه جراحی رباتیک سینا آغاز شد به این پروژه پیوست که پس از تلاش های متخصصان ایرانی در برقراری ارتباط رباتیک بین بیمارستان امام خمینی(ره) و بیمارستان سینا بر بستر زیرساخت 5G، در روز چهارشنبه دوم تیر ماه 1399، نخستین جراحی رباتیک از راه دور در ایران  با سامانه جراحی رباتیک از راه دور سینا بر بستر شبکه امن و پرسرعت همراه اول از فاصله ۷ کیلومتری بین این بیمارستان ها بر روی یک حیوان زنده انجام شد.

این در حالیست که همراه اول در نمایشگاه ایران تلکام 2018 با همکاری دانشگاه های برتر کشور، ربات جراحی را ارائه کرد که در آن علاوه بر طراحی و ساخت ربات بومی، جراحی کرانیوتومی برای خونریزی مغزی حاد (هماتوم اپیدورال) به صورت از راه دور انجام می شد.

رونمایی از طرح ملی جاده هوشمند در ایران تلکام 2021

طرح ملی «جاده هوشمند» که به منظور پیشگیری از حوادث جاده ای و حمایت از جان و مال هموطنان با همت کارشناسان فنی همراه اول و متخصصان ایرانی پیاده سازی و اجرا شده است نیز دستاورد دیگری در حوزه فناوری های IoT، هوش مصنوعی و با هدف طراحی و پیاده سازی سیستم هشداردهنده و سامانه تشخیص خطر و اعلام بلادرنگ هشدار به رانندگان و اهالی منطقه خطر در نظر گرفته شده که در نمایشگاه ایران تلکام 1400 رونمایی می شود.

معرفی سامانه های شماره تلفن مجازی و بررسی تعهدات پوشش شبکه

سامانه شماره تلفن مجازی (AXB) و سامانه تحلیل و بررسی تعهدات پوشش و کیفیت شبکه با هدف بررسی و نظارت بر وضعیت تعهدات پوشش و کیفیت شبکه رادیویی مطابق تعهدات همراه اول که قابلیت نمایش اطلاعات بر بستر نقشه به منظور ایجاد تصویر جامع از وضعیت شبکه را دارد نیز به بازدیدکنندگان معرفی خواهد شد.

معرفی سیستم مدیریت مراکز ارائه خدمات

سیستم مدیریت مراکز ارائه خدمات که با هدف مدیریت اطلاعات مکان محور بخش فروش و بازاریابی و با رویکرد پشتیبانی از فرآیندهای تصمیم گیری توسعه یافته است و با معماری ویژه ای که دارد، نهایتا منجر به بهینه سازی وضعیت پوشش سرویس دهی مراکز فروش و خدمات اپراتور اول تلفن همراه می شود نیز در این نمایشگاه معرفی می شود.

معرفی سامانه های بخش تحقیق و توسعه

مرکز تحقیق و توسعه همراه اول، در دومین حضور تلکامی خود، ضمن رونمایی از «پلتفرم نوآوری باز» به معرفی محصولاتی چون «سامانه و تجهیزات بومی شبکه»، «پلتفرم اینترنت اشیاء با محوریت خودرو متصل»، «سرویس های تعاملی هوشمند»، «سرویس های مدیریت شده ابر-محور و مکان-محور» و «نرم افزارهای بومی عملیات شبکه» می پردازد.

همچنین این مرکز با برگزاری بیش از 10 کارگاه دانشی،  مفاهیم و کاربردهای فناوری های نوظهور در صنعت مخابرات را تشریح می کند.

رونمایی از سامانه جدید حراج شماره های رند

با توجه به ماهیت این رویداد بین المللی، بخش «فروشگاه آنلاین» همراه اول نیز که ارائه دهنده محصولات و خدمات همراه اول شامل انواع سیمکارت، شارژ، بسته و... است نیز حضور خواهد داشت.

همچنین در بخش فروش، سامانه جدید «حراج شماره های رند» همراه اول با قابلیت شرکت در مزایده به صورت آنلاین نیز در نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

رونمایی از سامانه مدیریت جغرافیایی شبکه فروش

اجزای شبکه گسترده فروش و خدمات حضوری همراه اول نیز به عنوان یکی از مهمترین شرکای تجاری اپراتور اول تلفن همراه، می توانند در جریان این رخداد با مدیران عملیاتی بخش فروش به صورت مستقیم در ارتباط بوده و از سرویس های جدید شرکت در زمینه شبکه فروش و خدمات اطلاع یابند.

ضمنا در این نمایشگاه از سامانه مدیریت جغرافیایی شبکه فروش و خدمات که در راستای تحقق هدف سهولت دسترسی مشترکان به اجزای شبکه همراه اول، راه اندازی شده است به صورت رسمی رونمایی خواهد شد.

حضور پررنگ خدمات مشتریان همراه اول در ایران تلکام 2021

در نهایت هم خدمات مشتریان در قالب چهار سناریو «خدمات در محل»، «سرویس های ویژه مشتریان CIP»، «باشگاه مشتریان» و «از من بپرس» در نمایشگاه ایران تلکام 2021 حضور خواهد داشت که به معرفی و رونمایی از اپلیکیشن جدید «همراه یار» خواهد پرداخت.

همچنین امکان پاسخگویی به تمامی سوالات و رسیدگی به تقاضای مشترکان همراه اول در طول برگزاری این نمایشگاه نیز فراهم شده که متقاضیان و بازدید کنندگان می توانند از ساعت 8 تا 15 با حضور در غرفه 38 سالن 8-9 محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران از این خدمات بهره مند شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها