کد خبر: 504335
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۳:۲۰:۰۷
| |

تفاهم‌نامه سازمان صنایع کوچک و مرکز حمایت از سرمایه‌گذاری ارمنستان

 تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و مرکز حمایت از سرمایه‌گذاری ارمنستان، امروز (سه‌شنبه) امضا شد.

تفاهم‌نامه سازمان صنایع کوچک و مرکز حمایت از سرمایه‌گذاری ارمنستان
کد خبر: 504335
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۳:۲۰:۰۷

اعتمادآنلاین| این تفاهم‌نامه همکاری به‌صورت ارتباط تصویری برخط به امضای «علی رسولیان» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و «لوان اوهانسیان» مدیرعامل مرکز حمایت از سرمایه‌گذاری جمهوری ارمنستان رسید.

به گزارش ایرنا، توسعه همکاری‌های دوجانبه، ارائه راهکارهای تجاری مناسب برای همه ذی‌نفعان، ارتقاء و بهبود فضای سرمایه‌گذاری و ایجاد یک چارچوب عملیاتی به‌منظور تقویت و توسعه روابط تجاری قوی‌تر بین طرفین، از جمله اهداف یادداشت تفاهم همکاری یاد شده است.

طرفین در این یادداشت تفاهم متعهد شدند با ارائه اطلاعات مناسب فضای کسب و کار، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و قوانین مرتبط را به ذی‌نفعان یکدیگر ارائه کرده و مجموعه‌هایی که توسط دو سازمان به یکدیگر معرفی می‌شوند را پذیرش کنند.

دو طرف همچنین فعالیت‌هایی که منجر به شناسایی، تجزیه و تحلیل، ارزیابی و توزیع اطلاعات مربوط به طرح‌های کسب‌وکار در زمینه‌های تجارت خارجی، همکاری‌های صنعتی، بازرگانی و فناوری و همچنین فرصت‌های سرمایه‌گذاری با هدف تسهیل همکاری بیشتر با نهادهای مربوطه می‌شود را حمایت خواهند کرد.

برپایه این گزارش، طرفین قصد دارند در زمینه سرمایه‌گذاری و پروژه‌های مشترک، همکاری خود را آغاز کنند و در این راستا اطلاعات و قوانین و مقررات مربوط به سرمایه‌گذاری در کشور متبوع را به همراه نشریات، مطالعات و تحقیقات موجود در زمینه سرمایه‌گذاری با یکدیگر مبادله خواهند کرد.

همچنین دو سازمان تعهد کردند اطلاعات مربوط به سمینارها، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های خود را به ذی‌نفعان ارائه و حضور کسب‌وکارهای کوچک و متوسط کشور متبوع خود را در نمایشگاه‌های صنعتی و تجاری یکدیگر اطلاع‌رسانی کنند.

تسهیل تبادل مأموریت‌های کاری به منظور کمک به ایجاد روابط کاری بین شرکت‌های کوچک و متوسط ایران و ارمنستان، سازماندهی نشست‌های رودررو و بازدیدهای صنعتی برای هیأت‌های بازدید کننده طرف مقابل و تسهیل و سازماندهی ارتباطات شرکت‌های کوچک و متوسط و نشست‌های رو در روی تجاری برای بخش‌های خصوصی دو کشور از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

این یادداشت تفاهم همکاری، حاصل دیدار دوجانبه و توافق رؤسای دو مجموعه در چهارم بهمن‌ماه سال گذشته است که امروز امضاء و مبادله شد.

پیشتر رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان گفت: تجارت ایران و ارمنستان در سال‌های گذشته تا 500 میلیون دلار در نوسان بوده است.

«هرویک یاریجانیان» اظهار داشت: با راه‌اندازی منطقه آزاد «مقری» در ارمنستان در جوار منطقه آزاد ارس در ایران، می‌تواند حجم مبادلات دو کشور را افزایش دهد.

وی افزود: این همجواری شرایطی آزادانه تری را برای هر دو کشور جهت تسهیل مبادلات فراهم می‌کند و می‌تواند در کمتر از یکسال تجارت دو کشور را به یک میلیارد و 200 میلیون دلار ارتقا دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها