کد خبر: 489392
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۰۹:۵۲:۳۱
| |

یک مسئول:

ملخ‌های صحرایی آرام گرفتند/ مشاهد ملخ بومی ایتالیایی در کشور/ تعداد استان‌های درگیر ملخ‌های بومی به 16 عدد رسید

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور از آرام گرفتن ملخ‌های صحرایی مهاجم خبر داد و گفت: 16 استان درگیر انواع مختلفی از ملخ‌های بومی شده‌اند که در بین آن‌ها؛ ملخ‌های مراکشی، ایتالیایی و شاخک بلند اوارویستا دیده می‌شود.

ملخ‌های صحرایی آرام گرفتند/ مشاهد ملخ بومی ایتالیایی در کشور/ تعداد استان‌های درگیر ملخ‌های بومی به 16 عدد رسید
کد خبر: 489392
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۰۹:۵۲:۳۱

اعتمادآنلاین| مسعود لطیفیان درباره آخرین وضعیت آفت ملخ صحرایی مهاجم در کشور، اظهار کرد: سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سالجاری به 15 هزار و 336 هکتار رسیده است.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: بر اساس گزارشات تا این لحظه سطح درگیری با ملخ صحرایی در استان خوزستان 8 هزار و 897 هکتار به شکل پوره و ملخ بالدار، در بوشهر 5 هزار و 945 هکتار به شکل پوره و ملخ بالدار و ایلام 450 هکتار مبارزه با ملخ بالدار در حال انجام است.

لطیفیان با بیان اینکه مبارزه با آفت ملخ صحرایی از سال گذشته آغاز شده است، افزود: سطح ردیابی و دیده‌بانی ملخ صحرایی از مهر سال 99 تاکنون در حدود 19 میلیون و 800 هزار هکتار انجام شده و ادامه دارد.

به گفته وی؛ درحال حاضر وضعیت ملخ صحرایی در کشور آرام است.

لطیفیان درباره وضعیت مبارزه با ملخ های بومی در سالجاری نیز، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری سطحی در حدود 300 هزار هکتار مبارزه با ملخ های بومی در کشور صورت گیرد.

وی تصریح کرد: سطح مبارزه با ملخ‌های بومی تا روز گذشته در حدود 115 هزار هکتار در 16 استان گزارش شده است.

لطیفیان بیشترین سطح مبارزه با ملخ بومی را مربوط به استان زنجان در حدود 38 هزار و 500 هکتار عنوان کرد و افزود: به دلیل گرم بودن دما و خشک شدن پوشش گیاهی (کمبود بارندگی) سطح مبارزه در سال جاری افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور ادامه داد: در حال حاضر در برخی از استان‌ها از جمله گیلان، زنجان و قزوین، اردبیل پوره ملخ‌های مراکشی بالدار شده‌اند و درحال پرواز به سمت باغات و مزارع سبز هستند.

لطیفیان یادآور شد: ملخ‌های بومی در کشور که مبارزه با آنها صورت می‌گیرد شامل؛ ملخ‌های مراکشی، ایتالیایی، ملخ شاخک بلند اوارویستا، پلی سارکوس، شکم بادمجانی و انواع ملخ‌های بومی و غیرمهاجر هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها