کد خبر: 509683
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۹ ۱۳:۴۵:۰۵
| |

شرکت توانیر:

مصرف برق تا پایان هفته جاری، صعودی خواهد بود

شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران با اعلام اینکه روند افزایش دما تا پایان هفته جاری ادامه و مصرف برق روند صعودی خواهد داشت، از شهروندان درخواست کرد که نسبت به کاهش مصرف خود اقدام کنند تا از قطع برق جلوگیری شود.

مصرف برق تا پایان هفته جاری، صعودی خواهد بود
کد خبر: 509683
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۹ ۱۳:۴۵:۰۵

اعتمادآنلاین| روابط عمومی شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اعلام کرد: براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، روند افزایش دما تا پایان هفته جاری ادامه و مصرف برق روند صعودی خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، بنابراین با توجه به اینکه در شرایط کنونی امکان استفاده از همه ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی از مدار تولید (به دلیل کاهش شدید نزولات جوی) وجود ندارد، شاهد ناترازی شدیدی در تولید و مصرف برق هستیم.


از این رو از همه مشترکان به ویژه دربخش‌های خانگی و تجاری خواهشمند است به منظور جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته، نسبت به کاهش مصرف خود اقدام کنند تا از قطع برق جلوگیری شود.


راهکارهای ساده کاهش مصرف برق در بخش های خانگی و تجاری شامل کاهش مصرف بارهای سرمایشی از جمله تنظیم کولرهای گازی روی 25 درجه و قرار دادن کولرهای آبی روی دور کند. از آنجا که هم اکنون بیشترین میزان مصارف به بخش سرمایش اختصاص دارد، اجرای این راهکار توسط همه مشترکان می‌تواند به تنهایی همه کمبود برق کشور را برطرف کند.

کاهش روشنایی غیر ضروری و خاموش کردن حداقل یک لامپ اضافی که اجرای این راهکار می‌تواند حداقل یک هزار مگاوات از مصرف برق کشور را کم کند.

عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعت 12 تا 18 می‌تواند فشار مضاعف بر شبکه را از بین ببرد.


توانیر اعلام کرد: صنایع عمده و کشاورزان، همچنان با صنعت برق برای مدیریت بار در ساعت اوج مصرف برق همکاری دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها