کد خبر: 505973
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ۱۱:۲۷:۵۹
| |

صادرات چای ایرانی با بسته بندی های نوین

چای ایرانی یکی از مرغوب ترین انواع چای میباشد که در مناطق شمالی کشورمان ایران یافت میشود. لاهیجان یکی از مناطق شمال کشور است ک مهد کشت چای ایرانی میباشد. اکثر زمین هایی که در شهر لاهیجان وجود دارند درونشان کشت و برداشت چای صورت میگیرد. یکی از ویژگی های چای ایرانی عطر و بو و رایحه بسیار عالی آن است که زبانزد خاص و عام میباشد.

صادرات چای ایرانی با بسته بندی های نوین
کد خبر: 505973
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ۱۱:۲۷:۵۹

اعتمادآنلاین| یکی از پر طرفدار ترین نوشیدنی های گرمی که در سراسر جهان استفاده میشود چای میباشد. تاریخچه چای به دوران چین باستان بر میگردد. اولین بار کشور چین بود که چای سبز را کشف کرد و افراد زیادی برای نوشیدن آن در وعده های بسیار استفاده میکردند و بعدها متوجه شدند که خاصیت دارویی نیز دارد برای درمان امراض گوناگون استفاده میشد. طرز تهیه این ماده نوشیدنی این گونه است که تعدادی از برگ های خشک شده را درون یک ظرف ریخته و آب داغ را به آن اضافه میکنند که به مدت 15-10 دقیقه زمان لازم است تا عمل آید و یا به اصطلاح دم بکشد که پس از دم کشیدن چای برگه های خشک شده را که به آنها تفاله میگویند دور می ریزند.

بیشتر بدانید: نمونه جعبه و کارتن بسته بندی انواع محصولات

این گیاه با قدمت 5 هزار ساله که برای اولین بار توسط آسیای شرقی به مردم دنیا شناسانده شد امروزه در سراسر جهان مورد استفاده قرار میگیرد. به گونه ای که جزء موارد جدا نشدنی از زندگی افراد شده است. حال با آگاهی داشتن نسبت به این موضوع که یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی در میان مردن شناخته شده است بهترین و مناسب ترین بسته بندی برای چای کدام است؟

چای

چای ایرانی یکی از مرغوب ترین انواع چای میباشد که در مناطق شمالی کشورمان ایران یافت میشود. لاهیجان یکی از مناطق شمال کشور است ک مهد کشت چای ایرانی میباشد. اکثر زمین هایی که در شهر لاهیجان وجود دارند درونشان کشت و برداشت چای صورت میگیرد. یکی از ویژگی های چای ایرانی عطر و بو و رایحه بسیار عالی آن است که زبانزد خاص و عام میباشد.

همانطور که میدانید چای نیز به یکی از مواد در دسته مواد غذایی محسوب میشود و با دانستن این موضوع، بسته بندی های آن می بایست بهداشتی باشد تا چای ایرانی سالم و عاری از هر گونه آلودگی به دست مشتری و مصرف کننده برسد.

جعبه های مقوایی تولید شده با مقوای ایندربرد از مناسب ترین بسته بندی هایی میباشند که میتوان برای موادغذایی و سایر موارد بهداشتی همانند دارو استفاده نمود. برای تولید بسته بندی های چای از مقوای ایندربرد با گرماژ 300 گرم استفاده میشود تا مقاومت خوبی به جعبه مورد نظر دهد در بعضی موارد هم دیده شده از گرماژهای ضعیف تری هم استفاده شده است.

بیشتر بدانید: محاسبه آنلاین قیمت جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از 2 دقیقه

در گذشته چای فقط به صورت سنتی و فله ای به فروش میرسید. اما امروزه با وجود تولیدات انواع چای، بسته بندی های آنها نیز برای مصارف فروشگاهی طراحی میشود و به تولید میرسد. با وجود تولیدات روز افزون چای و افزایش کارخانجات این صنعت نیاز به بسته بندی آن هم افزایش یافته است. نوع بسته بندی که امروزه مورد پسند مشتری قرار گیرد بسیار با گذشته فرق کرده است. در حال حاضر پک هایی که از خلاقیت و نوآوری های جدید در طراحی های آنها استفاده شده باشد فروش بیشتری دارند.

پک های چای در دو نوع تولید میشوند یکی بچه جعبه است که برای مصارف تکی بین خانوارها استفاده میگردد که در بالا به جنس آن اشاره شد و دیگری کارتن مادرها میباشند که برای چیدن بچه جعبه ها درون آنها و جابه جایی میان فروشگاه ها تولید و ساخته میشود. کارتن مادر ها از جنس 3لایه و 5 لایه با ترکیبات مدنظر ساخته میشود این نوع کارتن ها دارای لایاه ایی میباشد از انواع فلوت و مقوا(کرافت) میگردد.

جعبه هایی که درون قفسه چیده میشوند معمولا برای مصارف تکی خانوارها است. این نوع بسته بندی در خرید مشتری تاثیرگذار است.چاپ افست بهترین و بصرفه ترین چاپ برای بچه جعبه ها و کارتن مادرها نیز استفاده میگردد که در کارتن مادر میتوان از فرایند لمینتی برای صادرات تولید و استفاده نمود.

چای

طراحی بسته بندی چای

زندگی شهری و کمبود وقت باعث شده است تا تولیدکنندگان محصولات مختلف به فکر انواع خلاقیت ها بیفتند و آنرا در تولیدات خود نیز اعمال کنند. برای مثال تولیدات تی بگ یا چای کیسه ای یکی از پرکاربردترین ابداعی بود که توسط کارخانجات تولید چای شکل گرفت.

چای کیسه ای که درون آن همان برگ های خشک شده گیاه چای وجود دارد توسط یک کیسه توری از جنس کاغذ پوشیده شده است که افراد میتوانند با قرار دادن آن درون یک لیوان آب داغ، در کمتر از چند دقیقه چای آماده برای خوردن داشته باشند.

همانطور که در این مقاله اشاره شد در دنیای رقابتی امروز اولین چیزی که با آن روبرو هستیم بسته بندی محصولات است. کیفیت محصول در کنار زیبایی و جذابیت بسته بندی بسیار در بازاریابی و فروش کالاها تاثیرگذار است.

برای مثال طراحی که در تصویر زیر مشاهده میکنید در کمتر جایی به چشم میخورد. طراح این بسته بندی با شناخت و آنالیز بازار هدف و هم چنین آگاهی داشتن نسبت به سلیقه مشتریان آن کشور، دست به طراحی چنین طرحی زده است.

چای

در این مقاله هدف آشنایی تولید کنندگان چای از طرح و جنس جعبه های کارتنی و مقوایی بود که موجب میگردد کیفیت پک موردنظرتضمین گردد. در کنار کیفیت، خلاقیت و شکل ظاهری نیز در فروش یک محصول دخیل است پس طرحی که برای اینگونه بسته بندی ها استفاده میشود می بایست نوین و در خور چای ایرانی باشد زیرا چای کشورمان در بهترین زمین های شمال ایران کشت شده و به اقصی نقاط جهان صادر میگردد.

سخن پایانی

کارتن سازی آوین پک با تکیه بر دانش روز دنیا هر لحظه در حال تحقیق و توسعه میباشد از این رو دبا گرد هم آوری تیم فوق حرفه ای در زمینه تولید و ساخت جعبه های کارتنی و مقوایی و همچنین طراحی، چاپ و بسته بندی در تلاش برای رسیدن به مرغوبترین آنهاست. اگر تولید کننده و صاحب برند در زمینه چای ایرانی میباشید میتوانید با کسب مشاوره رایگان خرید و استعلام قیمت از طریق شماره تماس زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

راه ارتباطی با ما: 91009191-026

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها