کد خبر: 526829
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۱۸:۰۳:۵۳
| |

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

تخصیص 100 درصدی نهاده‌های دامی به دامداری‌های صنعتی و طیور

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نهاده‌های دامی به طور 100 درصدی فقط به دامداری صنعتی و طیور تخصیص داده می‌شود.

تخصیص 100 درصدی نهاده‌های دامی به دامداری‌های صنعتی و طیور
کد خبر: 526829
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۱۸:۰۳:۵۳

اعتمادآنلاین| سیدجواد ساداتی نژاد ظهر دوشنبه در قرارگاه امنیت غذایی استان مرکزی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد با اشاره به کمبود خودرو و نیروی انسانی برای کنترل قیمت محصولات کشاورزی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، عنوان کرد: از استانداری مرکزی انتظار می‌رود که برای کنترل هرچه بهتر قیمت محصولات کشاورزی یک خودرو از هر دستگاه به صورت امانی در اختیار جهاد کشاورزی قرار گیرد.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: بر اساس قراری که با سازمان صمت بوده باید پرسنل و خودرو نیز برای کنترل قیمت محصولات کشاورزی در اختیار جهاد کشاورزی قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به انباشت دام پرواری در پشتیبانی امور دام، تصریح کرد: طبق توافق باید خرید تضمینی انجام شود، همچنین نهاده به طور 100 درصدی فقط به دامداری صنعتی و طیور تخصیص داده می‌شود و عملاً بخش دام روستایی و عشایری فقط به عنوان کمک نهاده دریافت می‌کنند و دامداری گوشتی از سبد قیمت گذاری خارج شده است.

ساداتی تاکید کرد: با توجه به اینکه مردم با محصولات کشاورزی به صورت روزانه ارتباط دارند لذا رصد و پایش این حوزه نیز باید به صورت روزانه انجام شود.

وی با تاکید بر بازرسی هوشمند عنوان کرد: در استان مرکزی نیز باید همان گونه که توزیع هوشمند انجام می‌شود، بازرسی هوشمند نیز برای نظارت هرچه بیشتر بر قیمت محصولات کشاورزی در دستور کار قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: زیرساخت‌های بازارگاه برای توزیع اینترنتی محصولات کشاورزی باید در اراک نیز ایجاد شود.

ساداتی در پایان بیان کرد: تالاب میقان اراک از جمله کانون‌های آنفلوانزاست که باید با دقت و حساسیت مورد توجه قرار گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها