کد خبر: 526976
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۱۳:۵۳:۰۹
| |

مخالفت آلمانی‌ها با پروژه گاز روسیه قیمت گاز در اروپا را 15 درصد بالا برد

وزیر امور خارجه آلمان اخیراً آب پاکی را روی دست روس‌ها ریخت و گفت: پروژه نورداستریم 2 با قوانین گازی اتحادیه اروپا سازگار نیست و فعلا شرایط صدور مجوز برای آن وجود ندارد.

مخالفت آلمانی‌ها با پروژه گاز روسیه قیمت گاز در اروپا را 15 درصد بالا برد
کد خبر: 526976
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۱۳:۵۳:۰۹

اعتمادآنلاین| طی روزهای گذشته به نظر می‌رسد نظر دولت آلمان با کنار رفتن آنگلا مرکل از صدر قدرت و روی کار آمدن اولاف شولتز، صدراعظم جدید درباره پروژه نورداستریم 2 و واردات گاز از روسیه تغییر کرده است.

به گزارش فارس،آنا لنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان اخیرا طی مصاحبه‌ای با شبکه ZEF این کشور گفت که خط لوله نورد استریم 2 با قوانین گازی اتحادیه اروپا مغایرت دارد و فعلا شرایط صدور مجوز برای آن فراهم نیست.

همین بازی درآوردن طرف آلمانی باعث شده تا از دیروز شاهد رشد قیمت گاز در اروپا باشیم به گونه‌ای که امروز هر هزار مترمکعب گاز در بورس انرژی هلند، 1428 دلار معامله شد که نسبت به روز گذشته 5.5 درصد رشد کرده است.

صحبت‌های بائربوک باعث شده بود که دیروز هم قیمت گاز در اتحادیه اروپا 10 درصد رشد کند.

خط لوله نورد استریم 2 از ماه سپتامبر آماده بهره‌برداری است، اما دولت آلمان از ماه پیش روند صدور مجوز برای بهره‌برداری و آغاز واردات گاز این خط لوله را به حالت تعلیق درآورده است.

بائربوک همچنین گفته که یکی دیگر از دلایل تغییر نظر دولت آلمان درباره خط لوله نورداستریم 2 احتمال حمله روسیه به اوکراین است که در صورتی که این اتفاق بیفتد، آلمان واردات گاز از طریق این خط لوله را کنار خواهد گذاشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها