برای جوانسازی صورت تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی؟

با توجه به تغییراتی که در معیار‌ها و ملاک‌های زیبایی امروزی نسبت به گذشته ایجاد شده است، افراد زیادی هستند که قصد دارند چهره خود را با معیار‌های به روز دنیا تطبیق دهند و برای رسیدن به این هدف اولین فکری که به ذهن آن‌ها می رسد، استفاده از عمل‌های زیبایی است.

 برای جوانسازی صورت تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی؟
کد خبر: 526714
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۱۰:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| با توجه به تغییراتی که در معیار‌ها و ملاک‌های زیبایی امروزی نسبت به گذشته ایجاد شده است، افراد زیادی هستند که قصد دارند چهره خود را با معیار‌های به روز دنیا تطبیق دهند و برای رسیدن به این هدف اولین فکری که به ذهن آن‌ها می رسد، استفاده از عمل‌های زیبایی است.

از طرفی روند طبیعی افزایش سن، نشاط چهره و زیبایی صورت را کمتر می‌کند. در قسمت های مختلفی از صورت که شروع به از دست دادن کلاژن و چربی می‌کنند تغییراتی ایجاد می‌شود که آن تغییرات ظاهر افراد را خسته و بی روح نشان می‌دهد و موجب شل شدن پوست خواهد شد. در نتیجه چین‌ و چروک و دیگر ضایعات پوستی بیشتر نمایان شوند.

عمل‌های زیبایی زیادی در علم پزشکی وجود دارد که به زیبایی صورت و چهره افراد کمک می‌کنند. از جمله مهم‌ترین و معروف‌ترین اقدامات زیبایی دنیا که محبوبیت بسیار زیادی در این روزها پیدا کرده، تزریق ژل و تزریق چربی به صورت . بسیاری از افراد برای بهتره بردن از تزریق ژل یا چربی به صورت یا بدن خود، با این سوال مواجه میشوند که کدام یک برای آن ها بهتر است؟

تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی ؟


به صورت کلی انتقال چربی به صورت اهمیت بیشتری نسبت به تزریق ژل دارد. زیرا فیلر‌ها و ژل‌ها مواد مصنوعی هستند که عوارض احتمالی نیز به همراه دارند. از سوی دیگر، این مواد به دلیل مصنوعی بودن، گاهی اوقات خطر واکنش‌های آلرژیک را نیز برای افراد به همراه دارد.

با این وجود، تزریق ژل نسبت به تزریق چربی ، شاید تنها یک مزیت داشته باشد و آن نیز مشاهده سریع و فوری نتایج آن است. شاید اکنون شما کمی سردرگم شوید که تزریق ژل یا تزریق چربی کدام را انتخاب کنم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا جواب این سوال شما را به طور کامل شرح دهیم.

تزریق چربی روی صورت چه نتایجی دارد ؟


مهم‌ترین بخشی که برای افراد متقاضی انجام تزریق چربی بسیار اهمیت دارد، نتایج بدست آمده بعد از تزریق است. اغلب نتایج به دست آمده از تزریق چربی به صورت که ورم های تزریق بعد از چند هفته توسط بدن جذب شود، قابل مشاهد است. البته گفتی است که معمولا ورم‌ها و کبودی‌ها زیاد نیستند و طی چند روز رفع می‌شوند. در صورتی که فرد در رابطه با از بین رفتن ورم عجله داشته باشد، پزشک معالج یخ درمانی را به او پیشنهاد می‌کند، اما به طور کلی با تزریق چربی به صورت، چهره افراد شاداب‌تر از حالت قبلی خود به نظر خواهد رسید.

همین اتفاق یکی از عوامل تاثیر‌گذار بر زیبایی و جذابیت هر فردی است و می‌تواند تاثیر به سزایی در دلنشین شدن چهره او بگذارد. پوست صورت بعد از تزریق چربی صاف، یکدست و سفت خواهد شد و دیگر آثاری از چین و چروک در آن دیده نخواهد شد. با تزریق چربی حالت شل بودن پوست را برطرف می‌کنید. چربی اگر به میزان درستی روی صورت تزریق شود، از گلوله شدن چربی زیر پوست جلوگیری کرده و اثرات خود را به وضوح نشان خواهد داد. با کمک پیشرفت علم پزشکی و وجود دستگاه‌های مدرن هم اکنون از تزریق چربی برای برجستگی لب‌ها، گونه، لیفت ابرو و از بین بردن چین و چروک و گودی‌های زیر چشم استفاده می‌شود.

البته لازم به ذکر است که تمامی چربی‌هایی که به صورت تزریق می‌شوند به طور کامل باقی نخواهند ماند و درصدی از آن‌ها بعد از انتقال چربی توسط بدن شما جذب می‌شوند؛ به همین دلیل پزشکان در زمان عمل کمی بیش از حد چربی تزریق خواهند کرد. طبق تحقیقاتی که توسط محققان انجام شده این نتیجه به دست آمده است که براساس ژنتیک و فعالیت‌های فرد معمولا 60 درصد از چربی‌ها در همان ماه‌های ابتدایی جذب بدن می‌شوند و نمی‌توان روی آن‌ها حساب باز کرد. به همین دلیل باید در زمان مشخص اقدام به تزریق مجدد چربی کرد.

تزریق ژل روی صورت چه نتایجی دارد؟


تزریق ژل به صورت نیز جزو عمل‌های زیبایی است که امروزه بسیار رواج پیدا کرده و کاربرد‌های زیادی در زیبایی صورت افراد دارد. از تزریق ژل می‌توان در بسیاری از نقاط بدن استفاده کرد، اما مهم‌ترین کاربرد این تزریق، تزریق آن به نواحی مختلف صورت از جمله گونه‌ها، پیشانی، لب‌ها و بینی است. نتایج حاصل از تزریق ژل را می‌توان چند روز بعد از پایان یافتن مراحل تزریق به خوبی مشاهده کنید و از زیبایی خود لذت ببرید. زیرا بعد از تزریق ژل به ناحیه هدف برخی نشانه‌ها همچون خون‌مردگی و کبودی در آن ناحیه باقی می‌مانند که باید چند روزی را صبر کنید تا کامل برطرف شوند.

بعد از گذشت چند روز رطوبت به مرور در پوست شما جذب خواهد شد و اسید هالورونیک که از مهم‌ترین مواد ژل محسوب می‌شود و در بین بافت‌های کلاژن و الاستن جای می‌گیرد، با جذب آب در آن ناحیه سبب افزایش شادابی و شفافیت پوست خواهد شد. همچنین این عامل باعث می‌شود که این ناحیه کمی برجسته شود و در نهایت سبب از بین رفتن چین و چروک‌های صورت و همچنین صافی و سفت شدن پوست خواهد شد.

2

مقایسه مراحل و مزایای تزریق چربی و تزریق ژل


اکثر فرادی که قصد دارند با انجام عمل زیبایی به جوانی پوست و زیبایی خود بیافزایند، این سوال را از پزشکان می‌پرسند که تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی؟ استفاده از کدام یک از این دو روش نتایج و مزیت‌های بهتری را برای من به ارمغان می‌آورد؟ در ادامه مزایای این دو تزریق را شرح داده‌ایم که قطعا راهنمای خوبی برای شما خواهند بود.

مراحل تزریق چربی به شرح زیر است:

مشاوره پزشک با فرد قبل از انجام تزریق؛
اعمال داروهای بی‌حسی موضعی و استریلیزاسیون در ناحیه چربی؛
استخراج چربی از بانک چربی به کمک روش تعیین شده؛
آماده‌سازی چربی‌ها با استفاده از دستگاه سانتریفیوژ؛
تزریق مجدد چربی به صورت از طریق سرنگ‌های ظریف.


مزایای تزریق چربی :

غیر تهاجمی بودن تزریق؛
عدم نیاز به بیهوشی؛
حذف هم زمان بافت چربی اضافی در برخی از نواحی همچون شکم، پهلو، ران و بازو؛
ماندگاری و دوام بالای نتایج؛
عدم احتمال ایجاد واکنش‌های آلرژیک با بدن.


به دلیل ایجاد زخم‌های ظریف در نواحی بانک چربی، افراد بسته به شرایط خود می‌توانند دوره نقاهتی در حدود 1 الی 2 هفته داشته باشند. البته این دوره نقاهت سبک بوده و سختی چندانی نیز ندارد. یکی از مزایای ویژه برجسته تزریق چربی این است که میزان ماندگاری و دوام نتایج بسیار بیشتر از تزریق ژل است. جالب است بدانید که نتایج نهایی تزریق چربی برای شخص می‌تواند حتی تا سال‌ها زیادی نیز باقی بماند. از دیگر مزیت مهم تزریق چربی نسبت به تزریق ژل، عدم امکان بروز حساسیت پس از تزریق است.

مراحل تزریق ژل به صورت به شرح ذیل است:

مشاوره قبل از انجام تزریق؛
اعمال داروهای بی‌حسی موضعی و استریلیزاسیون در ناحیه تزریق؛
تزریق حجم مشخصی از ژل در ناحیه مورد نیاز از صورت.
مزایای کلیدی تزریق ژل به صورت :

غیر تهاجمی بودن
عدم نیاز به بیهوشی
عدم داشتن دوره نقاهت
کوتاه مدت بودن مدت زمان جلسه تزریق
قیمت مناسب و به صرفه


چرا باید تزریق چربی را به تزریق ژل ترجیح دهیم ؟


قطعا مهم‌ترین دلیل انتخاب هر یک از انواع تزریق، به هدف و سلیقه شخص بستگی خواهد داشت، اما میزان مزیت‌های مثبت هر عمل، یک امتیاز برای آن محسوب می‌شود و شخص باید به این امتیازات توجه کافی داشته باشد. ممکن است برخی از افراد بعد از مشورت گرفتن با پزشک، تزریق ژل را انتخاب کنند، اما از سوی دیگر، با توجه به میزان مزایای حاصل از تزریق چربی و کمتر بودن خطر و عوارض آن، عاقلانه تر است که افراد برای جوان‌سازی و رفع چین و چروک‌های خود از تزریق چربی استفاده کنند. با تزریق چربی، این امکان را خواهید داشت که زیبایی پوست خود را به مدت زیادی تضمین کنید. در واقع بعد از چند بار تزریق، میزان چربی و جوانی پوست ماندگار می‌شود و دیگر نیازی به تزریق‌های مکرر نخواهید داشت.

3

کدام روش از عوارض بیشتری برخوردار است؟


هر دو روش تزریق ژل یا چربی در صورت انجام توسط پزشک ماهر و متخصص با حداقل عوارض همراه است، اما در صورت عدم رعایت اصول و انجام آن توسط افراد نا آشنا و بی‌تجربه و از مهم تر استفاده از مواد غیرمعتبر و نامرغوب با عوارض ناخوشایندی مانند واکنش‌های حساسیتی شدید، تورم و قرمزی و گاهی زخم و آسیب شدید پوستی همراه است.

نکته اساسی که که در مورد تزریق چربی بیاد توجه شود این است که با توجه به اینکه منشا چربی از بدن خود فرد است، حداقل احتمال بروز حساسیت در این تزریق وجود دارد. در رابطه با تزریق ژل نیز علاوه بر اهمیت رعایت اصول بهداشتی و تکنیکی در تزریق، نوع ماده مصرفی مورد استفاده نیز بسیار اهمیت دارد. در صورتی که از مواد غیر معتبر و غیر استاندارد در تزریق ژل استفاده شود، باعث بروز شدیدترین واکنش‌های حساسیتی می‌شود.

021-88078000 (خط ویژه)
021-88080570 (خط مستقیم)
09122341934 ( مشاوره و ارسال عکس )

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها