کد خبر: 508687
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۳ ۰۹:۱۲:۰۰
| |

لیست بازی‌های دارای ویژگی FPS Boost | صد بازی جدید!

مخاطبان کنسول‌های بازی، این سال‌ها علاوه‌بر خود عنوان بازی‌ها، به گرافیک آنها هم توجه زیادی نشان داده‌اند. تا جایی‌ که حتی خیلی از گیمرها قبل از خرید بازی موردنظر، ابتدا به سراغ جزئیات گرافیکی آن و پیش‌نمایشش رفته و سپس نسبت به خریدش تصمیم‌گیری کرده‌اند.همین موضوع و البته کیفیت اندک بعضی از بازی‌های قدیمی، باعث شد که مایکروسافت قابلیت جدیدی به اسم FPS Boost را برای کمک به مخاطبان به وجود بیاورد. اما FPS Boost چیست؟

لیست بازی‌های دارای ویژگی FPS Boost | صد بازی جدید!
کد خبر: 508687
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۳ ۰۹:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| مخاطبان کنسول‌های بازی، این سال‌ها علاوه‌بر خود عنوان بازی‌ها، به گرافیک آنها هم توجه زیادی نشان داده‌اند. تا جایی‌ که حتی خیلی از گیمرها قبل از خرید بازی موردنظر، ابتدا به سراغ جزئیات گرافیکی آن و پیش‌نمایشش رفته و سپس نسبت به خریدش تصمیم‌گیری کرده‌اند.

همین موضوع و البته کیفیت اندک بعضی از بازی‌های قدیمی، باعث شد که مایکروسافت قابلیت جدیدی به اسم FPS Boost را برای کمک به مخاطبان به وجود بیاورد. اما FPS Boost چیست؟

FPS چیست؟

2


قبل از اینکه بفهمیم FPS Boost چیست، باید با معنی FPS آشنا شویم. کلمه FPS درواقع به معنی ((نرخ فریم به ازای هر ثانیه)) در ویدیو است. این یعنی در هر ثانیه، چند فریم عکس در ویدیو یا فیلم موردنظر نمایش داده می‌شود. خب هرچه این عدد بالاتر باشد، کیفیت، روان بودن و گرافیک فیلم هم بیشتر می‌شود.

برای اینکه بهتر متوجه شوید اجازه بدهید یک مثال بزنم:

اگر شما در حال بازی باشید که FPS آن 1 باشد، یعنی در هر ثانیه صرفاً یک عکس را مشاهده می‌کنید. این یعنی ممکن است الان صحنه تیر خوردن دشمن را مشاهده کنید و 1 ثانیه بعد عزاداری یاران‌ بالای سر کاراکترتان!

بنابراین می‌توان گفت این کلمه در دنیای بازی‌های رایانه‌ای، معیاری است برای بررسی روان بودن یک بازی. مثلاً اگر بگویند فلان بازی FPS 60 فریم دارد، یعنی بازی روان و باکیفیتی محسوب می‌شود.

در بازی‌های مربوط به کنسول‌های نسل 8 اغلب، FPS روی 30 فریم بود. اما خب این یک عدد نسبتا پایین است، پس چرا شرکت‌ها این عدد را روی 30 تنظیم کرده بودند؟ چون سخت‌افزار کنسول‌های نسل 8 خیلی قدرتمند نبود و امکان داشت در صورت بالا رفتن نرخ فریم، بازیکن حین بازی با مشکلاتی مثل قطعی و هنگ روبرو شود.

اما خب زمانی که کنسول‌های نسل 9 به بازار عرضه شدند، عملاً بخش زیادی از این محدودیت‌های سخت‌افزاری از بین رفت. بنابراین دیگر نرخ فریم‌های بالای 30 مثل 60 و 120 مشکل خاصی حین بازی ایجاد نمی‌کنند.

FPS Boost چیست؟


خب، تا اینجا متوجه شدیم که کنسول‌های بازی جدید عملاً محدودیت خاصی برای اجرای بازی‌ها با نرخ فریم 60 و 120 ندارند. بنابراین سازندگان بازی‌ها با به‌روزرسانی نرم‌افزاری آنها، کیفیت‌شان را ارتقاء داده و FPS شان را بالا بردند.

اما هنوز یک مشکل وجود دارد: هنوز تعداد زیادی بازی در بازار وجود دارند که مخاطبان به‌شدت به آنها علاقه‌مندند اما نرخ فریم پایین‌شان باعث شاکی شدن آنها می‌شود. مثلاً یکی از معروف‌ترین این بازی‌ها، The Evil Within بود که در زمینه گرافیک واقعا باعث آزار مخاطبان می‌شد.

البته مشکل اصلی این نیست، چراکه بازی‌ها در صورت آپدیت شدن می‌توانند با کیفیت‌های جدید همگام شوند، درواقع مشکل اصلی این است که شرکت‌های سازنده خیلی از این بازی‌ها، دیگر قرار نیست برای آنها آپدیتی در نظر بگیرند!

اینجا بود که قابلیتی به اسم FPS Boost مثل فرشته نجات وارد شد!

3

FPS Boost قابلیتی است که مایکروسافت آن را به وجود آورده. این قابلیت توانایی افزایش عملکرد بازی‌ها بدون نیاز به به‌روزرسانی آنها را دارد! این یعنی بدون اینکه نیاز باشد برای بازی موردنظر به‌روزرسانی منتشر شود، می‌توان به کمک FPS Boost نرخ فریم آن را افزایش داد. مایکروسافت این قابلیت را در ماه فوریه سال 2021 رونمایی کرد. در ابتدا FPS Boost صرفا از چند بازی اندک پشتیبانی می‌کرد اما امروز که این مقاله را می‌نویسیم، تعداد بازی‌های آن به 100 عدد رسیده!

لیست بازی‌ هایی که از قابلیت FPS Boost ایکس باکس پشتیبانی می‌کنند


در ادامه می‌خواهیم لیست بازی‌ هایی که از قابلیت FPS Boost ایکس باکس پشتیبانی می‌کنند را در اختیارتان قرار بدهیم. لیست این بازی‌ها در خود سایت مایکروسافت و در بخش fpsboost به آدرس https://majornelson.com/fpsboost قرار می‌گیرد. به‌محض اینکه FPS Boost از بازی جدیدی پشتیبانی کند، نام آن به این لیست اضافه خواهد شد:

Alien Isolation
Anthem
Assassin's Creed III Remastered
Assassin's Creed Rogue Remastered
Assassin's Creed The Ezio Collection
Assassin's Creed Unity
Battle Chasers: Nightwar
Battlefield 1
Available
Battlefield 4
Battlefield Hardline120hz
Battlefield V
Available
Beholder Complete Edition
Dead Island Definitive Edition
Dead Island: Riptide Definitive Edition
Mankind Divided
DiRT 4
Dishonored - Definitive Edition
Dishonored: Death of the Outsider
Don't Starve: Giant Edition
Dragon Age: Inquisition
Dungeon Defenders II
Dying Light
Available
Fallout 4
Fallout 76
Far Cry 4
Far Cry 5
Far Cry New Dawn
Far Cry Primal
Gears of War 4
Golf with your Friends
Halo Wars 2
Halo: Spartan Assault
Hollow Knight: Voidheart Edition
Homefront: The Revolution
Hyperscape
Island Saver
LEGO Batman 3: Beyond Gotham
LEGO Jurassic World
LEGO Marvel Super Heroes 2
LEGO Marvel Superheroes
LEGO Marvel's Avengers
LEGO STAR WARS: The Force Awakens
LEGO The Hobbit
LEGO The Incredibles
LEGO Worlds
Life is Strange
Life is Strange 2
Lords of the Fallen
Mad Max
Metro 2033 Redux
Metro: Last Light Redux
Mirror's Edge Catalyst
Monster Energy Supercross 3
MotoGP 20
Moving Out
My Friend Pedro
My Time at Portia
New Super Lucky's Tale
Overcooked! 2
Paladins
Plants vs. Zombies Garden Warfare
Plants vs. Zombies Garden Warfare 2
Plants vs. Zombies: Battle for Neighborville
Power Rangers: Battle for the Grid
Prey
Realm Royale
ReCore
Sea of Solitude
Shadow of the Tomb Raider Definitive Edition
Shadow Warrior 2
Sleeping Dogs Definitive Edition
SMITE
Sniper Elite 4
STAR WARS Battlefront
STAR WARS Battlefront II
Steep
Super Lucky's Tale
SUPERHOT
The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition
The Evil Within 2 (PsychoBreak 2 in Japan)
The Gardens Between
The LEGO Movie 2 Videogame
The LEGO Movie Videogame
Titanfall
Titanfall 2
Tom Clancy's The Division
Tomb Raider: Definitive Edition
Totally Reliable Delivery Service
Two Point Hospital
UFC 4
Unravel 2
Unruly Heroes
Untitled Goose Game
Wasteland 3
Watch Dogs 2
Watch_Dogs

Yakuza 6: The Song of Life

حالا چطور این بازی‌ها را از مایکروسافت بخریم؟


بعد از همه اینها، اگر قصد دارید بازی را از مایکروسافت برای کنسول بازی خودتان بخرید ولی با مشکلاتی مثل تحریم‌ها یا مشکلات پرداخت دلاری روبرو هستید، می‌توانید از کارت‌های هدیه یا همان خرید گیفت کارت‌ استفاده کنید.

4

گیفت کارت چیزی است که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید. درواقع این کارت‌های هدیه هر کدام‌شان مقداری شارژ دلاری (10، 15 و.. دلار) دارند که با وارد کردن کدشان در سایت مایکروسافت حساب‌تان به همان اندازه شارژ می‌شود. به این ترتیب دیگر بدون نگرانی بابت مشکلات خرید دلاری، می‌توانید بازی‌های مورد نظر را بخرید. اگر سایت یا مجموعه معتبری برای خرید این کارت‌ها نمی‌شناسید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ مجموعه موبوگیفت بروید که چندین سال است در این حوزه فعالیت می‌کند.

خب به انتهای مقاله رسیدیم. در این مقاله ابتدا فهمیدیم که FPS Boost چیست و سپس لیست بازی هایی که FPS Boost از آنها پشتیبانی می‌کند را بررسی کردیم. در آخر اگر قصد خرید گیفت کارت مایکروسافت برای خرید بازی‌های مورد نظر ایکس باکس را دارید، وارد سایت موبوگیفت شوید. دقت کنید گیفت کارت مایکروسافت هیچ تفاوتی با گیفت کارت ایکس باکس ندارد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها