چین ارز دیجیتال رسمی خود را منتشر کرد

e-CNY نسخه دیجیتال ارز فیات است که توسط بانک خلق چین صادر شده و توسط اپراتور‌های مجاز اداره می‌شود.هدف از توسعه سیستم e-CNY ایجاد شکل جدیدی از یوان است که تقاضای عمومی برای پول نقد در عصر اقتصاد دیجیتال را برآورده می‌کند.

چین ارز دیجیتال رسمی خود را منتشر کرد
کد خبر: 522119
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۱ ۱۰:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| چین برای نخستین بار از ارز دیجیتالی خود (e-CNY) در حاشیه نمایشگاه بین المللی واردات شانگ‌های رونمایی کرد و این ارز در رستوران ها، غرفه‌ها و دستگاه‌های فروش خودکار این نمایشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.


به گزارش تسنیم، e-CNY نسخه دیجیتال ارز فیات است که توسط بانک خلق چین صادر شده و توسط اپراتور‌های مجاز اداره می‌شود.هدف از توسعه سیستم e-CNY ایجاد شکل جدیدی از یوان است که تقاضای عمومی برای پول نقد در عصر اقتصاد دیجیتال را برآورده می‌کند.

بانک خلق چین پروژه تحقیق و توسعه e-CNY را اواخر سال 2017 آغاز کرد.

از خرداد سال جاری، e-CNY برای بیش از 1.32 میلیون سناریو برنامه ریزی شده است که پرداخت‌هایی نظیر شارژ ساختمان، خدمات پذیرایی، حمل‌ونقل، خرید و خدمات دولتی را پوشش می‌دهد.

در فروشگاه‌های مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های ملی در شانگ‌های یعنی محل برگزاری نمایشگاه واردات چین، مصرف‌کنندگان می‌توانند هنگام پرداخت با e-CNY از تخفیف 60 درصدی برخوردار شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها