مدیرکل صنایع نساجی‌ و پوشاک وزارت صنعت:

پوشاک و کفش داخلی جایگزین محصولات خارجی شد

مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی ‌وزارت صنعت گفت: با ایجاد محدودیت‌های وارداتی، بستر مناسبی برای حمایت از تولید ملی فراهم شده و بخش عمده‌ای از تولیدات داخلی پوشاک و کفش جایگزین محصولات خارجی شده است.

پوشاک و کفش داخلی جایگزین محصولات خارجی شد
کد خبر: 495971
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۵ ۱۵:۱۴:۴۰

اعتمادآنلاین| «افسانه محرابی» در مراسم رونمایی از برنامه عملیاتی توسعه صنعت پوشاک و کفش، از توسعه سرمایه‌گذاری برای تامین مواداولیه مورد نیاز صنعت پوشاک و کفش خبر داد و افزود: با بسترهای ایجاد شده، تولید انواع محصولات در زنجیره صنعت پوشاک توسعه خوبی داشته است.

به گزارش ایرنا، وی به تشریح مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این صنعت راهبردی پرداخت و گفت: در صورت ابلاغ برنامه عملیاتی، فرآیند جایگزینی محصولات داخلی به‌جای خارجی با سرعت بیشتری اتفاق خواهد افتاد.

محرابی ادامه‌داد: این صنعت از ارزش‌افزوده بالا در مقایسه با سایر رشته‌های صنعتی برخوردار است و سرانه سرمایه‌گذاری ‌در این صنعت در مقایسه با سایر رشته‌های صنعتی پایین است.

تدوین برنامه عملیاتی توسعه این صنعت با همکاری بخش خصوصی

مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی ‌وزارت صنعت با اشاره به تدوین پیش‌نویس برنامه عملیاتی توسعه صنعت پوشاک و کفش، گفت: این برنامه در چهار محور زیرساختی با همکاری تشکل‌های تخصصی و صاحب‌نظران در صنعت پوشاک و کفش تدوین شده است.

وی اظهار داشت: فراهم کردن زیرساخت مناسب برای تجمیع و ساخت واحدهای صنعتی در کشور و ساماندهی زنجیره ارزش، لجستیک و تامین در حوزه کالا، از جمله محورهای چهارگانه این برنامه راهبردی است.

محرابی اضافه‌کرد: در این محورها توسعه شهرک‌های تخصصی پوشاک و همچنین تسهیل روند تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی و صنفی با اتخاذ تدابیر حمایتی و صیانتی در نظر گرفته شده است.

به‌هم‌رسانی واحدهای صنفی و صنعتی زنجیره تامین

وی، ساماندهی چگونگی تولید در بنگاه‌های کوچک و متوسط و به‌هم‌رسانی واحدهای صنفی و صنعتی زنجیره تامین واحدهای تولیدی را محور سوم این برنامه عملیاتی برشمرد.

به گفته این مقام مسوول، حمایت از توسعه و فعالیت نام‌های تجاری (تولید بدون کارخانه) در زنجیره ارزش پوشاک، کفش و مصنوعات چرمی، تسهیل در ثبت برند، تبلیغات محیطی، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و همچنین ساماندهی، طراحی و توسعه خوشه های صنفی/ صنعتی از جمله موضوعاتی است که در این محور پیگیری خواهد شد.

محرابی، ساماندهی چگونگی بازاریابی و فروش در قالب پلت‌فرم کسب و کار برای فروش داخلی و خارجی را محور چهارم این برنامه عنوان کرد و گفت: در این محور سیاست‌های حمایت از ایجاد فروشگاه‌های تخصصی (شهر پوشاک وکفش)، اصلاح رویه‌های نظارت بر توزیع و حمایت از پلت‌فرم‌های نوین مورد تاکید قرار گرفته و تمهیداتی برای تحقق آن در نظر گرفته شده است.

پیشتر نایب رییس اتحادیه تولید و صادرات نساجی با بیان اینکه تا پایان مهر پارسال نزدیک به 50 میلیون دلار صادرات پوشاک انجام شد، گفت: بیشتر صادرات این کالاها به دو کشور همسایه یعنی عراق و افغانستان، بخشی از آن به کشورهای آسیای میانه و به میزان بسیار ناچیز به کشورهای اتحادیه اروپا انجام می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها