کد خبر: 526648
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۲۱:۳۶:۲۹
| |

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی:

انرژی اتمی را به زوایای مختلف صنعت و کشاورزی وارد می کنیم

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: باید با این موضوع که هر صادرکننده ای هر محصولی را صادر و نام ایرانی را تخریب کند، خداحافظی کنیم.

انرژی اتمی را به زوایای مختلف صنعت و کشاورزی وارد می کنیم
کد خبر: 526648
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۱ ۲۱:۳۶:۲۹

اعتمادآنلاین| محمد اسلامی در همایش تجلیل از صنعتگران نمونه با بیان اینکه قول می دهیم و متعهدیم که در سازمان انرژی اتمی کاری کنیم که رویه های مقرر بین المللی اجرایی شود، گفت: عینا چارچوب های تعیین شده دنبال می‌شود.

به گزارش مهر، وی افزود: خودمان را مقرر می دانیم در راستای پیشبرد دانش بنیانی کشور اقتصاد دانش بنیان، زیرساخت ها را گسترش دهیم و پشتیبانی کننده و تسهیلگر باشیم تا ظرفیت های انرژی هسته ای به کار گرفته و آثار آن در اقتصاد کشور پدیدار شود.

اسلامی تصریح کرد: ما در سازمان انرژی اتمی در افکار عمومی به صورت گسترده این گونه معرفی شده ایم که فقط مشغول فعالیت های مرتبط با غنی سازی هستیم و تبعات و مشکلاتی که غربی ها و برخی کشورهای منطقه به آن دامن می زنند مشغولیم در حالی که در حوزه های پزشکی، صنعت، کشاورزی، محیط زیست، آب و خاک و حوزه های مختلف که در بخش صنعت مانند کاربرد پرتوها با اقدامات نوینی که در دست داریم برای صنایع قابل استفاده، مشارکت و سرمایه گذاری است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: برای ما مهم است تا اهداف کمی و کیفی خود را مطابق اهداف آژانس انرژی اتمی تنظیم کنیم و از همه ظرفیت هایی که به ما پشتیبانی می رساند بهره مند شویم.

معاون رئیس جمهور گفت: احداث نیروگاه 10 هزار مگاواتی را دنبال کرده ایم. در لایحه بودجه 1401 هم آمده است.

وی خاطرنشان کرد: در نقشه جامع لجستیکی و حمل و نقل کشور و فعالیت های کشاورزی قابلیت پرتوها را که از طریق پرتودهی در نهاده ها و محصولات کشاورزی استفاده می‌شود بهره مند خواهیم شد تا محصولات کشاورزی ما برای صادرات قابل استفاده شود.

اسلامی تصریح کرد: تکمیل زنجیره ارزش در محصولات صنعت و کشاورزی با استفاده از پرتودهی را پیگیری می کنیم.

به گفته معاون رئیس جمهور، راه شکوفایی اقتصادی در تحقق این دو فرصت است: یکی اینکه به برندسازی توجه شود؛ این قدرت برند است که با قابلیت اعتمادسازی، بازارهای گوناگون را کسب می کند. دوم توجه به قدرت تجارت است که تولید را شکوفا می کند. تولید بدون تجارت نمی تواند رشد کند. از این طریق می توانیم نام برندهای ایرانی را به عنوان نامی اعتمادآفرین به بازارهای گوناگون منتقل می کنیم.

اسلامی گفت: توجه به این دو نکته اشتغال و تولید دائم در پی دارد. باید با این موضوع که هر صادرکننده ای هر محصولی صادر و نام ایرانی را تخریب کند خداحافظی کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها