رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام:

اشکال در خط تولید واکسن برکت و کمبود مواد اولیه کاملا کذب است

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: خط تولید واکسن کوو ایران برکت به هیچ وجه مشکلی ندارد و به صورت شبانه‌روزی درحال تولید واکسن است و شایعات درخصوص کمبود مواد اولیه‌ی واکسن هم کاملا کذب و بی‌اساس است.

اشکال در خط تولید واکسن برکت و کمبود مواد اولیه کاملا کذب است
کد خبر: 505505
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۱۴:۵۹:۵۷

اعتمادآنلاین| صبح امروز در مراسمی با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و مدیران عامل بنیادهای برکت ، احسان و گروه اقتصادی تدبیر آیین پویش "روستای با برکت" در محل نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی فرمان امام در تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام دراین مراسم با اشاره به سیاست‌گذاری این ستاد در حوزه ایجاد اشتغال گفت: در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به بحث ایجاد اشتغال در مناطق محروم و به ویژه در روستاها داشتیم و این موضوع جزو محوری‌ترین اقدامات ستاد است و از طریق طرح‌های مختلف و متنوع، قصد داریم تا با احیای روستاها ، مردم را تشویق کنیم از مناطق حاشیه‌ای کلانشهرها به روستاها مهاجرت معکوس کنند و زمینه ایجاد اشتغال و مسکن و شرایط زندگی مناسب را برای آنان فراهم نماییم و ازاین طریق با افزایش تولید بتوانیم بخش زیادی از مشکلات کشور را مرتفع کنیم.

وی تأکید کرد: در سال جاری 5000 طرح رادراین زمینه درنظر گرفتیم که اگر استقبال خوبی صورت بگیرد ، آمادگی داریم این طرح‌ها را افزایش دهیم.

محمد مخبر با اشاره به پویش "روستای با برکت" افزود: امروز مراسم شکرانه ایجاد 100 روستای بدون بیکار و آغاز اجرای طرح‌های اشتغالزایی در 900 روستای دیگر برگزار میشود که همه این طرح‌ها تا پایان سال 1400 اجرایی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد 1000 روستای بدون بیکار، درمجموع 6500 میلیارد تومان توسط ستاد اجرایی فرمان امام سرمایه‌گذاری میشود که در نهایت منجر به ایجاد بیش از 150 هزار شغل در این روستاها خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در بخش دیگری از سخنانش به برخی حواشی فضای مجازی درخصوص تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا اشاره کرد و گفت: خط تولید واکسن کوو ایران برکت به هیچ وجه مشکلی ندارد و به صورت شبانه‌روزی درحال تولید واکسن است و شایعات درخصوص کمبود مواد اولیه‌ی واکسن هم کاملا کذب و بی‌اساس است.

مخبر افزود: درعرض یک‌ماه پس از صدور مجوز تزریق عمومی واکسن ازسوی وزارت بهداشت ، بیش از 3 میلیون دوز واکسن برکت را در خط اول شفافارمد تولید کردیم که این واکسن‌ها بصورت هفتگی بعد از تست کنترل کیفیت درحال تحویل به وزارت بهداشت هستند.

وی عنوان کرد: تا پایان این هفته نیز حدود 900 هزار دوز دیگر از واکسن برکت را تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از آماده شدن خط دوم تولید واکسن در کارخانه شفافارمد خبر داد و افزود: این خط در حال گذراندن تست‌های نهایی است و با راه‌اندازی آن از اوایل مرداد، هفته‌ای بیش از 2میلیون دوز واکسن برکت تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد.

وی در ادامه گفت:همچنین خط سوم تولید واکسن نیز تا پایان مردادماه راه‌اندازی میشود که میتواند هفته‌ای 6میلیون دوز واکسن تولید کند و همانطور که وعده دادیم تا پایان شهریورماه حداقل 50 میلیون دوز واکسن کوو ایران برکت تولید خواهیم کرد.

مدیرعامل بنیاد برکت نیز دیگر سخنران این مراسم بود. امیرحسین مدنی در خصوص اقدامات بنیاد برکت در روستاها گفت: با راه‌اندازی پویش "به روستا برمیگردیم" استقبال بسیار خوبی ازسوی مردم صورت گرفت و در عرض همین مدت کوتاه، بیش از 4500 درخواست در سامانه برکت به ثبت رسید.

وی افزود: از این تعداد برای 700 نفر شغل ایجاد شده و برای سایر درخواست‌ها نیز در حال شناسایی ، طراحی و اجرای طرح اشتغالزایی هستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها