کد خبر: 495581
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۱۳:۱۰:۳۹
| |

دیدنی‌های تفریحی و تاریخی آنتالیا

آنتالیا دومین شهر پرطرفدار ترکیه از نظر گردشگری بوده که سالانه پذیرای مسافران زیادی از همه‌ی نقاط جهان است. این شهر زیبای ساحلی با آب‌وهوای مدیترانه‌ای و جاذبه‌های توریستی، بین گردشگران ایرانی محبوبیت بسیاری دارد. سفر با تور آنتالیا در نیمه اول سال، به ویژه در فصل تابستان، رونق بیشتری دارد.

دیدنی‌های تفریحی و تاریخی آنتالیا
کد خبر: 495581
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۱۳:۱۰:۳۹

اعتمادآنلاین| آنتالیا دومین شهر پرطرفدار ترکیه از نظر گردشگری بوده که سالانه پذیرای مسافران زیادی از همه‌ی نقاط جهان است. این شهر زیبای ساحلی با آب‌وهوای مدیترانه‌ای و جاذبه‌های توریستی، بین گردشگران ایرانی محبوبیت بسیاری دارد. سفر با تور آنتالیا در نیمه اول سال، به ویژه در فصل تابستان، رونق بیشتری دارد.

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا فقط به سواحل آرام و خوش آب‌وهوا و پارک‌های آبی هیجان‌انگیز خلاصه نمی‌شود. دیدنی‌های تاریخی و تفریحی آنتالیا در انتظار افرادی است که سفر به عروس مدیترانه را فقط در سواحل و تفریحات آبی خلاصه نمی‌کنند. اگر دوست دارید با جاذبه‌های تاریخی آنتالیا و تفریحات این شهر ساحلی بیشتر آشنا شوید، در این مطلب با ما همراه باشید.

جاذبه‌های تاریخی آنتالیا


آنتالیا مانند برخی از شهرهای ایران، دارای یک بافت قدیمی یا تاریخی است و قدمت برخی از اماکن موجود در این قسمت، به دوره‌ اشغال انتالیا توسط رومیان، بازمی‌گردد. مسجد‌ها و کلیساها، سازه‌های تاریخی، خانه‌ها و... از جذابیت خاصی برخوردار هستند. اگر در نیمه دوم سال که قیمت تور آنتالیا ارزان‌تر است به این شهر سفر کردید، بازدید از اماکن تاریخی آنتالیا را در برنامه سفر خود بگنجانید. برخی از معروف‌ترین اماکن تاریخی آنتالیا عبارت هستند از:

کاله‌ایچی


کاله ایچی بافت تاریخی معروف آنتالیا بوده که با کوچه پس کوچه‌های سنگی و زیبا، شما را به گذشته‌های دور این شهر ساحلی می‌برد. آرامش و صفای موجود در این کوچه‌های قدیمی کنار خانه‌های تاریخی، حس‌وحال خاصی را به شما القا می‌کند. کافه‌های محلی و رستوران‌های کوچک و بزرگی هم در کاله‌ایچی وجود دارند. بیشتر آن‌ها، میز و صندلی‌ها را در فضای باز قرار داده‌اند تا استفاده از آب‌وهوای مطبوع این شهر، لذت این گشت‌وگذار را برای گردشگرانی که با تور ترکیه آنتالیا، به کاله‌ایچی آمده‌اند، دوچندان کنند.

دروازه هادریان


در بخش تاریخی کاله‌ایچی، دروازه‌ هادریان یا هادریانوس واقع شده که قدمت آن به 130 سال قبل از میلاد باز می‌گردد. این دروازه که به شکل سه طاق کنار یکدیگر بنا شده، به اوچ‌کاپلار هم شهرت دارد. دروازه‌ هادریان، به افتخار امپراطور روم که برای بازدید از آنتالیا به این شهر آمده، ساخته شده ‌است.

اسکله قدیمی آنتالیا


اسکله زیبا و باشکوه آنتالیا که در گذشته بندر اصلی این شهر بوده، اکنون به مکانی برای گردشگری تبدیل شده است. این اسکله مبدا تورهای گردشگری آبی در آنتالیا بوده و در آغوش صخره‌هایی بلند و پوشیده از درختان سبز، واقع شده‌ است. سراسر اسکله رستوران‌ها و کافه‌های بزرگ و کوچک قرار دارند که می‌توانید با علی بابا تور آنتالیا و حضور در این اسکله، طعم خوراکی‌های لذیذ ترکیه را بچشید.

اسکله قدیمی آنتالیا

آسپندوس


آسپندوس، آمفی‌تئاتری بزرگ با جلوه‌ای خیره‌کننده بود که در زمان امپراطوری روم به سبک معماری رومی ساخته شده ‌است. این آمفی‌تئاتر که به نوعی تداعی کننده فیلم‌های گلادیاتوری به‌حساب می‌آید، بنایی نیم‌دایره‌ای شکل دارد که از پایین تا بالای آن، سکوهایی برای نشستن تماشاچیان در نظر گرفته شده ‌است. امروزه از این آمفی‌تئاتر برای جشنواره‌های موسیقی و محلی استفاده می‌شود.

منار شکسته


منار شکسته در آنتالیا، گذشته پر حادثه‌ای را پشت‌سر گذاشته است. این منار ابتدا معبدی رومی بود و بعد از سال‌ها به کلیسایی بزرگ با پنج گنبد خیره‌کننده تبدیل شد. این کلیسا از حمله اعراب در امان نماند؛ پس از تغییراتی به مسجد تبدیل شده و بعد از چندین سال دوباره به کلیسا تغییر کرده ‌است.

در پی آتش‌سوزی سال 1896، بخش بالایی این مناره که سازه‌ای چوبی بوده، از بین رفته و به شکل مناره‌ای شکسته، باقی مانده‌ است. اگر با تور آنتالیا به این شهر ساحلی آمدید، بازدید از این مناره باشکوه را فراموش نکنید.

مسجد ییولی مناره


ییولی مناره، مسجدی است تاریخی در بافت قدیمی آنتالیا که قدمت آن به چند دهه قبل باز می‌گردد و البته قدیمی‌ترین مسجد این شهر ساحلی نیز به‌شمار می‌آید. ییولی مناره بنایی مستطیل شکل با شش گنبد زیبا دارد. گرچه در معماری آن از خشت استفاده شده و تزئینات چندانی به‌کار برده نشده؛ اما شکوه و سادگی این مسجد، احساسی وصف‌ناپذیر را در بیننده ایجاد می‌کند. مسجد ییولی‌ مناره، در شش ماه دوم سال که قیمت تور آنتالیا از مشهد کم‌تر است، بیشترین بازدید‌کننده را دارد.

پرگا


پرگا در حقیقت باقی‌مانده سازه‌هایی از زمان یونان باستان است که باوجود ویران شدن و فرسایش در اثر گذر زمان، جلوه‌ای کم‌نظیر از گذشته را نمایان می‌کند. دیوار‌ها و ستون‌های سنگی، مجسمه‌ها و سرستون‌های نیمه فروریخته زیبایی معماری گذشتگان را به رخ می‌کشد.

موزه و خانه آتاتورک


نام آتاتورک با نام ترکیه عجین شده و مردم هنوز هم با احترام از او و خدماتش برای این سرزمین یاد می‌کنند. خانه آتاتورک در آنتالیا، اکنون به موزه‌ای کوچک تبدیل شده تا دوست‌داران او بتوانند مکان زندگی‌ او را از نزدیک ببینند. در این موزه دو طبقه لوازم شخصی، اسناد و مدارک و عکس‌های آتاتورک، برای عموم مردم به نمایش گذاشته شده ‌است.

آبشار دودون آنتالیا

جاذبه های تفریحی آنتالیا


با شنیدن نام آنتالیا، سواحل آفتابی در روزهای درخشان و بازی‌های پارک‌های آبی در ذهن تداعی می‌شود. اما تفریحاتی دیگر نیز در این شهر وجود دارد که منتظر گردشگران تور ترکیه آنتالیا است. اگر دنبال سفری خاطره‌انگیز هستید، بازدید از طبیعت زیبا و تفریحات لذت‌بخش آنتالیا را فراموش نکنید.

آبشار دودن


آبشار دودن مجموعه‌ای از آبشارهای زیبا و خیره‌کننده است که در محیطی پوشیده از درختان سربه‌فلک کشیده قرار دارند. در مجموعه آبشار‌های دودن که فقط 20 دقیقه با مرکز شهر فاصله دارند، امکانات رفاهی تفریحی کاملی برای بازدیدکنندگان فراهم شده ‌است. بنابراین ضمن طبیعت گردی و پیک‌نیک می‌توانید قایق سواری، رفتینگ، غارنوردی و... را در این مکان تجربه کنید.

تله‌کابین آنتالیا


یکی از مزایای تله‌کابین، بازدید از مناظر اطراف در زمانی کوتاه است. دو تله‌کابین در آنتالیا وجود دارد که تله‌کابین کمر، معروف‌تر بوده و با این تله‌کابین چشم‌اندازی از ساحل و دریای مدیترانه و صخره‌ها و درختان سبز و منظره‌ای فراموش‌نشدنی از کوه توروس را خواهید دید. تله‌کابین کمر تجربه‌ای متفاوت از سفر‌های دیگر را برای شما به‌ارمغان می‌آورد و سفر شاد با تور آنتالیا را برای شما تکمیل می‌کند.

پیست اسکی ساکلیکنت


یکی از جاذبه‌های زمستانی شهر آنتالیا که سالانه گردشگران بسیاری را در فصل زمستان به سوی خود جذب می‌کند، پیست اسکی ساکلیکنت است. این پیست اسکی که 45 کیلومتر با آنتالیا فاصله دارد، در ماه‌های آبان تا فروردین، مهم‌ترین جاذبه گردشگری این شهر محسوب می‌شود. پیست اسکی ساکلیکنت واقع در کوه توروس، امکانات رفاهی و تفریحی و آموزشی دارد و تفریحاتی مانند پاراگلایدر، تل اسکی، تل سی‌یژ و... را برای گردشگران فراهم کرده ‌است.

آبشار ماناوگات


در روستای ماناوگات، آبشاری زیبا با جلوه‌ای مبهوت‌کننده وجود دارد که برای طبیعت گردی، گزینه‌ای بسیار مناسب خواهد بود. بعد از بازدید از آبشار، می‌توانید از مزارع چای در این روستا نیز دیدن کنید و از بازارچه کوچک محلی یا فروشگاه‌های این روستای باصفا، با کم‌ترین هزینه سوغاتی بخرید.

دهکده چیرالی


دهکده چیرالی واقع‌در منطقه کمر آنتالیا، مزارع زیبا و طبیعتی چشم‌نواز دارد. دهکده چیرالی بیش از سه کیلومتر ساحل ناپیوسته دارد که با منظره‌ای از کوه و جنگل و صخره‌های خیره‌کننده، منظره‌ای متفاوت و دلنشین ایجاد می‌کند. در این دهکده کافه‌ها و رستوران‌های چوبی و سنگی بسیار زیبایی وجود دارد و می‌توان اوقات خوشی را در آنجا سپری کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها