کد خبر: 494044
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۱ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ارز دجیتال| 2 باور غلط درباره رمزارزها را بشناسید

بر اساس گزارش‌های سایت CoinMarketCap، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتالی امروز در حدود 1.5 میلیارد دلار است و این در حالی است که رمزارزها در زندگی همه وجود دارند و به دلیل توییت‌ها و صحبت‌های افراد مشهور باورهای غلطی در مورد آنها شکل گرفته است.

ارز دجیتال| 2 باور غلط درباره رمزارزها را بشناسید
کد خبر: 494044
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۱ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بر اساس گزارش‌های سایت CoinMarketCap، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتالی امروز در حدود 1.5 میلیارد دلار است و این در حالی است که رمزارزها در زندگی همه وجود دارند و به دلیل توییت‌ها و صحبت‌های افراد مشهور باورهای غلطی در مورد آنها شکل گرفته است.

ارز دیجیتال

بیایید 2 مورد مهم از این باورهای غلط را با هم بررسی کنیم:

باور غلط شماره 1: رمزارز برای معاملات غیرقانونی و مجرمانه است

چنان‌که در گزارش سایت Chainalysis آمده، هرچند رمزارز به دلیل ماهیت پنهانی و انتقال آسان می‌تواند برای مجرمان جذاب باشد، در سال 2020 میزان جرم در حوزه رمزارزها به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

نتایج این تحقیق حاکی از آن است که در سال 2019 فعالیت‌های مجرمانه از کل معاملات ارزهای دیجیتالی 2.1 درصد بوده است. این 2.1 درصد چیزی بیش از 21 میلیارد دلار بوده است. در سال 2020 سهم این نوع فعالیت‌ها از بازار رمزارزها به 0.34 درصد کاهش پیدا کرده است. طبق اطلاعات سایت Chainalysis، ارزش دلاری این معاملات نزدیک به 10 میلیارد دلار بوده که نشان از کاهشی شدن فعالیت‌های مجرمانه در بازار رمزارزهاست.

ارز دیجیتال - بیت کوین

تیموتی رابینسون مدیرعامل InVPN در این باره می‌گوید: «درست است که رمزارزها تا حدی می‌توانند برای اهداف غیرقانونی استفاده شوند، اما باید قبول کنیم که دلار آمریکا همچنان محبوب‌ترین ارز برای معاملات در بازار سیاه است. دلار همان‌گونه که می‌تواند در کارهای خوب استفاده شود در موارد بد هم می‌تواند به کار برده شود؛ از خرید محصولات مایکروسافت تا پرداخت هزینه‌های اخاذی یا سایر موارد مخرب و سیاه.»

باور غلط شماره 2: دولت‌ها قصد دارند تولید رمزارز را ممنوع کنند

هرچند بعضی از کشورها استفاده از رمزارز را ممنوع کرده‌اند، اما این بازار همچنان به کار خودش ادامه می‌دهد. نیجریه که دومین بازار رمزارز را پس از آمریکا دارد معاملات ارزهای دیجیتالی را ممنوع کرده است. هند نیز قانونی تدوین کرده که بر مبنای آن اگر کسی رمز ارز داشته باشد یا معاملاتی با استفاده از ارزهای دیجیتالی انجام دهد، جریمه می‌شود.

ارز دیجیتال

چین هم دیگر کشوری است که معاملات ارزهای دیجیتالی را ممنوع کرده است. این کشور قوانین سخت‌گیرانه‌ای علیه ارزهای دیجیتالی تصویب کرد که باعث ریزش شدید قیمت‌ها در بازار رمزارز شد، اما این تصمیم دولت چین هم نتوانست جلوی ادامه فعالیت ارزهای دیجیتالی را بگیرد. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که چین ارز دیجیتالی خودش را تولید کرده و در صدد گسترش این ارز دیجیتالی است. نکته مهم دیگری که باید برشمرد این است که هنوز کشورهای بزرگ اقتصادی همچون آمریکا واکنش منفی‌ای به این بازار نشان نداده‌اند و طبق نظر کارشناسان، بعید هم به نظر می‌رسد در آینده نگاهی منفی به بازار ارزهای دیجیتالی داشته باشند.

هستر پیرس از اعضای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در همین زمینه گفته: «یک دولت می‌تواند فعالیت در زمینه رمزارز را ممنوع کند، اما در واقع مردم آن کشور همچنان می‌توانند به کار خود ادامه دهند و جلوگیری از این کار دشوار است.»

ارز دیجیتال

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها