کد خبر: 509494
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۸ ۱۲:۳۵:۲۱
| |

مدیر عامل شرکت توانیر مطرح کرد:

لزوم صرفه جویی در مصرف برق برای کمک به تولید اکسیژن بیماران/ توضیح درباره نوسان در صادرات برق

مدیر عامل شرکت توانیر اظهار داشت: اختلال در تامین برق صنایع فولادی منجر به اختلال در تولید اکسیژن بیماران کرونایی خواهد شد، بنابراین خاموش کردن یک لامپ اضافه کمک شایان توجهی برای عبور از موج کرونا خواهد بود و مجبور نمی‌شویم خاموشی زمانبندی شده طی روزهای آینده اعمال کنیم.

لزوم صرفه جویی در مصرف برق برای کمک به تولید اکسیژن بیماران/ توضیح درباره نوسان در صادرات برق
کد خبر: 509494
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۸ ۱۲:۳۵:۲۱

اعتمادآنلاین| محمدحسن متوالی زاده در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه امسال سال بسیار سختی برای صنعت برق بود، اظهار داشت: گرما و خشکسالی بی سابقه و مصرف بالای برق چالش‌هایی برای ما و برخی اوقات محدودیت و مزاحمت هایی برای مردم ایجاد شد که لازم است عذرخواهی کنم.

به گزارش ایلنا، وی افزود: مردم اطلاع دارند که خشکسالی امسال در 50 سال اخیر بی سابقه بود، 7 هزار مگاوات از تولید نیروگاه های برقابی از دسترس خارج شد، مصرف کشاورزی به دلیل نیاز به آبیاری افزایش یافت، افزایش گرمای 5 درجه ای در فروردین ماه و 3 درجه افزایش در تابستان منجر به رسد 5 هزارمگاواتی برق شد، همچنین مهمان ناخوانده‌ای به نام رمزارز غیرمجاز برق کشور را می بلعد و اختلال ایجاد می کند.

مدیر عامل شرکت توانیر تصریح کرد: علیرغم شرایط یاد شده همراهی مردم و صنایع بزرگ همکاری کردند و رسانه ها باعث شدند اطلاع رسانی لازم انجام شود، مصرف صنایع تغییر محسوسی داشت به طوری که در روزهای گذشته محدودیتی اعمال نشد اما در هفته جاری به دلیل گرمای شدید و عدم حساسیت مردم، مصرف رشد داشته به طوری که دیروز مشکل داشتیم.

وی از مردم خواست برای جلوگیری از اختلال صرفه جویی کنند، چراکه عدم تامین برق مشکلات زیادی بدنبال خواهد داشت.

متوالی زاده با اشاره با راهکارهای کاهش مصرف بیان داشت: با کاهش دمای محیط و روشنایی براحتی می توانیم این شرایط را پشت سر بگذاریم، بنابراین نیاز به همکاری مردم و صنایع داریم بعبارت دیگر مصرف کننده به همان اندازه تولیدکننده در مدیریت برق نقش دارد.

وی با بیان اینکه اگر مردم در مصرف همکاری نکنند در صنایع محدودیت ایجاد خواهد شد، یادآور شد: اختلال در تامین برق صنایع فولادی منجر به اختلال در تولید اکسیژن بیماران کرونایی خواهد شد، بنابراین خاموش کردن یک لامپ اضافه کمک شایان توجهی برای عبور از موج کرونا خواهد بود و مجبور نمی شویم خاموشی زمانبندی شده طی روزهای آینده اعمال کنیم.

توضیح توانیر درباره نوسان در صادرات برق

متوالی زاده در پاسخ به ایلنا درباره احتمال ایجاد اختلال در صادرات برق به همسایگان به دلیل نوسان های ایجاد شده در سال جاری گفت: ما همیشه سعی کردیم در قراردادهای بین المللی ثبات و پایداری داشته باشیم.

وی افزود: علیرغم محدودیت هایی که امسال داشتیم سعی کردیم طبق قرارداد ارسال برق را داشته باشیم، به طوری که طرف های قرارداد به دلیل رعایت مفاد قراردادی در گذشته از ما قدردانی داشتند.

مدیرعامل توانیر تاکید کرد: در هر حال نیاز است روند مصرف را اصلاح و همکاری لازم را داشته باشیم تا بتوانیم از این منبع کشور بدرستی استفاده شود.

وی در زمینه افزایش صادرات برق به پاکستان بیان داشت: پاکستان متقاضی افزایش دریافت برق است اما پاسخ به این تقاضا زمانبر و نیازمند احداث تاسیسات جدید است.

متوالی زاده خاطرنشان کرد: باید به توافق برسیم برای توسعه صادرات به همسایگان به توافق برسیم و احداث تاسیسات مورد نیاز اجرایی شود.

وی یادآور شد: در هر حال افزایش صادرات به پاکستان در خال حاضر مقدور نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها