وزیر راه و شهرسازی:

باید به غفلت از افزایش سهم کشور از ترانزیت هوایی خاتمه دهیم/ منطقه آزاد فرودگاه امام از امروز کار خود را شروع کرد

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: اتفاقی که امروز برای توسعه فرودگاه امام افتاد باید 20 سال قبل رخ می‌داد تا بتوانیم فرودگاه امام را به هاب بزرگ ترانزیتی و فرامرزی مطرح کنیم و باید در بخش‌های مختلف، ظرفیت‌های گوناگون داشته باشیم که به هاب منطقه‌ای بدل شویم.

باید به غفلت از افزایش سهم کشور از ترانزیت هوایی خاتمه دهیم/ منطقه آزاد فرودگاه امام از امروز کار خود را شروع کرد
کد خبر: 490822
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ۱۴:۲۶:۲۱

اعتمادآنلاین| محمد اسلامی در مراسم امضای تفاهمنامه سرمایه‌گذاری و مشارکت فاز اول پروژه پایانه مسافری شماره 2 فرودگاه امام با تاکید بر اینکه توسعه و هوانوردی دو واژه مترادف هم هستند و هوانوردی می‌تواند تاثیرات گسترده‌ای بر پیشرفت کشور داشته باشد، اظهار داشت: هوانوردی و به طور کلی صنعت هوا فضا نماد پیشرفت هر کشور است و در ایران در این حوزه ظرفیت بسیار بالایی در بخش‌های گوناگون، ظرفیت انسانی، صنعتی و دانشی وجود دارد.

وی افزود: نکته مهم این است که از تمام سرفصل‌ها بتوانیم ظرفیت‌سازی و ایجاد تقاضا کنیم چراکه تولید در این حوزه باید چرخه پایدار داشته باشد.

اسلامی تاکید کرد: باید به قدری جذابیت ایجاد کرد که نیروهای ارزشمند در این حوزه را در این کشور حفظ کنیم، نه اینکه از این حوزه غافل بمانیم و شغلی به وجود نیاوریم و این نیروی انسانی به دلیل دانشی که دارند، کشورهای دیگر را برای ایجاد اشتغال جستجو کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اتفاقی که امروز برای توسعه فرودگاه امام افتاد باید 20 سال قبل رخ می‌داد تا بتوانیم فرودگاه امام را به هاب بزرگ ترانزیتی و فرامرزی مطرح کنیم و باید در بخش‌های مختلف، ظرفیت‌های گوناگون داشته باشیم که به هاب منطقه‌ای بدل شویم.

اسلامی با بیان اینکه ظرفیت 500 میلیون مسافر در غرب آسیا بسیار قابل ملاحظه است، بیان داشت: در هدفگذاری‌هایمان برای ظرفیت فرودگاه امام 100 میلیون مسافر را در نظر گرفتیم که یک عدد معقول حداقلی در این نقطه است.

وی با بیان اینکه تقاضاهای فعال و بالفعلی وجود دارد که باید برای آن جذابیت ایجاد کرد، گفت: کشورهای همسایه امروز سهم قابل ملاحظه‌ای در ترانزیت هوایی و هوانوردی دارند و ما باید به این غفلت خاتمه دهیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌هایی برای توسعه فرودگاه امام مطرح شد و برخی از سرمایه‌گذاران تلاش کردند فاینانس و تامین مالی خارجی در این پروژه را انجام دهند و تقاضاهایی داشتند و مذاکرات مفصلی انجام شد اما باور قلبی خودمان این بود که به ظرفیت‌های داخلی توجه کنیم، از این رو برای توسعه فرودگاه از سرمایه‌گذاری یکی از بانک‌های خصوصی کشورمان بهره گرفتیم.

اسلامی با اشاره به رکورد جابه‌جایی مسافر در سال 98 تاکید کرد: میزان جابه‌جایی مسافر در سال 98 حدود 46 میلیون مسافر بود که باید با برنامه‌های توسعه‌ای باید سالانه 10 میلیون مسافر به ظرفیت فرودگاه‌های کشور اضافه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توسعه فرودگاه امام در ترمینال 2، در فاز اول و دوم این پروژه ظرفیت به 60 میلیون مسافر می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: چهارشنبه هفته گذشته سهمیه تجاری فرودگاه امام تصویب شد و از امروز شهر فرودگاهی امام به عنوان منطقه آزاد در کشورمان فعالیت می‌کند و امیدواریم با توافقنامه امروز شاهد شکوفایی این منطقه باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها