کد خبر: 493704
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۱۰:۰۳:۱۷
| |

نصب 1900مگاوات نیروگاه تولید پراکنده در کشور

سخنگوی صننعت برق در باره ، ظرفیت منصوبه نیروگاه های تولید پراکنده گفت: در حال حاضر 1833مگاوات نیروگاه تولید پراکنده که در طول سال های گذشته احداث شده اند که برق تولیدی خود را به شبکه سراسری می فروشند. 

نصب 1900مگاوات نیروگاه تولید پراکنده در کشور
کد خبر: 493704
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۱۰:۰۳:۱۷

اعتمادآنلاین| سخنگوی صنعت برق از ظرفیت نصب شده نزدیک به 1900مگاوات برق تولیدی نیروگاه های تولید پراکنده به شبکه خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا قبل از آغاز تابستان به 2000 مگاوات افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، ظرفیت منصوبه نیروگاه های تولید پراکنده در پیک سال گذشته 1664 مگاوات بود که این میزان هم اکنون به 1833مگاوات افزایش یافته است. همچنین تولید این نیروگاه ها از ابتدای سال تا کنون نسبت به دوره مشابه سال گذشته تقریبا 10درصد رشد داشته است.

مصطفی رجبی مشهدی- سخنگوی صننعت برق در این باره گفت: در حال حاضر 1833مگاوات نیروگاه تولید پراکنده که در طول سال های گذشته احداث شده اند که برق تولیدی خود را به شبکه سراسری می فروشند.

به گفته وی این نیروگاه ها براساس نرخ خرید تضمینی برای نیروگاه های جدید و نرخ تعیین شده توسط هیات تنظیم بازار برق برای سایر نیروگاه ها به شبکه برق می فروشند، نرخ هیأت تنظیم حدود 4 برابر بالاتر از سقف قیمت بازار عمده فروشی برق است.

به گزارش ایسنا، شرکت برق منطقه ای تهران با 369مگاوات و برق منطقه ای سیستان و بلوچستان با 10 مگاوات، به ترتیب بیشترین و کمترین آمار منصوبه نیروگاه های تولید پراکنده را در اختیار دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها