کد خبر: 500123
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ۱۱:۴۲:۳۴
| |

خرید ارز دیجیتال در 4 مرحله ساده

زمانی که بیت کوین در سال 2009 متولد شد، تقریبا هیچ چیز نبود جز یک رویا. برنامه نویسان و کسانی که در آینده زندگی می‌کردند، تلاش‌های زیادی را برای جذب افراد به ارزهای دیجیتال انجام داد. اما انگار ایده استفاده از رمز ارزها جور در نمی‌آمد. بسیاری متوجه پتانسیل ذاتی این ارزها نشدند و آن را شبیه به موجی می‌دانستند که به زودی از بین می‌رود.

خرید ارز دیجیتال در 4 مرحله ساده
کد خبر: 500123
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ۱۱:۴۲:۳۴

اعتمادآنلاین| زمانی که بیت کوین در سال 2009 متولد شد، تقریبا هیچ چیز نبود جز یک رویا. برنامه نویسان و کسانی که در آینده زندگی می‌کردند، تلاش‌های زیادی را برای جذب افراد به ارزهای دیجیتال انجام داد. اما انگار ایده استفاده از رمز ارزها جور در نمی‌آمد. بسیاری متوجه پتانسیل ذاتی این ارزها نشدند و آن را شبیه به موجی می‌دانستند که به زودی از بین می‌رود.

امروز، بیت کوین یکی از دارایی‌های پذیرفته‌شده توسط بسیاری از افراد و موسسات مالی است و همه آن را به چشم یک سرمایه‌گذاری آینده‌دار می‌بینند. بیت کوین توانسته زندگی بسیاری از سرمایه‌گذاران باهوش را تغییر دهد.

ممکن است شما هم به خرید ارز دیجیتال علاقه‌مند شده باشید. پس این مطلب را بخوانید تا با نحوه خرید سریع و امن رمز ارزها آشنا شوید.

بهتر است بدانید که پس از بیت کوین، صدها رمز ارز دیگر هم پا به عرصه وجود گذاشتند و حالا، صدها میلیارد دلار در بازار رمز ارزها در گردش است. سرمایه‌گذاران و کارشناسان، ارزهای دیجیتال را یک روش مطمئن برای سود و افزایش ثروت افراد می‌دانند. اما بزرگ‌ترین وعده رمز ارزها این است که بتوانند به عنوان ارزهای جدید، جایگزین پول سنتی مثل ریال، دلار و یورو شوند.

به احتمال زیاد، ارزش رمز ارزها پس از یک دوره کاهشی در دو ماه گذشته، بازهم روند روبه رشد را ادامه خواهد داد. پس تنها آن دسته از افرادی که به موقع، ارزهای دیجیتال می‌خرند، در آینده از سودهای جذاب آن‌‌ها لذت می‌برند.

آیا خرید ارز دیجیتال یک سرمایه‌گذاری مطمئن است؟


این پرسشی است که دیدگاه‌های متفاوتی درباره آن وجود دارد. یک طرف بر این باور است که سرمایه‌گذاری در رمز ارزها یک ایده هوشمندانه است. در مقابل، عده‌ای هم می‌گویند ارزهای دیجیتال را نمی‌توان یک دارایی واقعی برای سرمایه‌گذاری دانست.

سرمایه‌گذاران سنتی باور دارند که قیمت رمز ارزها باید ثبات بیشتر و نوسان کمتری داشته باشد. این گروه معتقدند که قیمت یک دارایی باید تا حد زیادی قابل پیش‌بینی باشد تا فروشندگان بتوانند آن را با قیمتی عادلانه بفروشند.

در مقابل، عده‌ای هم سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را بهترین روش برای رسیدن به سودهای زیاد می‌دانند. برخی از حامیان رمز ارزها، ارزهایی مثل بیت کوین و اتریوم را با دید سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌خرند. این روش درست مثل همان نوع از سرمایه‌گذاری است که در خرید اوراق و املاک و مستغلات استفاده می‌شود.

تفاوت اصلی سرمایه‌گذاری بلندمدت در ارزهای دیجیتال و مثلا اوراق، این است که شما با خرید اوراق یک ضمانت برای دریافت سود خواهید داشت، اما این سود کوچک است. از طرف دیگر، سرمایه‌گذاری در رمز ارز می‌تواند سود 500 درصدی را در مدت کوتاهی وارد جیب‌تان کند یا همه پولتان را بر باد دهد!

چرا ارزهای دیجیتال محبوب هستند؟


اینکه بسیاری از مردم و موسسات مالی در رمز ارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، دلایل مشخصی دارد. در ادامه، مهم‌ترین دلایل افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال را بررسی می‌کنیم.

ارزهای دیجیتال آینده‌دار هستند


بسیاری، رمز ارزها را به‌عنوان آینده پولی جهان می‌بینند. حامیان رمز ارزهایی مثل بیت کوین و اتریوم باور دارند که یک روز، این ارزهای دیجیتال با پول کاغذی که در دست داریم، جایگزین می‌شوند. این دسته از افراد سعی می‌‌کنند پیش از افزایش قیمت‌ها، مقدار زیادی از ارزهای دیجیتال مختلف را بخرند.

خبری از واسطه‌ نیست!


در تراکنش‌هایی که با استفاده از رمز ارزها انجام می‌شوند، نیازی به وجود یک واسطه مالی مثل بانک نیست و همه تبادلات به‌‌صورت مستقیم بین افراد انجام می‌شوند. این موضوع از دلایل مهمی است که باعث محبوبیت رمز ارزها می‌شود. سیستم بانکی، هزینه و زمان تراکنش‌ها را افزایش می‌دهد.

تراکنش‌ها با امنیت کامل انجام می‌شوند


فناوری بلاکچین، همان چیزی است که باعث خلق رمز ارزها شده است. بلاکچین را می‌توانید فضایی برای ذخیره اطلاعات در نظر بگیرید که توسط همه اعضای آن اداره می‌شود نه بانک‌ها یا عده‌ای خاص. در این سیستم، قدرت و کنترل در اختیار یک نهاد مرکزی نیست و همه اعضا در اداره آن شرکت دارند. به اصطلاح، رمز ارزها غیر متمرکز هستند. به دلیل اینکه همه اطلاعات در یک سرور مرکزی قرار ندارد، احتمال حمله هکرها یا دستکاری در اطلاعات از بین می‌رود.

پول‌تان را به سادگی منتقل کنید


کسانی هم استفاده از رمز ارزها به‌عنوان پول را بسیار جذاب می‌دانند و می‌گویند که انتقال ارزهای دیجیتال به‌صرفه‌تر و سریع‌تر از پول‌های سنتی است. این موضوع در زمانی که قصد انتقال پول‌های کلان را داشته باشید، به وضوح دیده می‌شود.

خرید ارز دیجیتال در 4 مرحله


حالا که با رمز ارزها و دلایل محبوبیت آن‌ها آشنا شدید، ممکن است به خرید ارزهای دیجیتال علاقه‌مند شده باشید.

مرحله 1: یک صرافی مناسب انتخاب کنید


انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال مناسب، اولین و مهم‌ترین قدم در خرید رمز ارزها است. بهتر است یک صرافی را انتخاب کنید که امکانات مناسبی برای شرایط سرمایه‌گذاری شما ارائه دهد.

در برخی از پلتفرم‌ها می‌توانید علاوه بر خرید و فروش رمز ارزهای مختلف، کیف پول‌های مناسبی برای نگهداری و مدیریت دارایی خودتان داشته باشید. در این پلتفرم‌ها، علاوه بر خرید ارز دیجیتال، به کیف پول‌های اختصاصی برای ارزهای مختلف دسترسی دارید تا بتوانید رمز ارزها یتان را با امنیت بالا نگهداری کنید.

مرحله 2: احراز هویت و ثبت‌ نام


در بیشتر پلتفرم‌ها، روند ثبت نام یکسان است و از شما خواسته می‌شود تا نام کامل، ایمیل و شماره تلفن خود را ثبت کنید. در مرحله بعدی به سراغ احراز هویت کاربران می‌رویم. احراز هویت امکان آن را فراهم می‌کند تا صرافی‌ها هویت حقیقی شما را تایید کنند . این اقدام برای دو طرف سودمند است، چرا که ریسک کلاهبرداری، پولشویی و سوء استفاده‌های احتمالی از مشخصات شما را به حداقل می‌رساند.

در این مرحله معمولا از شما خواسته می‌شود تا متنی را مشابه نمونه‌ای که در سایت مورد نظر قرار گرفته، روی کاغذ بنویسید. سپس باید تصویری از خودتان که یک مدرک شناسایی معتبر مثل شناسنامه، گذرنامه یا کارت ملی را به همراه آن متن در دست دارید، روی سایت بارگذاری کنید. به این شکل، صرافی اطمینان می‌یابد که مشخصات ثبت شده در سایت، متعلق به شماست و هویت‌تان تایید می‌شود.

مرحله 3: واریز پول و خرید ارزهای دیجیتال


معمولا پس از گذشته یک هفته از ارسال تصویر، هویت شما توسط کارشناسان این پلتفرم‌ها تایید می‌شود. حالا می‌توانید حساب‌تان را شارژ کرده و خرید انواع ارزهای دیجیتال را آغاز کنید. بسیاری از پلتفرم‌های خرید و فروش رمز ارزها، امکان شارژ حساب کاربری از طریق کارت‌های بانکی فراهم می‌کنند. به‌علاوه، اگر در کیف پول شخصی یا در یک پلتفرم دیگر ارز دیجیتال دارید، می‌توانید آن را به کیف پول‌تان در پلتفرم جدید انتقال دهید.

پس از این، می‌توانید به صفحه خرید و فروش بروید و با ثبت سفارش، خرید رمز ارز دلخواه‌تان را انجام دهید. در بیشتر صرافی‌ها صفحه‌ای هم برای نمایش قیمت ارز دیجیتال وجود دارد که به‌صورت لحظه‌ای به‌روز رسانی می‌شود.

کار شما همینجا تمام نمی‌شود. درست است که خرید ارز دیجیتال را انجام داده‌اید، اما باید فضای امنی هم برای نگهداری از دارایی خود پیدا کنید. پس ادامه مطلب را بخوانید.

مرحله 4: انتخاب کیف پول امن


پس از اینکه رمز ارز دلخواهتان را خریداری کردید، باید اطمینان پیدا کنید که در جای امنی نگهداری شود. دقیقا مشابه کاری که با پول‌های رایج می‌کنید و آن‌ها را در بانک قرار می‌دهید. مرورگری که برای دسترسی به سایت صرافی‌های ارز دیجیتال استفاده می‌کنید، ممکن است در معرض حملات هکرها یا ویروس‌های اینترنتی قرار بگیرد. بنابراین، بهتر است یک کیف پول اختصاصی و امن را برای نگهداری ارزهای دیجیتال انتخاب کنید تا ریسک دسترسی مهاجمان اینترنتی به دارایی شما را کاهش دهد.

سخن آخر


بازار ارزهای دیجیتال به‌رغم هیجان و سود بالایی که دارد، می‌تواند برای مبتدیان کمی گیج‌کننده باشد. پس بهتر است پیش از خرید رمز ارزهایی مثل بیت کوین، با همه مراحل خرید ارزهای دیجیتال آشنا شوید تا بتوانید بدون مشکل، رمز ارز دلخواه‌تان را خریداری کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها