کد خبر: 519114
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۱ ۰۷:۰۰:۰۰
| |

مسعود میرکاظمی، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور:

بودجه 1401 بدون هیچگونه کسری بسته ‌می‌شود

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در مراسم گرامیداشت روز آمار و برنامه ریزی با بیان اینکه بودجه 1401 بدون کسری بسته می شود، گفت: تلاش خواهیم کرد که با همکاری مجلس بودجه سال 1401بدون کسری تدوین شود و نیازی به استقراض و خلق پول نباشد.

بودجه 1401 بدون هیچگونه کسری بسته ‌می‌شود
کد خبر: 519114
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۱ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مسعود میرکاظمی افزود: مرکز آمار باید بر شاخص های کلان کشور نظارت و گزارش های پیش نگر را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد که اطلاعات مناسب و ضروری باید بیش از گذشته پایه و اساس برنامه ریزی‌ ها، حرکت‌ها و تصمیم گیری های مسئولین کشور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اساسی ترین محورحرکت در سال 1401 برنامه ریزی براساس رشد اقتصادی با محوریت بهره وری خواهد بود ، افزود: دقت، کیفیت و سرعت دسترسی به آمار مهم است و اندازه گیری حرکت‌های اقتصادی، اجتماعی و حوزه های دیگر که در برنامه سال 1401 وجود دارد توسط مرکز آمار رصد می شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: سرمایه گذار باید از آینده اقتصادی اطمینان داشته باشد و اگر ثبات اقتصادی برقرار شود جریان نقدینگی خود به خود به سمت بحرکت درآوردن چرخ های اقتصادی سرازیر خواهد شد.

میرکاظمی توضیح داد که در بودجه سال 1401 ، آمایش سرزمین یکی از اتفاق‌هایی است که مکمل فعالیت‌های آماری و دیتای کشور خواهد بود تا با نشان دادن جهت گیری‌ها به عدالت نزدیک شویم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها