کد خبر: 514559
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۷ ۰۸:۴۷:۰۵
| |

در مقایسه با ۵ ماهه سال ۱۳۹۹ صورت گرفت:

زیان سنگین قطعی برق، روی دوش صنایع فولادی/ تولید کاهش یافت

آمار تولید فولادی‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، تمامی فرآورده‌های فولادی اعم از شمش، مقاطع تخت و طویل، محصولات و آهن اسفنجی با افت میزان تولید نسبت به پنج ماهه ابتدایی سال گذشته روبرو شده‌اند؛ این آمار تماما منفی، ثمره قطعی برقی صنایع فولادی است.

زیان سنگین قطعی برق، روی دوش صنایع فولادی/ تولید کاهش یافت
کد خبر: 514559
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۷ ۰۸:۴۷:۰۵

اعتمادآنلاین| بر اساس آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در اختیار ایسنا، قرار گرفت، طی پنج ماهه سال جاری 10 میلیون و 828 هزار تن شمش فولادی (اسلب، بیلت و بلوم) تولید شده است که نسبت به 12 میلیون و 354 هزار تن تولید شده در مدت مشابه سال 1399، کاهش 12 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش ایسنا، همچنین میزان تولید کل مقاطع طویل فولادی (تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی وسایر مقاطع) در کشور طی پنج ماهه سال جاری با افت هفت درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، چهار میلیون و 296 هزار تن بوده است. گفتنی است طی پنج ماه نخست سال گذشته چهار میلیون و 611 هزار تن از این مقاطع طویل تولید شده بود.

تولید کل مقاطع تخت فولادی (ورق گرم، ورق سرد و ورق پوششدار) نیز در مدت مذکور سال جاری نسبت به پنج ماهه ابتدایی سال گذشته، 16 درصد کمتر شده و از سه میلیون و 929 هزار تن به سه میلیون و 285 هزار تن رسیده و بیشترین میزان کاهش تولید این گزارش را به خود اختصاص داده است.

از ابتدای سال جاری تا پایان مردا ماه، تولید محصولات فولادی نیز معادل هفت میلیون و 581 هزار تن ثبت شده که نسبت به میزان تولید آن در مدت مشابه سال گذشته (هشت میلیون و 540 هزار تن)، 11 درصد کمتر است.

بر اساس آمار کمترین میزان افت تولید در این مقایسه آماری متعلق به تولید آهن اسفنجی است که با کاهش چهار درصدی، در مجموع پنج ماهه سال جاری به 12 میلیون و 360 هزار تن رسیده است. میزان تولید این محصول معدنی در مدت مشابه سال گذشته معادل 12 میلیون و 883 هزار تن بوده است.

لازم به ذکر است که از این میزان تولید فولادی‌ها در پنج ماه نخست امسال، بالغ بر سه میلیون تن شمش فولادی، بیش از یک میلیون تن محصولات فولادی و بالغ بر یک میلیون و 300 تن مقاطع طویل فولادی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 39، 88 و 83 درصد افزایش داشته است؛ اما بیشترین افزایش میزان صادرات متعلق به مقاطع تخت فولادی و آهن اسفنجی است که به ترتیب 114 درصد و 190 درصد افزایش صادرات را نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ثبت کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها