صدور دستور قضایی برای ترخیص سریع 3 هزار کانتینر کالای رها شده در بندر شهید باهنر بندرعباس

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از صدور دستور قضایی برای ترخیص سریع سه هزار کانتینر کالای رها شده در بندر شهید باهنر بندرعباس خبر داد.

صدور دستور قضایی برای ترخیص سریع 3 هزار کانتینر کالای رها شده در بندر شهید باهنر بندرعباس
کد خبر: 504602
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۱۱:۲۱:۳۵

اعتمادآنلاین| علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به بازدید از بخش‌های مختلف گمرک و بندر شهید باهنر بندرعباس، از دستور برای ترخیص 3000 کانتینر کالای رها شده در انبار‌های این بندر خبر داد.

به گزارش ایلنا، وی همچنین تأکید کرد: این 3000 کانتینر کالا که از اقلام استراتژیک و مورد نیاز صنایع تولیدی و مایحتاج عمومی مردم می‌باشند باید تا پایان شهریورماه ترخیص شوند و در غیر این صورت عملیات فروش آن‌ها به منظور تأمین نیاز مردم انجام خواهد شد.

صالحی اظهار کرد: هم اکنون این حجم زیاد از کالا‌های مورد نیاز کشور که واردات آن‌ها مربوط به سال 1397 و پیش از آن می‌باشد در انبار‌های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی واقع در بندر شهید باهنر بندرعباس نگهداری می‌شوند و متأسفانه به دلیل کمبود امکانات نگهداری در معرض تضییع قرار گرفته‌اند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه با اشاره به ضرورت ساماندهی هرچه سریعتر انبار‌های موجود گفت: با توجه به اهمیت ترخیص به موقع کالا‌های مورد نیاز کشور، دستگاه قضایی استان هرمزگان در راستای احقاق حقوق عامه و به منظور رفع موانع، اقدامات لازم را انجام خواهد داد تا هرچه سریعتر این حجم زیاد از کالا‌های وارداتی در اختیار مردم قرار گیرند.

وی در ادامه افزود: در بازدید از این انبار‌ها، وضعیت خودرو‌های دپو شده در این بندر نیز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در اسرع وقت؛ نسبت به تعیین تکلیف حجم زیاد خودرو‌ها و ماشین آلات راهسازی و سوخت‌رسانی موجود در انبار‌ها به منظور تأمین نیاز کشور اقدام شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه مسئولین مربوطه مشکل اصلی در روند تعیین تکلیف این کانتینر‌ها را کمبود نیرو و امکانات بیان نموده اند، تأکید کرد: تعیین تکلیف این حجم وسیع از کالا‌های دپو شده و رفع انباشت کالا‌های موجود، نیازمند برنامه ریزی و تلاش مضاعف همه دستگاه‌های مسئول است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها