کد خبر: 527318
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۵ ۱۰:۱۴:۲۴
| |

ابراهیم رضایی،نماینده دشتستان:

اعتبار 15 هزار میلیاردی قیر رایگان در سال آینده/ مالیات بر خانه‌ها و خودروهای لوکس نقطه قوت بودجه 1401

نماینده دشتستان در مجلس با اشاره به لایحه بودجه سال 1401 گفت: اعتبار 15 هزار میلیاردی قیر رایگان در سال آینده، افزایش 15 درصد آب بهای پرمصرف‌ها و اجرای دقیق مالیات از خانه‌ها و خودروهای لوکس بخشی از نکات مثبت این لایحه است.

اعتبار 15 هزار میلیاردی قیر رایگان در سال آینده/ مالیات بر خانه‌ها و خودروهای لوکس نقطه قوت بودجه 1401
کد خبر: 527318
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۵ ۱۰:۱۴:۲۴

اعتمادآنلاین| ابراهیم رضایی نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه بودجه 1401 اظهار داشت: 15 هزار میلیارد تومان برای تهاتر قیر رایگان از سوی دولت در این لایحه دیده شده است که این خبر خوبی برای اصلاح جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی روستاها و شهرهای کوچک است.

به گزارش فارس،وی افزود:‌ 10 هزار مگاوات برق هسته‌ای هم در سال آینده در لایحه بودجه وجود دارد که استارت خوبی برای توسعه برق هسته‌ای کشور محسوب می‌شود هرچند که منابع آن خیلی دقیق پیش‌بینی نشده است ولی به صورت کلی اعلام کرده‌اند که بودجه و اعتبار ساخت این میزان نیروگاه برق هسته‌ای قرار است از طریق مشارکت بین‌المللی تأمین شود.

تولید 10 هزار مگاوات برق هسته‌ای در 1401

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در طول سال‌های آینده بایستی به 20 تا 30 هزار مگاوات برق هسته‌ای برسیم این در حالی است که هم اکنون فقط هزار مگاوات برق هسته‌ای داریم و 2 هزار مگاوات برق هم در دست اجرا است که به عنوان واحد 2 و 3 نیروگاه هسته‌ای بوشهر شناخته می‌شود که لازم است برای ساخت آن تسریع صورت گیرد؛ برق هسته‌ای برق پاک و مطمئن است و آینده کشور با توجه به اتمام منافع نفتی و آلودگی‌های زیست محیطی و بی‌آبی در کشور چاره‌ای جز اتکا به برق هسته‌ای و کاربردهای بسیار زیاد آن نداریم که این بخش در زمره نقاط قوت لایحه بودجه است و نشان‌دهنده نگاه راهبردی دولت به مسائل اصلی کشور و حوزه برق و انرژی هسته‌ای است.

رضایی عنوان کرد: در لایحه بودجه 1401 شاهد گرانی آب‌بها برای مشترکان پرمصرف هستیم به طوری که 15 درصد آب برای این قشر از مصرف‌کنندگان افزایش قیمت دارد.

وی افزود: کاهش فاصله حقوقی بین افراد و گام‌ برداشتن به سمت پلکانی شدن افزایش حقوق‌ها در زمره اقدامات خوب و نقاط قوت لایحه بودجه 1401 است که نشان می‌دهد دولت سیزدهم به سمت عادلانه شدن افزایش حقوق‌ها گام برداشته است.

مخالفت مدیرسابق دولت روحانی و مدیر فعلی دولت رئیسی با مالیات خانه‌های خالی

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنهایی که حقوق کمتری می‌گیرند افزایش حقوق بیشتری خواهند داشت و آنها که حقوق بالاتری دارند افزایش حقوق کمتری شامل حال آنها می‌شود؛ این معادله نشان می‌دهد که به سمت عدالت در پرداخت حقوق‌ها حرکت کرده‌‌ا‌یم. هرچند که این موضوع بخشی از پیشنهادات نمایندگان مجلس در بودجه سال 1400 بوده است اما دولت این موضوع را در لایحه بودجه 1401 گنجانده است.

رضایی خاطرنشان کرد: مالیات بر املاک لوکس و گران‌قیمت هم بخش دیگری از نقاط مثبت لایحه بودجه سال آینده است. هرچند که این موضوع در قالب یک طرح از سوی نمایندگان مجلس ارائه شده است؛ سال گذشته نماینده دولت حسن روحانی که در سازمان برنامه و بودجه سمت بالایی داشت در مجلس با این موضوع مخالفت کرد این در حالی است که همین فرد در سازمان برنامه و بودجه دولت رئیسی همچنان حضور دارد.

وی افزود: امیدواریم که نماینده دولت آقای روحانی که در دولت رئیسی در سازمان برنامه و بودجه حضور دارد مجدداً در صحن علنی مجلس با مالیات بر خانه‌های لوکس و گران‌قیمت مخالفت نکند هرچند که این موضوع توسط دولت سیزدهم در لایحه بودجه سال آتی گنجانده شده است.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش بودجه سازمان صداوسیما خاطرنشان کرد: سال‌ها به صداوسیما در تخصیص بودجه به ویژه در دولت حسن روحانی اجحاف شده بود و من از افزایش بودجه این سازمان در لایحه بودجه 1401 استقبال کرده و از این کار دولت سیزدهم حمایت می‌کنم؛ باید به جایی برسیم که درآمد صداوسیما از تبلیغات بازرگانی حذف شود و معنا ندارد رسانه دولتی و ملی تبلیغات و آگاهی بازرگانی پخش کند و بایستی این رسانه کاملاً در راستای خدمت به مردم برنامه‌ریزی کند.

رضایی گفت: پخش فراوان آگهی بازرگانی و تبلیغات از طریق رسانه ملی این سازمان را از اهداف و آرمان‌های خود منحرف کرده و باعث می‌شود که سبک زندگی مردم را تغییر داده و منفی کند.

وی با بیان اینکه اگر برنامه منفی از طریق سازمان صداوسیما پخش می‌شود نسبت به آن انتقاد می‌کنیم اما بایستی بودجه این سازمان را برای ساخت و تولید آثار فاخر، ویژه و ماندگار افزایش بدهیم تا بتواند برای توسعه دیپلماسی کشور کار اساسی انجام داده و در خدمت اقتصاد کشور باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها