سنجاق: همه نکات تمیزکاری و نظافت منزل

افراد پرمشغله برای تمیز کردن خانه زیاد وقت ندارند و نظافت را کار سختی می‌دانند. بیشتر مردم بعد از یک روز کاری به خانه می‌آیند و دیگر برای تمیز کاری حوصله و انرژی ندارند. برای اینکه نظافت خانه را آسان‌تر کنیم در اینجا ترفندها و نکات نظافت منزل را باهم مرور می‌کنیم.

سنجاق: همه نکات تمیزکاری و نظافت منزل
کد خبر: 504071
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۱۷:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| افراد پرمشغله برای تمیز کردن خانه زیاد وقت ندارند و نظافت را کار سختی می‌دانند. بیشتر مردم بعد از یک روز کاری به خانه می‌آیند و دیگر برای تمیز کاری حوصله و انرژی ندارند. برای اینکه نظافت خانه را آسان‌تر کنیم در اینجا ترفندها و نکات نظافت منزل را باهم مرور می‌کنیم.

برای گرفتن قیمت نظافت منزل در شهرهای ایران بهترین کار سرزدن به بازار خدمات سنجاق است. اینکه در کدام شهر هستید را انتخاب کنید، مثلا اگر در تهران زندگی می‌کنید باید با بهترین شرکت های خدمات نظافتی تهران کار کنید بنابراین یک درخواست نظافت منزل در تهران ثبت می‌کنید و بعد از چند دقیقه پیشنهاد انجام کار متخصصان این زمینه از خدمات نظافت منزل را دریافت می‌کنید. در این مرحله با مقایسه قیمت و امتیاز و نظرات مشتریان قبلی یک متخصص می‌توانید انتخاب آگاهانه‌تری را تجربه کنید.

برای نظافت خانه برنامه ریزی داشته باشید

با داشتن برنامه ریزی کارها سریع‌تر پیش می رود. آخر هفته بهترین زمان برای نظافت است چون بیکار هستید. پس بخشی از آن روز را به استراحت و بخشی را به تمیز کاری اختصاص دهید. باید تمام لوازم نظافت را توی خانه داشته باشید. پس آن را در دسترس خود بگذارید. یادتان باشد هر چه کارها بیشتر روی هم انباشته شوند انجام شان سخت تر می شود.

نظافت روزانه منزل

با داشتن برنامه ریزی کارها سریع‌تر پیش می رود. آخر هفته بهترین زمان برای نظافت است چون بیکار هستید. پس بخشی از آن روز را به استراحت و بخشی را به تمیز کاری اختصاص دهید. باید تمام لوازم نظافت را توی خانه داشته باشید. پس آن را در دسترس خود بگذارید. یادتان باشد هر چه کارها بیشتر روی هم انباشته شوند انجام شان سخت تر می شود.

03

نظافت و تمیزکاری اتاق خواب

ملافه‌های کثیف به مرور بو می‌گیرند. گرد و خاک هم لای آنها جمع می‎شده و به حساسیت منجر میشود. برای تمیز کردن ملافه‌ها هفته ای یک بار آن‌ها را در ماشین لباسشویی بیندازید. در این صورت گرد و خاک و بوی بد آن از بین می‌رود. می‌توانید پودر شستشوی فله‌ای خریداری کنید تا هزینه ها کمتر شود.

تمیز کردن پنکه سقفی

تمیز کردن پنکه سقفی کار سختی است و انجام ندادنش می تواند خطرناک باشد. بهترین راه تمیز کردن آن این است که یک روبالشی را روی پره گذاشته و گرد و خاک آن را بیرون بکشید. در این صورت دیگر گرد و خاک توی خانه پخش نمی‌شود.

استفاده از دستمال‌های میکروفیبر برای تمیزکاری

دستمال میکروفیبر همه گرد و خاک را یکجا جمع می کند. در حالی که دستمال های معمولی گرد و خاک را جذب نکرده و فقط به همه جا منتقل می‌کنند. می‌توانید با دستمال های میکروفیبر لوازم استیل را تمیز کنید تا تمیز و براق بمانند.

استفاده از دستکش لاستیکی برای نظافت

موی حیوانات خانگی روی مبلمان، تختخواب، مبل و اطراف محل خواب حیوان دیده می شود. می‌توانید با جاروبرقی آن‌ها را تمیز کنید و بعد دستکش لاستیکی خیس را روی آن بمالید تا موها را بگیرد.

تمیز کردن خانه بعد از غذا

آشپزخانه کثیف منظره بدی دارد. بعد از خوردن غذا و اسنک بشقاب و فنجان‌ها را جمع کنید، میز را تمیز کنید و با دستمال پاک کنید. با دستمال و اسپری چند منظوره می توانید سطوح را تمیز کنید.

تمیز کردن سینک و شیرآلات

خمیردندان، شوینده، مو و مواد غذایی توی سینک جمع می‌شوند و منظره بدی دارند. بنابراین می‌توانید با شوینده‌های ضدعفونی کننده سینک و شیرآلات را تمیز کنید. می‌توانید هر روز سینک و شیرآلات را تمیز کنید.

استفاده از زیرانداز برای تمیزی خانه

در ورودی خانه زیرانداز بیندازید تا گرد و خاک کفش را بگیرد. در این صورت گرد و خاک بیرون می‌ماند. می توانید به بچه‌ها و اعضای خانواده یاد بدهید قبل از آمدن به خانه کفش‌هایشان را دربیاورند. هر چند روز یک بار زیرانداز را تکان داده و جاروبرقی کنید تا گرد و خاک آن تمیز شود.

تمیز کردن دریچه های هوا

دریچه‌های هوا همیشه گرد و خاکی می‌شوند. اول گرد و خاک دریچه ها را با مسواک نرم تمیز کنید. بعد دستمال‌های کهنه را به شوینده آغشته کرده، و با آن دریچه‌های هوا را تمیز کنید.

04

تمیزکاری قابلمه‌ها

برای تمیز کردن قابلمه ها آنها را با شوینده و آب گرم توی سینک بگذارید تا خیس بخورد. کمی که بگذرد می‌توانید چربی را راحت تمیز کنید.

تمیز کردن کامپیوتر

برای تمیز کردن صفحه کامپیوتر کمی الکل و آب را توی بطری اسپری مخلوط کنید. آن را با دستمال میکروفیبر برای تمیز کردن گرد و خاک استفاده کنید. هفته‌ای یک بار کلید کیبورد و صفحه کامپیوتر را تمیز کنید. با این ابزار ساده و در دسترس می‌توانید همه جا را تمیز کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها