مجید عشقی، رئیس سازمان بورس اعلام کرد:

فروش اوراق دولتی برای بازپرداخت اوراق قبلی / برنامه دولت برای حمایت از سهام‌داران خرد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: امیدواریم تا در چند روز آینده شاهد اخبار مثبتی در بازار سرمایه باشیم، زیرا دولت تصمیمات مناسبی را در حوزه بازار سرمایه به منظور حمایت از سهامداران گرفته است.

فروش اوراق دولتی برای بازپرداخت اوراق قبلی / برنامه دولت برای حمایت از سهام‌داران خرد
کد خبر: 525544
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۵ ۱۴:۱۴:۲۸

اعتمادآنلاین| مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در مورد برنامه سازمان بورس در راستای تعادل بخشی به بازار سرمایه، عنوان کرد: در حال حاضر مهم ترین برنامه و ماموریت سازمان بورس به منظور تعادل بخشی به بازار سرمایه آن است که ابهامات مطرح شده در مورد احکام بودجه از جمله نرخ خوراک پالایشگاه ها ، مالیات شرکت های سهامی و سایر موارد را با استفاده از نظرات و پیشنهادات فعالان و متخصصان این حوزه رفع کند.

به گزارش فارس، عشقی افزود: به طور حتم سازمان بورس تمام تلاش خود را راستای حمایت از سهامداران و احقاق حقوق آن‌ها خواهد کرد، به گونه‌ای که مانع از اتخاذ و اجرای تصمیماتی خواهد شد که به راحتی می تواند به ضرر شرکت های سهامی تمام شود و به آن ها لطمه وارد کند.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: علاوه بر سازمان بورس، در دولت سیزدهم نیز عزم و اراده جدی در راستای حمایت از تولید و سود آوری شرکت های سهامی نیز وجود دارد، زیرا دولت هم می‌داند که رونق بازار سرمایه دو اثر جدی را به دنبال خواهد داشت؛ نخست می‌تواند بخش عمده‌ای از دارایی های دولت را محافظت کند و ثانیا سبب افزایش سرمایه سهامداران حاضر در این بازار می‌شود.

عشقی در مورد گمانه زنی‌ها در ارقام و اعداد بودجه گفت: گمانه‌زنی در زمینه بازار سرمایه وجود دارد که چندان صحت ندارد و امیدواریم تا در چند روز آینده شاهد اخبار مثبتی در همین رابطه باشیم، زیرا دولت تصمیمات مناسبی را در حوزه بازار سرمایه به منظور حمایت از سهامداران گرفته است .

وی تصریح کرد: دولت در مورد بحث خودرو نیز تصمیمات قابل ملاحظه‌ای گرفته و امیدوار هستیم که این تصمیمات اجرایی شود.

رئیس سازمان بورس گفت: بارها گفته‌ایم که اوراق دولتی به میزان کشش بازار سرمایه عرضه خواهد شد و باید توجه داشت که میزان درآمد حاصله از اوراق فروخته شده در این مدت به منظور بازپرداخت اوراق قبلی مورد استفاده قرار گرفته است، لذا در حال حاضر هر میزان پولی که از بازار های پولی و مالی جمع آوری شده، مجددا در اختیار اشخاص خریدار قرار گرفته است.

عشقی در پایان اظهار کرد: عمده ترین مشکل بازار سرمایه اکنون بحث ابهاماتی است که در خصوص بودجه و مبالغ سرمایه گذاری شده در بازار وجود دارد ، با رفع این ابهامات طی چند روز آتی به طور حتم به آینده بازار تا پایان سال امیدوار هستیم، چرا که براساس گزارش ها و مستندات به دست آمده وضعیت سودآوری شرکت ها مناسب و قابل قبول است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها