سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

صف کشتی‌های حامل کالاهای اساسی برای تخلیه بار در بنادر ایران

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: 24 کشتی حامل کالای اساسی در حال تخلیه بار و 25 فروند شناور در لنگرگاه منتظر تخلیه بار هستند.

صف کشتی‌های حامل کالاهای اساسی برای تخلیه بار در بنادر ایران
کد خبر: 511763
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۳ ۱۳:۳۶:۰۵

اعتمادآنلاین| «فرهاد منتصر کوهساری» با اشاره به وجود 4 میلیون و 568 هزار تن کالای اساسی در بنادر کشور افزود: 24 فروند کشتی در حال تخلیه کالا هستند که حجم این کالاهای تخلیه شده حدود 458 هزار تن است و 25 فروند کشتی نیز در لنگرگاه‌ها در حال انجام فعالیت اسنادی خود هستند.

به گزارش ایرنا از سازمان بنادر و دریانوردی، وی بیشترین حجم کالای تخلیه شده را مربوط به بندر امام خمینی (ره) با 3 میلیون و 347 هزار تن کالا دانست و گفت: در بندر شهید رجایی تاکنون 458 هزار تن کالا تخلیه شده که در رتبه دوم قرار دارد، در بندر امیرآباد 301 هزار تن کالا و بندر نوشهر 168 هزار تن کالا تخلیه شده که بخش عمده‌ این کالاها، به کالاهای اساسی اختصاص دارد.

معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ترانزیت کالا و عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار با کشور افغانستان نیز گفت: با توجه به ایجاد روند ثبات در کشور افغانستان، اکنون عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این بندر هم آغاز شده است.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: از حدود 10 روز پیش بندر آستارا نیز به بنادر تخلیه کالای اساسی به مجموع بنادر کالاهای اساسی افزوده شده و تاکنون 15 هزار تن کالای اساسی در این بندر تخلیه و بارگیری شده است که اضافه شدن این بندر نقش مهمی در افزایش سرعت تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی دارد و در قیمت تمام شده کالای اساسی برای این منطقه نیز بسیار حایز اهمیت است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها