کد خبر: 510433
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۴ ۱۴:۵۳:۱۵
| |

روزگذشته رقم خورد:

افزایش بیش از 4 هزار مگاواتی مصرف برق

مصرف برق کشور در روز گذشته با افزایش بیش از چهار هزار مگاواتی نسبت به روز جمعه روبرو شد به گونه‌ای که در ساعت 13 و 23 دقیقه به رقم 65 هزار و 834 مگاوات رسید.

افزایش بیش از 4 هزار مگاواتی مصرف برق
کد خبر: 510433
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۴ ۱۴:۵۳:۱۵

اعتمادآنلاین| روند افزایشی مصرف برق آنچنان که پیش تر «مصطفی رجبی مشهدی» سخنگوی صنعت برق گفته بود روز گذشته هم تداوم یافت و افزایش چهار هزار و 698 مگاواتی را رقم زد.

به گزارش ایرنا، تازه ترین گزارش منتشر شده نشان می‌دهد مصرف روز گذشته برق کشور در مقایسه با مدت مشابه پارسال که 55 هزار و 986 مگاوات بوده از رشد 9 هزار و 848 مگاواتی برخوردار شده است.

میزان مصرف برق شب گذشته نیز نسبت به شب قبل‌تر با افزایش همراه شد به گونه‌ای که در ساعت 20 و 49 دقیقه این میزان به عدد 59 هزار و 620 مگاوات رسید و این درحالی است که شب پیش از آن میزان مصرف 57 هزار و 119 مگاوات بود.

با آنکه میزان مصرف برق روز گذشته افزایش یافته اما در بخش صنعت این روند کاهشی شد به گونه‌ای که در ساعت 13 و 23 دقیقه میزان مصرف این بخش 2 هزار و 814 مگاوات گزارش شده است.

روند کاهشی مصرف برق بخش صنایع در ساعت شبانگاهی نیز با کاهش همراه شد به گونه‌ای که در ساعت 20 و 49 دقیقه به عدد 2 هزار و 604 مگاوات رسید.

به گزارش ایرنا روز گذشته «مصطفی رجبی مشهدی» مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، گفت: از مدار خارج شدن تعدادی از نیروگاه‌های برق آبی و یک هزار و 300 مگاوات از نیروگاه‌های حرارتی به علت مشکلات فنی سبب شد که امروز فاصله میان تولید و مصرف که حدود 66 هزار مگاوات تخمین زده می‌شود، بسیار زیاد شود.

وی ادامه داد: این محدودیت‌ها باعث شده حدود 3هزار و500 مگاوات نسبت به روزهای گذشته کمبود تولید برق داشته باشیم که در این شرایط از صنایع درخواست کردیم تا مصرف خود را کاهش دهند؛ البته این محدودیت اختلالی در تولید دستگاه‌های اکسیژن از طرف صنایع فولادی ایجاد نمی‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها