کد خبر: 526708
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۱۰:۲۶:۵۸
| |

صطفی میرسلیم،نماینده مردم تهران:

سایپا و ایران خودرو در تلاش به رسیدن به دانش تولید داخلی هستند

میرسلیم گفت: باید دانش تولید محصول داخلی خود را مستقل از شرکت خارجی بدست آوریم که ایران خودرو و سایپا تلاش خود را در این زمینه  می کنند.

سایپا و ایران خودرو در تلاش به رسیدن به دانش تولید داخلی هستند
کد خبر: 526708
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۱۰:۲۶:۵۸

اعتمادآنلاین| سید مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت خودرو در گذشته در آموزش عالی بسیار ضعیف بود و آنچه در آن شکل می گرفت وابسته به شرکت های خارجی بوده و برگرفته از دانش داخلی نبود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: باید دانش تولید محصول داخلی خود را مستقل از شرکت خارجی بدست آوریم، اکنون ایران خودرو و سایپا تلاش خود را در این زمینه می کنند.

میرسلیم گفت: در مورد ویژگی آموزش عالی در حوزه صنعت به حدی عقب ماندگی داشتیم که غیر هدفمند شروع شد و به مرور متوجه شدند باید دوره های طراحی را در این صنعت پیش ببریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در کشور ما از نظر فناوری روش های خوبی داشتیم اما اغلب در زمینه انتقال دانش فنی ضعیف بود.

میرسلیم‌ ادامه داد: در زمینه مهندسی در دانشگاه فنی حرفه ای رتبه دار نیستیم. اگر وابستگی خود را از خارج کم کنیم تحریم ها هیچ تاثیری نخواهد گذاشت و با تقویت دانش می‌توانیم این وابستگی را کم کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها