همایون حایری،معاون برق و انرژی وزارت نیرو خبر داد:

افزایش تا 120 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور طی 4 سال آینده

معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت: بر اساس برنامه‌های پیش‌بینی شده، ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور در طول چهار سال آینده به 120 هزار مگاوات و ظرفیت خطوط انتقال و فوق توزیع کشور به یک میلیون کیلومتر مدار خواهد رسید که این فرایند می‌تواند باعث تقویت بیش از پیش توان صنعت برق شود.

افزایش تا 120 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور طی 4 سال آینده
کد خبر: 526926
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۱۱:۱۷:۳۶

اعتمادآنلاین| "همایون حایری" صبح امروز در نشست تخصصی مدیران صنعت برق و انرژی که در سالن اجتماعات وزارت نیرو با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو برگزار شد، با اشاره به برنامه های تدوین شده در حوزه برق و انرژی این وزارتخانه تصریح کرد: بر این اساس قراراست در طول چهار سال آینده 900 پروژه بزرگ در صنعت برق با اعتباری بالغ بر 795 میلیارد تومان اجرا شود.

به گزارش وزارت نیرو،حایری با بیان اینکه اجرای این پروژه‌ها باعث جهش تولید، افزایش قابل توجه سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در سبد تولید برق کشور، ارتقا و تعمیق برنامه‌های مدیریت تقاضا و بهینه سازی مصرف با توسعه پلتفرم‌های هوشمند انرژی خواهد شد، افزود: توسعه ظرفیت و ارتقای پایداری شبکه‌های انتقال و فوق توزیع برق و ارتقای دیپلماسی برق و انرژی با توسعه زیرساخت‌های تبادلات منطقه‌ای از دیگر دستاوردهایی است که با اجرای این برنامه‌ها حاصل خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه در کوتاه مدت برای تابستان 1401 نیز برنامه ریزی شده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس تا تابستان سال آینده 4 هزار و 949 مگاوات از محل واحدهای جدید نیروگاهی و 1113 مگاوات نیز از محل ارتقای واحدهای حرارتی موجود به ظرفیت نیروگاهی کشور افزوده خواهد شد.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو ادامه داد: در قالب این برنامه تا سال 1404 حدود 35 هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی جدید افزوده خواهد شد که در این راستا 15 هزار مگاوات توسط شرکت برق حرارتی، 10 هزار مگاوات با همکاری صنایع و 10 هزار مگاوات نیز نیروگاه تجدیدپذیر احداث و به مدار تولید وارد خواهد شد.

حایری در عین حال به ضرورت افزایش قابلیت انعطاف پذیری شبکه برق نیز اشاره کرد و گفت: به این منظور علاوه بر تاکید بر توسعه ظرفیت‌های جدید نیروگاه‌های تلمبه ذخیره‌ای، راندمان نیروگاه‌ها نیز از 39 درصد کنونی به 42 درصد افزایش خواهد یافت که باعث کاهش سوخت مصرفی نیروگاه‌های حرارتی می‌‍شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها