کد خبر: 524676
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۸ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

مقایسه صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

صرافی‌های ارز دیجیتال، یکی از روش‌های خرید و فروش و ترید ارزهای دیجیتال است. گرچه روش‌های دیگری هم برای ورود به بازار رمزارزها وجود دارد، اما استفاده از صرافی‌های مطمئن، خیال شما را بابت خریدوفروش یا قیمت مناسب در هر لحظه از شبانه‌روز، راحت می‌کند. اما هنگام انتخاب صرافی به چه مواردی باید دقت داشته باشیم؟ ویژگی‌های یک صرافی معتبر چیست؟

مقایسه صرافی های ارز دیجیتال ایرانی
کد خبر: 524676
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۸ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| صرافی‌های ارز دیجیتال، یکی از روش‌های خرید و فروش و ترید ارزهای دیجیتال است. گرچه روش‌های دیگری هم برای ورود به بازار رمزارزها وجود دارد، اما استفاده از صرافی‌های مطمئن، خیال شما را بابت خریدوفروش یا قیمت مناسب در هر لحظه از شبانه‌روز، راحت می‌کند. اما هنگام انتخاب صرافی به چه مواردی باید دقت داشته باشیم؟ ویژگی‌های یک صرافی معتبر چیست؟

یک صرافی ارز دیجیتال معتبر چه ویژگی‌هایی دارد؟

2

انتخاب بهترین صرافی معمولا از دید افراد مختلف بسته به نیاز و هدفی که دارند، متفاوت است. به عنوان مثال اگر قصد سرمایه‌گذاری در آلت کوین‌های خاصی را دارید یا می‌خواهید جفت معاملاتی‌های ویژه‌ای را با هم مبادله کنید، انتخاب برایتان مشکل‌تر خواهد بود.

اما در این میان، یک سری فاکتورهایی هم وجود دارد که همه باید هنگام انتخاب صرافی ارز دیجیتال ، در نظر داشته باشند. در ادامه به مهم‌ترین این موارد، اشاره خواهیم کرد:

امنیت صرافی ارز دیجیتال


امنیت، مهم‌ترین عاملی است که هنگام انتخاب صرافی باید در نظر داشته باشید. اگر در صرافی از پروتکل‌های امنیتی مناسبی استفاده نشود، ممکن است سرمایه شما به سرقت برود. در این حالت، مادامی که سرمایه شما بازنگشته، صحبت از ویژگی‌های دیگر صرافی اهمیت چندانی ندارد.

برای اطمینان از اینکه صرافی ارز دیجیتال از حداقل‌های امنیتی مناسب برخوردار است، به موارد زیر دقت داشته باشید:

آدرس وب سایت صرافی باید با HTTPS شروع شود. از کار با صرافی‌هایی که آدرس آنها با HTTP شروع می‌شود، خودداری کنید.


ترجیحا صرافی را انتخاب کنید که از سیستم ورود دو عاملی پشتیبانی می‌کند. در این حالت، برای ورود به صرافی، علاوه بر نام کاربری و رمز عبور، به کدی که تنها شما به آن دسترسی دارید، نیاز خواهید داشت.


ترجیحا بخش عمده‌ای از سپرده مشتریان، به صورت آفلاین در کیف پول‌های سرد ذخیره شود.

قانونی بودن فعالیت صرافی آنلاین


ترجیحا باید از خدمات صرافی استفاده کنید که در کشور خودتان به صورت رسمی و قانونی فعالیت دارند. چرا که هم بررسی فعالیت‌های صرافی از منظر قانون‌های دولت راحت‌تر است و هم خطر از دست رفتن سرمایه به دلیل بلوکه شدن حساب کمتر می‌شود. در حال حاضر به دلیل تحریم‌هایی که علیه کشور ایران وجود دارد، کاربران ایرانی قادر به احراز هویت و استفاده رسمی و بدون محدودیت از خدمات صرافی‌های خارجی مانند بایننس نیستند. حتی اگر افراد به هر طریقی تحریم‌ها را دور زده و موفق به افتتاح حساب در این صرافی‌ها شوند، اگر هویت آنها مشخص شود، ممکن است سرمایه‌شان برای همیشه از دست برود.

شفافیت عملکرد


یکی دیگر از مواردی که هنگام انتخاب صرافی معتبر باید در نظر داشته باشید، اطلاعاتی است که صرافی از خودش در اختیار شما قرار می‌دهد؛ مانند معرفی اعضای تیم، آدرس دفتر مرکزی و شماره تماس. هرچه قدر که عملکرد صرافی شفاف باشد، راحت‌تر و بیشتر به آن صرافی اعتماد کرد.

میزان نقدینگی صرافی


هرچه حجم معاملاتی که در صرافی انجام می‌شود، بیشتر باشد؛ نقدینگی صرافی هم بیشتر است. نقدینگی امکان انجام معاملات سریع‌تر و آسان‌تر را فراهم می‌کند. برخی از صرافی‌ها، دارای قابلیت locked-in هستند؛ یعنی قیمت در زمان ثبت تراکنش قفل می‌شود؛ حتی اگر تراکنش به صورت آنی تسویه نشود؛ باز با همان قیمت اولیه محاسبه می‌شود.

توجه داشته باشید که نقدینگی می‌تواند برای جفت‌های معاملاتی مختلف متفاوت باشد. به عنوان مثال، نقدینگی BTC/IR ممکن است بالا ، اما برای BTC/USDT پایین باشد.

کارمزدهای صرافی


برای انتخاب از میان انواع صرافی‌های ایرانی، کارمزدشان را برای خرید و فروش با هم مقایسه کنید. به طور معمول، کارمزد انجام تراکنش‌ها، حدود 1 درصد یا کمتر از کل مبلغ تراکنش هستند. برخی از صرافی‌ها، علاوه بر کارمزد انجام تراکنش، کارمزد برداشت از حساب هم دریافت می‌کنند. بدیهی است صرافی که کارمزد پایینی داشته باشد، برای ترید و نوسان‌گیری مناسبتر است. البته باید توجه داشت یک کارمزد هم برای انتقال در شبکه‌ی ارزهای مختلف وجود دارد که تعیین میزان آن در اختیار صرافی نیست و به حساب صرافی واریز نمی‌شود.

تجربه کاربری


تجربه کاربری و امکان استفاده آسان از بازار معاملاتی صرافی در دستگاه‌های نمایش دهنده‌ی مختلف (دسکتاپ، موبایل و تبلت) از دیگر مواردی است که باید در نظر گرفته شود. بهتر است نگاهی به نظرات کاربران در انجمن‌های مختلف نگاه کنید و از تجربه دیگران استفاده کنید. همچنین برخی صرافی‌های ارز دیجیتال اپلیکیشن موبایل نیز دارند که این هم یک مزیت برای صرافی محسوب می‌شود.

از چه صرافی ایرانی ارز دیجیتال بخریم؟

3

اگر قصد خرید ارز دیجیتال با ریال را دارید، بدون شک باید از صرافی‌های ایرانی استفاده کنید. در چند سال اخیر صرافی‌های مختلفی توسعه پیدا کرده‌اند که هر یک در عین شباهت‌هایی که به هم دارند، با یکدیگر متفاوت هستند.

اگر قصد خرید از صرافی دارید، باید به همه‌ی ویژگی‌هایی که اشاره شد، دقت داشته باشید. بعلاوه، بسیاری از کاربران ایرانی معمولا از صرافی‌های ایرانی برای خرید تتر استفاده می‌کنند. نرخ خرید و فروش تتر، یکی دیگر از مواردی است که باید در نظر داشته باشید.

صرافی آنلاین ارزپایا


صرافی ارزپایا، یکی از بهترین صرافی‌های ایرانی برای خرید بیت کوین ، تتر و سایر ارزهای دیجیتال با کمترین کارمزد است. شما می‌توانید در این صرافی ثبت‌نام کنید و بعد از پشت سر گذاشتن مراحل احراز هویت، از طریق کارت بانکی و با پرداخت ریال، رمزارز خریداری کنید. در این صرافی از پروتکل‌های امینتی متنوعی استفاده می‌شود تا حداکثر امنیت برای سرمایه و اطلاعات کاربران فراهم شود. بعلاوه برای ورود هم می‌توانید کد دو عاملی را از قسمت تنظیمات حساب کاربری فعال کنید و بدین وسیله امنیت حساب خود را افزایش دهید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها